perroga Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Jeg trenger å lage en makro i powerpoint. Jeg har lang erfaring med makroer for Excel, men jeg finner ikke helt den samme funksjonaliteten for Power-point. Jeg trenger en enkel makro som velger automatisk full skjerm under fremvisning. En hendelse som inntrer av seg selv når filen starter opp. Filen skal rullere i vår visningsskjerm på jobben, men nå må dette gjøres manuelt, fordi den vil ikke loope, når ikke den står i fullskjermsvisning. Takknemlig for hjelp! Endret 14. november 2013 av perroga Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Hei Jeg er også Excelmann, men dette funker uten kode så vidt jeg kan skjønne: 1 Slå på loop under Lag lysbildefremvisning, som vist her http://askville.amazon.com/set-PowerPoint-2007-presentation-continuous-play/AnswerViewer.do?requestId=8692577 -her er også valg for fullskjerm, oppløsning etc. 2 Lagre som "Powerpoint-fremvisning" ppsx filformat. Den starter i fullskjerm eller i den oppløsningen du har spesifisert og looper til du trykker Esc. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
perroga Skrevet 15. november 2013 Forfatter Del Skrevet 15. november 2013 Dette fungerer ok på PC, men ikke på monitor TV. For at det skal virke der må jeg manuelt når filen er startet opp, høyreklikke og velge "vis full skjerm". Lenke til kommentar
perroga Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Da er saken løst. Nå looper powerpoint-fremvisningen. Problemet var ikke helt slik vi trodde. Problemet var strømtilførselen. Dette er flaut. Problemet er at PC er koplet til en kontakt som styres av taklysbryter. Når nattpersonalet skrur av lyset, brytes eltilførselen. Ved ny oppstart vil den da ikke loope, uten manuell innsats. Ved kontinuerlig strømtilførsel, looper den, selv om skjermen skrur seg av automatisk om natten. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå