Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger å få ut noen tanker her.


Anbefalte innlegg

Hallo i natten.

Jeg er ei jente i tidlig 20-årene som mistet jomfrudommen min for ca. et halvt år siden. Etter min første debut, ble jeg veldig raskt sexfiksert og var ei svært kåt og seksuelt frisinnet jente. Jeg kunne aldri få nok av sex. Sex var deilig, sex var spennende, sex var moro. Som et resultat av dette har jeg nå overskredet et ganske høyt antall sexpartnere.

Jeg tenkte ikke noe mer over dette, før for ei tid siden da jeg sov hos en kompis og det endte med at vi nesten hadde sex. Det var jeg som sa stopp.
Jeg var vanvittig kåt, det var ikke det, men jeg fikk plutselig et slags sperre i hodet mitt, noe som sa til meg at dette var feil, at jeg ikke burde gjøre det.

Jeg har vært ganske tankefull i det siste. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg føler. Er jeg ikke lengre den seksuelt frisinnede jenta? Jeg som var så glad i sex... Det var så deilig den gangen å bare kunne ha sex med en jeg var fysisk tiltrukket av uten å tenke på moral. Jeg tror rett og slett at jeg har forandret meg veldig på dette området. Plutselig klarer jeg ikke å ha sex med hvem som helst lengre... Hvorfor? Hvorfor har jeg plutselig blitt så prippen? Er det mulig at jeg... angrer på mitt tidligere sexliv? Jeg er ganske tankefull. Hvorfor har jeg plutselig forandret meg så mye på dette området? Skal jeg være glad eller trist for det?

Noen som har noen tanker eller formeninger rundt dette?

Hilsen tankefull (og prippen?) jente.



Anonymous poster hash: 57a6b...34f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!
Det er flere ting her som slår meg.
1. Har du nylig byttet prevangsjonsmiddel? Da jeg gikk fra p-stav til p-piller, gikk jeg fra å være kontstant kåt, til å bli en forbanna rosin. Ble omtrent aseksuell! Men fikk heldigvis byttet merke og er nå i en fin balanse.

2. Kanskje du har fåt herjet fra deg? Mange, spesielt menn, ønsker ikke et fast forhold fordi de vil herje fra seg først. Feste, pule, etc. Kanskje du burde finne deg en kjæreste? Noen ganger, hvis du er heldig, finner du en som kan ta deg til nye topper da han lærer seg å kjenne dine lyster, din kropp og behov.

3. Alle er nok helt sex-frelst når følelsen først oppdages. Sex, som mye annet, blir kjedelig i lengden om rutinene er det samme hele tiden. Bytt på stillinger, prøv å bruke munnen, gjør det gøy og prøv nye ting. Husk at det er din kropp, og ingen kan tvinge deg til noe du ikke vil.

Husk å teste deg for kjønnssykdommer, siden du nevner at du hadde et høyt antall sexpartnere.
Å angre på antall sexpartnere er det nok mange som gjør. Men du kan ikke forandre det, så jeg ville vært glad for erfaringen. Det er mange som sliter med å finne seg en sex-partner, at du har funnet flere må da bety at du er attraktiv på din måte? Se heller på det som en bra ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan hende at du er lei av å ligge med en rekke tilfeldige partnere, at du har fått herjet fra deg (som de sier over), om du hadde bruk for å gjøre noe slikt. Mange er vel fornøyd med å holde på med ONS, men det er noe helt annet enn å være i et forhold. Kanskje begynner du å savne det å ha følelser for den du holder på med? Har du tenkt noe over det? Man kan være veldig kåt og ha seg mye selv om man er i et forhold. Det gjelder å finne noen som er på ca samme nivå som en selv.

 

Jeg kan bare prate for meg selv, men jeg trenger å være forelsket og ha følelser for den jeg gir meg til. Og jeg sier gir meg til, selv om det handler om å både gi og ta. For meg er sex svært personlig og privat. Jeg innser at det ikke er det for alle, da ville ikke folk hatt tilfeldige ligg. Jeg dømmer ikke noen som gjør det, folk må få gjøre det de selv vil. Jeg vet hvordan det er for meg. Når man er i et forhold så blir det tryggere og man blir tryggere på hverandre og man kan få utrolig bra sex som et resultat... Man kan eksperimentere i den grad begge er komfortabel med og man blir bedre kjent med hverandre og hva den andre liker. Jeg vil tro at det å ligge med en serie med menn kan skape et visst tomrom inni en, jeg tror det hadde blitt slik for meg i alle fall. Nå uttaler jeg meg ikke skråsikkert altså, eller på vegne av andre. Jeg kan kun prate for meg selv!

 

Når man har ny partner, så begynner man på scratch hver gang. Man må prøve seg frem og se hva den andre liker og det kan bli en del fomling og sånt. Med en fast partner så kan man utfolde seg mer ;). Man trenger ikke å være prippen bare fordi man kanskje vil holde seg til en i stedet for å spre seg rundt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller kanskje det er så enkelt som at det var han som var problemet, fordi han er bare en kompis? Nå har jeg ikke den fjerneste, minste, svakeste, you name it, aning om hva som foregår i jenters hjerner, men kan hende du hadde en sperre kun for ham fordi du ikke ser ham som kosemateriale.

 

Hvorfor ikke fortsette som før og se om du vil oppleve det samme flere ganger? Kanskje da vil du forstå mer om problemet, om det er dem eller deg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2. Kanskje du har fåt herjet fra deg? Mange, spesielt menn, ønsker ikke et fast forhold fordi de vil herje fra seg først. Feste, pule, etc. Kanskje du burde finne deg en kjæreste? Noen ganger, hvis du er heldig, finner du en som kan ta deg til nye topper da han lærer seg å kjenne dine lyster, din kropp og behov.

 

3. Alle er nok helt sex-frelst når følelsen først oppdages. Sex, som mye annet, blir kjedelig i lengden om rutinene er det samme hele tiden. Bytt på stillinger, prøv å bruke munnen, gjør det gøy og prøv nye ting. Husk at det er din kropp, og ingen kan tvinge deg til noe du ikke vil.

 

Det er sannsynlig at du er lei, og er ferdig med å herje så voldsomt. Fra nå av kan du være mer selektiv om du ønsker det, mulig få deg en fuckbuddy eller kjæreste. Det blir mindre spennende med sex i lengden, ihvertfall hvis man bytter fyr hver uke.

 

Kanskje begynner du å savne det å ha følelser for den du holder på med? Har du tenkt noe over det? Det gjelder å finne noen som er på ca samme nivå som en selv.

 

 

Når man har ny partner, så begynner man på scratch hver gang. Man må prøve seg frem og se hva den andre liker og det kan bli en del fomling og sånt. Med en fast partner så kan man utfolde seg mer ;). Man trenger ikke å være prippen bare fordi man kanskje vil holde seg til en i stedet for å spre seg rundt...

Dette er det dere sier som gjør mest inntrykk på meg.

Jeg tror jeg ønsker at det skal være mer innhold i sexen. Gjerne være litt glad i gutten, før jeg har sex med han. Dette ville vært noe helt nytt for meg.

 

Men som vanlig er det den samme regla:

De jeg finner interessant og spennende synes ikke det samme om meg, mens de jeg finner uinteressante finner meg interessant. Og det er ikke ofte jeg blir interessert i en person.

Jeg håper at jeg ender opp med en kjæreste før jeg har sex, men så store krav tror jeg blir veldig slitsomt å forholde seg til, så det holder for meg å være glad i gutten - bare det ville vært et nytt steg.

 

Takker for svar fra alle tre.

 

Eller kanskje det er så enkelt som at det var han som var problemet, fordi han er bare en kompis? Nå har jeg ikke den fjerneste, minste, svakeste, you name it, aning om hva som foregår i jenters hjerner, men kan hende du hadde en sperre kun for ham fordi du ikke ser ham som kosemateriale.

 

Hvorfor ikke fortsette som før og se om du vil oppleve det samme flere ganger? Kanskje da vil du forstå mer om problemet, om det er dem eller deg selv.

Jeg tror du sier noe der. Akkurat nå ødelegger jeg bare for meg selv, ved å være så prippen. Jeg tviler nemlig på at han er interessert i noe mer enn sex, og det er vel alt jeg kan få av han også.

 

Mener du at jeg skal fortsette å ha tilfeldig sex? Jeg kjenner at det ikke lenger frister. Jeg har nok fått litt avsmak på denne livsstilen.

 

Anonymous poster hash: 57a6b...34f

Lenke til kommentar

Enig med Myst, du må finne ut hva du ønsker. Det kan jo tenkes at det ble helt feil fordi du ikke ønsker å blande vennskap og sex.

 

Det er ikke alltid lett å vite hva som foregår i jenters hjerner, ikke engang for andre jenter. Vi er ulike vi også ;) - og selv om jeg vil være i forhold, så er det jo ikke sikkert at TS har noe ønske om dette. Det finnes jo de som ønsker å være singel, selv om jeg ikke helt forstår dem.

 

TS: nå leste jeg ditt nyeste svar. Om du ikke lenger er fristet av livsstilen med tilfeldig sex, så dropper du det - eller så ser du om det frister igjen. Bare du vet hva du vil gjøre! Jeg kan i alle fall anbefale sex i forhold, det blir bedre og bedre jo mer man kjenner hverandre og jo gladere man blir i hverandre. Det er noe helt annet når man er trygg på den man har sex med og kjenner til hva de liker og merker at de gjør det de kan for å glede deg. Jeg kunne sagt mye mer, men jeg tror ikke jeg skal utbrodere så mye på et åpent forum utover det jeg allerede har gjort. Du kan godt sende meg pm om du skulle ønske det.

Lenke til kommentar

Var det jeg mente. Virker som du er lei av den livsstilen, men tenkte for å være på den sikre siden kunne du prøvd med noen til. Får du ikke den samme spenningen og nytelsen som før, da har du modnet og gått videre rett og slett. :)

 

Noen ganger sier kroppen klart og godt i fra at nå er det på tide med endringer.

Lenke til kommentar

Dersom hun er lei av livsstilen, så trenger hun vel ikke å ligge rundt mer? Hva skal hun oppnå ved å gjøre dette? Skal hun innse at hun ikke er lei av å ligge rundt og så ligge rundt enda mer?

 

Jeg vil heller råde til at TS tenker seg om og ser hva hun føler for og dersom fristelsen til å hoppe til køys med noen blir stor, så hvorfor ikke? Da er det vel ikke noe å nøle på. Da er det bare å gjøre det. Er bedre å vente til hun finner noen hun eventuelt kunne tenke seg å køye med enn å bare spre bena for å spre bena. Nå setter jeg det kanskje litt på spissen, men virker litt snodig å skulle prøve noen til for å "være på den sikre siden". Det virker som hun har gått videre allerede, men det er det bare hun selv som vet.

Lenke til kommentar

Jeg tror du har noen skjulte følelser for denne kompisen din!
Eller kanskje du er redd for at vennskapet aldri skal bli det samme igjen? Å ha en "friend with benefits" vil stortsett alltid ende med sjalusi når den andre får seg kjæreste. Hvertfall en erfaring jeg har brent meg på..
Men du nevner at du bare har vært seksuelt aktiv i et halvt år. Det er jo ikke lange tiden.
Et tips fra meg vil være å melde deg på en dating-side som f.eks sukker.no å skrive at du kun er intressert i et forhold. Så får du datet noen karer med samme drømmen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...