Henke911 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Min maskin er ikke helt ødelagt, men det er faktisk ikke langt ifra når jeg må skru den på 4-5 ganger før jeg når loggin-skjermen. Så problemet er det at når jeg skrur på pcen er bare skjermen svart, eller faktisk litt grå-aktig, som indikerer at det ikke er noe galt med skjermen. Jeg får på pcen etter x antall forsøk så det beviser også at det ikke er noe galt med skjermen. Men det er akkurat som bildet som egentlig skal komme opp (startskjermen) er usynlig. Eller at den bare aldri kommer lengre enn 1 sekund i startfasen. Maskinen høres ut til å jobbe i vanlig tempo. Maskinen er bare et år gammel, og er en veldig god pc, så jeg skjønner ikke hva problemet kan være. Jeg er ganske bekymret. Første gangen jeg så dette problemet tenkte jeg at det var på tide med en opprydning på maskinen: - Full inspeksjon med anti-virus programmet, og reparerte de få truslene jeg hadde med suksess i følge programmet - slette alle programmer som er installert etter problemet kom - rydde opp i diskplass og skrivebord Men fremdeles er problemet like plagsomt som før. Nå tør jeg ikke å skru av pcen igjen, etter å ha brukt svenskeknappen alt for mange ganger. Specs: Stasjonær Windows 8 64 bit Intel Core (4 kjerner) i5-2500K, 3.3GHz 8gb ram AMD Radeon HD 6970 2gb skjermkort Når jeg ser på google så kommer et annet skjermkort opp enn det min dxdiag sier. Så her har dere en link til det skjermkortet jeg har Håper dere har nok informasjon. Spør i vei hvis dere lurer på noe. Jeg setter veldig stor pris på hjelp Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Ligner på at skjermkortet holder på å ryke... Vanskelig å slå på, misfarget skjerm blir verre og verre, og ender opp med bare striper. Dette må du ta opp som garantisak så fort som råd! Endret 14. november 2013 av sveinsel Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Hadde lignende problem med en tidligere maskin, der valgte skjermkortet å slå seg av mens maskinen var på, og lot seg ikke slå på igjen før jeg reboota. Snakk med de du kjøpte maskinen/skjermkortet og gjør som sveinsel sier Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Regner med at dette mulig blir dekket av garantien, så dermed anbefaler jeg deg å kjøre på når det gjelder dette! Lenke til kommentar
Henke911 Skrevet 15. november 2013 Forfatter Del Skrevet 15. november 2013 Takk så mye for svar da kontakter jeg komplett så fort som mulig Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Gjør det! De pleier å være greie sånn sett! I hvert fall når jeg har hatt en lignende sak som dette hos Komplett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå