gullgutt Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg har kjøpt en maxtor 120 gb ide ata133 disk, som er satt som slave. (har allerede en 40GB disk som master). Bios finner disken, men den vises ikke i "Min datamaskin" . Hvordan finner jeg disken min? Er det forskjell på kabler? ata 100 - ata 133? Masterdisken min er sikkert en ata100, kan jeg sette den på samme kabel som min nye disk. Takk til dere som vet bedre... :-? Lenke til kommentar
guom Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hva står det på skjermen når du trykker på: Kontrollpanel->administrative verktøy->datamaskinbehandling->diskbehandling? Lenke til kommentar
gullgutt Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Jge får fram en veiviser som vil hjelpe meg. Trykker neste og får fram at disk 1 er krysset av. Hvordan det? Lenke til kommentar
guom Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 sannsynligvis er ikke harddisken din partisjonert. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 trykk avbryt..da skal du se den nye disken...høyreklikk på den... TAZ Lenke til kommentar
gullgutt Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Dessverre når jeg trykker avbryt får jeg bare fram et vindu" Datamaskinbehandling" og i det vinduet vises kun Volum c:.. Lenke til kommentar
gullgutt Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Hei nå sier jeg feil. Jeg ser disk 1. Det står at den er ukjent utildelt og ikke initialisert. Hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
bambam Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Ikke vits og lage 2 tråder "gullgutt" Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jge får fram en veiviser som vil hjelpe meg. Trykker neste og får fram at disk 1 er krysset av.Hvordan det? Du skal vel ha hardisk 0 som er den gamle (40gb.) ? Disk1 er den nye se på størrelse. Den må du formatere før den synes. + At du gjerne må partisjonere den opp i flere deler. Du må velge type partisjon størrelse, så må du formaterer vær partisjon. Velg type Fat32/NTFS. Deretter skal den komme til syne i windows. Lenke til kommentar
gullgutt Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Beklager det var litt klønete av meg. Det er første gangen jeg bruker denne tjenesten.. Lenke til kommentar
gullgutt Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Takk til dere som hjalp meg. Jeg fikk det til og føler at jeg har spart timer med grubling. Disk 1 er initialisert, partisjonert og formatert til ntfs. mvh Lenke til kommentar
gullgutt Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Et spm helt til slutt: Er det forskjell i ytelse på kabler, med tanke på ata100 - ata133? Lenke til kommentar
stordraugen Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 det er en foskjell ja.. du burde bruke ata133-kabel på disker med dette på.. ellers vil du ikke få maksimalt ut av den... hadde samme problemet...kjørte i udma2 mode eller noe sånt. med ata133 skal den kjøre i udma5 mode Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Ikke vits og lage 2 tråder "gullgutt" Eh.. det var vel ironi, ikke sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå