morgendugg Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg har en pc i studio med Windows 7 64-bit, men den er ikke koblet til internett. Jeg ønsker å oppgradere til Windows 8 64-bit, men finner ingen informasjon om nedlastingen av oppgraderingen er 64-bit, 32-bit, eller begge versjoner. Kan man oppgradere fra norsk til engelsk versjon bare ved å velge språk? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 I mange tilfeller er den nedlastede filen multibit, altså den fungerer både på 32 og 64. Med det sagt er det håpløst å kjøre 32 bits nå til dags Om jeg ikke tar feil må du ha professional eller høyere for å kunne endre språk. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Om du kjøper oppgraderingsversjonen fra Microsoft, får du den bit versjonen som du har på den pcen du laster ned .iso filen. Så kjører du 32bit OS får du kun lastet ned 32bit versjonen, og motsatt. Men du kan laste ned filen på hvilken som helst pc, trenger ikke å være den du skal oppgradere. Du får heller ikke oppgradert, i den forstand at du beholder filer, programmer og innstillinger om du skal bytte språk. Men du kan gjøre en clean install med oppgraderingsnøkkelen for å så bytte språk. Men da må du laste ned .iso filen på en pc med det språket du ønsker. Lenke til kommentar
morgendugg Skrevet 14. november 2013 Forfatter Del Skrevet 14. november 2013 Om du kjøper oppgraderingsversjonen fra Microsoft, får du den bit versjonen som du har på den pcen du laster ned .iso filen. Så kjører du 32bit OS får du kun lastet ned 32bit versjonen, og motsatt. Men du kan laste ned filen på hvilken som helst pc, trenger ikke å være den du skal oppgradere. Du får heller ikke oppgradert, i den forstand at du beholder filer, programmer og innstillinger om du skal bytte språk. Men du kan gjøre en clean install med oppgraderingsnøkkelen for å så bytte språk. Men da må du laste ned .iso filen på en pc med det språket du ønsker. Takk for svar. Dessverre ser det ut som jeg må avbryte hele oppgraderingen. Tok med studio pc'en hjem, for å kjøre upgradeassistant fra Microsoft. Fikk melding om at jeg ikke kan oppgradere uten å miste programmene. Har ikke tid til å installere alle programmer og musikkplugins på nytt, for å oppgradere. Er jo egentlig fornøyd med Windows 7. Så jeg venter..... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Ville vel ikke gjort det jeg heller. Hvorfor ta sjansen på å ødelegge noe som fungerer, om det ikke er noe som du trenger som kun kjører på Windows 8. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå