Kurt Lekanger Skrevet 14. november 2013 Forfatter Del Skrevet 14. november 2013 Behøver man ikke å roote telefonen lenger? Eller gjøres dette automatisk i løpet av prosessen? Det står ingenting om dette i artikkelen. Du trenger ikke å roote telefonen først. Men er den rootet fra før, så spiller det ingen rolle. :-) 2 Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 14. november 2013 Forfatter Del Skrevet 14. november 2013 Hvordan virker pennen til note II denne romet? Har prlvd tidligere men da var veldig mange av funksjonene ikke tatt med. Vi har ikke prøvd denne på Note II. Men jeg regner med mye av funksjonene til pennen er ting Samsung selv har lagt inn i sin egen programvare, så da vil nok en del funksjoner ikke lenger fungere. 1 Lenke til kommentar
yupyup Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Har en Samsung s2 som kunne trenge en oppdatering, men er litt skeptisk enda. Ser jo att det er blitt mye lettere og instalere ny firmware men! Er det nesten 100 % stabilt? Det jeg mest bruker er bluetouth, wimp bruker og noe nettbank, HBO og slikt men det som er det viktigste er bluetouth og musikk. Vil denne firmwaren funke greit for meg? Noen som vet? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Blir telefonen rooted i samme slengen? Har lyst til å prøve Cyanogenmod, men hvis telefonen rootes i prosessen så kan jeg ikke :-\ Lenke til kommentar
Johnsa Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Blir telefonen rooted i samme slengen? Har lyst til å prøve Cyanogenmod, men hvis telefonen rootes i prosessen så kan jeg ikke :-\ Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
hams_71 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Har en Samsung s2 som kunne trenge en oppdatering, men er litt skeptisk enda. Ser jo att det er blitt mye lettere og instalere ny firmware men! Er det nesten 100 % stabilt? Det jeg mest bruker er bluetouth, wimp bruker og noe nettbank, HBO og slikt men det som er det viktigste er bluetouth og musikk. Vil denne firmwaren funke greit for meg? Noen som vet? Litt usikker på HBO. Jeg rooted og oppgraderte min gamle Asus Transformer TF100, noe som gjorde underverker for brettet men HBO kunne jeg glemme da denne appen tydeligvis sjekket om brettet var "fiklet" med. Lenke til kommentar
ArlionMajere Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Ingen støtte for Xperia v :-( Lenke til kommentar
MrL Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Min mening er at Cyanogenmod og "root android" er oppskrytt. På min S4, har jeg fjernet alle animasjoner. Det kan nærmest ikke bli mer responsivt, alt skjer umiddelbart. Når det kommer til utseende og brukervennelighet, er også Cyanogenmod og root android oppskytt. Her er alle nørdsa overbevist om at sistenevnte er mer brukervennelig fordi man kan legge inn all mulig jalla piss som liksom skal gjøre ting bedre, eller at det rett og slett er mer brukervennelig fra start. Etter min mening er det bare oppskytt, man går litt lei touchwiz, men min effektivitet eller brukervennlighet øker overhodet ikke med Cyanogenmod, men man innbiller det seg i starten fordi det er nytt, og du er lei touchwiz. Jeg synes touchwiz er et pent GUI, og flere ting Samsung har lagt inn, som f.eks kameraappen, er etter min mening veldig bra. Endret 14. november 2013 av MrLG Lenke til kommentar
TechTalk Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg har prøvd dette på min HTC One. Appen er støttet for monilen, men det funker ikke. Jeg kommer ikke lenger enn til vinduet hvor det står om jeg har "companion appen til CyanogenMod" Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Hvorfor ikke? Pga. MDM-systemer som sjekker om telefonen er rooted eller ikke. Er den rooted, så slippes ikke telefonen inn for å synke mail o.a. Lenke til kommentar
Johnsa Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Skjønner.. Det er dumt. Men det finnes kanskje løsninger som "skjuler" root? Lenke til kommentar
Johnsa Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Første jeg fant, så vet ikke om dette fungerer til deg. Men det finnes nok noe som fungerer https://play.google.com/store/apps/details?id=com.amphoras.hidemyroot 1 Lenke til kommentar
yupyup Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Litt usikker på HBO. Jeg rooted og oppgraderte min gamle Asus Transformer TF100, noe som gjorde underverker for brettet men HBO kunne jeg glemme da denne appen tydeligvis sjekket om brettet var "fiklet" med. Det vil da si at mest sannsynlig vil ikke nettbanken funke heller da. Men det du sier er at det funker ivertfall bortimot knirkfritt på Asus Transformer da med untak av HBO ? Lenke til kommentar
Ungeolsen Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Fikk dundra det inn på SGS3 her nå, endelig kvitt samsung-rælet. Ble jo helt fanastisk pent estetisk samt det ble raskt som fy 1 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Dette funket fantastisk! Mye enklere enn TWRP metoden. Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Vi har ikke prøvd denne på Note II. Men jeg regner med mye av funksjonene til pennen er ting Samsung selv har lagt inn i sin egen programvare, så da vil nok en del funksjoner ikke lenger fungere. Helt korekt, man må ha Touchwiz basert rom for at funksjonene som mulitwindow, spen osv skal fungere. Men har derimot mulighet til å få en musepeker når man hovrer over Note 2 skjermen. Det finnes også apps som sjekker om pennen er tatt ut av slotten osv. Sjekk ut CM Spen addon og Note Buddy i playstore. Det verste for min del er multiwindow, noe jeg digger med noten. jeg har forsøkt JediX rom selv, dette er en kjemperom, men overklokking/underklokking og snedige funksoner. Dessverre for meg hender det noten min henger seg med denne rommen (Ikke ett problem andre har på Jedi X forumet) :-( Lenke til kommentar
sajjad Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Hei,vet noen om hvordan kan jeg fjerne Cyanogenmod, fra min Note 2, og komme på den gammle systemet? Lenke til kommentar
sajjad Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Brukte Cyanogenmod 4.1 og 4.2 ganske lenge, men ble tvunget til å installere Samsung sin versjon igjen fordi Wimp ikke tillot meg å velge SD kortet som lagringsenhet for offline spillelister med en custom rom. Forferdielig å gå tilbake til Samsung sin TouchWiz-menyer. Telefonen har blitt treeeeeg og den sluker batteri. Hadde bare Nexustelefonene kommet med mulighet for eksternt minnekort så hadde det blitt det ganske så fort. Ja til flere rene Android mobiler!!!! sajjad ? 1 time sidenHei,vet du om hvordan kan jeg fjerne Cyanogenmod, fra min Note 2, og komme på den gammle systemet? På forhåndtakk Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 sajjad ? 1 time siden Hei,vet du om hvordan kan jeg fjerne Cyanogenmod, fra min Note 2, og komme på den gammle systemet? På forhåndtakk Tok du ikke backup av stock-systemet? Lenke til kommentar
Johnsa Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Hopper inn på diskusjonen ang. backup. Er lenge siden jeg drev med rooting osv. Hva er den enkleste/beste måten per d.d. for å ta backup av stock rom? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg