RamGuy Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Alle jeg har snakket med som har brukt begge kontrollene, selv har jeg fått testet begge to nå men kun veldig kort så ser alle ut til å konkludere med følgende: Dual Shock 4 har de største forbedringene (skulle vell bare mangle med tanke på utgangspunktet) og er nok nå faktisk hakket mer ergonomisk og mer behagelig og "anonym" i hånda, bedre enn Xbox 360 og Xbox One håndkontrolleren. Men knappelayouten for utenom start / pause knappen midt på og det at de har lagt til en touchpad så er alt mer eller mindre identisk. Triggerknappene osv har mye bedre respons og det hele men når det kommer til ergonomi mellom de to analogstickene osv osv så er den identisk med de tidligere Dual Shock modellene. Xbox One håndkontrolleren er jo temmelig lik Xbox 360 håndkontrolleren, eneste merkbare forskjellen er litt bedre analogsticker og triggere bak, mye bedre "rumblemotor" og det at den nå har flere separate rumblemotorer så spill som legger til støtte for det kan få mer lokalisert risting i håndkontrolleren. Alt i alt så er det ørlite bedre enn Xbox 360 men forskjellene er minimale og jeg fikk hvertfall aldri testet et spill som faktisk støttet lokalisert risting så aner ikke hvordan det blir. Vi alle er vell enige om at fra en skala på 1 til 10 så ligger vell nå Dual Shock 4 på en 9 av 10, og Xbox One på 8,5 av 10 når det gjelder ergonomi og komfort i hånden. Men når det gjelder ergonomi iforhold til aktiv bruk av analogsticker, knappelayout og det hele så vil jeg si at Xbox One ligger på 8 av 10 og Dual Shock fremdeles er nede på type 5-6 av 10. Så jeg mener fremdeles Xbox har en merkbar fordel her, men forskjellen har blitt vesentlig mindre og nå handler det mer eller mindre om hvilket layout du liker på analogstickene osv.. Også er det jo spennende å se hvordan de litt mer unike aspektene som touchpad på Dual Shock 4 og lokalisert rumblemotorer vil utarte seg i praksis. Det er nok liten tvil om at en Xbox spiller som faktisk foretrekker den mer ergonomiske løsningen til analogstickene fremdeles vil finne det unaturlig og mindre ergonomisk å bruke Dual Shock 4, selv om Dual Shock 4 nå ligger ørlite bedre i hånden. Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 (endret) Snakket med ein person som sa at brukergrensesnittet på PS4 var "heilt likt" det på windows 8, og det var "ripoff". Nå skal jo det seies at denne personen var lojal mot xbox alle veit lages samme produsent som windows 8, og apple produkter. Spurde også kvifor eg ikkje hadde Beats headset når han såg marshall headsettet mitt -.- Endret 19. november 2013 av Reconzile Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Dummeste jeg har hørt, folk er så trangsynte i dag at så fort de ser et hint av et element som kan minne dem ørlitegrann om noe som de har sett før så er det jo plutselig ramaskrik om plagiat og ren kopiering... Det eneste PlayStation 4 menyene har i likhet med Xbox One og Windows 8 er at de har et par flate, store firkanter med bilder i her og der og det er det. Hele oppbyggingen er jo kliss lik det Sony har kjørt på alle sine multimediaenheter siden PlayStation 3 og er bygget opp ganske så annerledes enn hva Xbox One og Windows 8 sitt "Modern UI" system er. Hadde jeg vært Microsoft så hadde jeg nesten blitt litt fornærmet av slike anklager for spør du meg så har Microsoft et langt mer raffinert, effektivt og mer moderne system her enn hva Sony har som jeg mener virket langt mindre effektivt og virker nærmest litt gammeldags iforhold. Lenke til kommentar
pong Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 En ting slår meg: Hvis titler som COD:Ghost og BF4 kjører så dårlig på disse konsolene, er det ikke grunn til bekymring da? Hele poenget med konsoler er jo at utviklerne skredderskyr programvaren til hardwaren i den hensikt å få utmerket ytelse ut av hva som rent teknisk er en underlegen maskin. Et primeksempel er jo halo 4 til 360, som ser nydelig ut samtidig som det kjører flytende på hardware fra 2005. Good news for gamer PCen da men, med slik konkurranse vil ikke PCen dø nå heller. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Greia er vell at lanseringstitler har en tendens til å være nettopp dårlig optimalisert? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Dette sier du vel som Ps3 bruker. Jeg har hat 360 i alle år.. Og skjønner virkelig ikke hvor du kommer fra.. Jeg som PS3 bruker, ungene som sporadisk Xbox brukere. De var knallharde på Xbox, fordi vennene var der. etter hvert så parkerte vennene også Xboxen. Lenke til kommentar
mikberg97 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Hva foedeler har SRAM foran GDDR5 og DDR3? (bortsett fra båndbredde) SRAM er typisk raskere på tilgangstider og/eller båndbredde, men krever mer plass per bit lagret. GDDR5 og DDR3 er i prinsippet DRAM, og ofrer ytelse for å oppnå høyere lagringstetthet.eSRAMet i Xbox One er embedded, som betyr at det ligger på samme brikke som CPU og APU. Syns artikkelen til Hardware.no er litt mangelfull: Konsollenes APUer er ikke åttekjernede CPUer, det er to firekjernede CPUer med sin egen L2 Cache. Det er ikke en separat grafikkbrikke, GPUen ligger på samme brikke som CPUene og har en felles minnekontroller. PS4s GPU har dobbelt så mange ROPs, dette kan også ha en god del å si for ytelsen. "De to Radeon-kortene har begge støtte for AMDs nye Graphics Core Next-arkitektur" - trenger jeg i det hele tatt å si hva som er galt her? "Videre støttes også standardene OpenGL 4.3, OpenCL 1.2 og Direct 3D 11.2 av begge konsollene" - eller her? "Playstation 4 sverger til det nye GDDR5-minnet" - GDDR5 er ikke nytt, det er i stor grad DDR3... "GDDR5-minnet som opererer på hele 5500 MHz ... DDR3-minne på 2133 MHz" - effektiv frekvens er ikke det samme som faktisk frekvens... Spillutviklere kommer ikke til å bruke SRAM... så hva er egentlig vitsen!?!?!? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Spillutviklere kommer ikke til å bruke SRAM... så hva er egentlig vitsen!?!?!? Hvis utviklere ønsker å få mest mulig ut av Xbox One er de nødt til å utnytte de 32MB med eSRAM jo. Vitsen med eSRAMet er å gjøre opp for den litt lave båndbredden "hovedminnet" har. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Jeg biter meg merke i at så langt påpeker mange at PS4 er en stille konsol. Da er størrelsen på Xbone enda mer uforståelig. Lenke til kommentar
TheRoyalTNT Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Valget er enkelt. Du velger den som kommer fra et selskap som har lyst å gi deg den optimale opplevelsen via konsollen, og så velger du vekk det selskapet som gir faen i deg som kunde og kun har fokus på å tvinge penger utav deg. Japanere har alltid vært betraktelig mer kvalitetsfokusert en amerikanere. Vel, faktisk har Xbox VELDIG god service! Og det er ganske teit av deg og bare hakke ned på en konsoll! Selv om jeg er Xbox fan gidder ikke jeg å hakke ned på PlayStation fordi det er idiotisk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå