Gå til innhold

Har noen bestilt fra mm-vision.dk? / Erfaring med [...]

Anbefalte innlegg

Fikk en anbefaling fra en dansk venn med dette nettstedet. http://www.mm-vision.dk

Han handler der regelmessig, og siden har tydeligvis fått gode tilbakemeldinger. http://www.trustpilot.dk/review/www.mm-vision.dk

Legger merke til rimelige priser.

Denne PCen: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99156&type=pcsystem

12400 DKK for den PCen er vel et veldig godt kjøp? De sender til blant annet til Norge, og det står på siden at: "Alle ikke EU-lande får fratrukket den danske moms, men kun ved afsendelse af varerne. Dette gælder altså ikke kunder der handler i en af vores butikker." Som hvis ikke jeg tar helt feil, betyr det at prisen blir det samme grunnet 25% toll inn i Norge.

Så, dere som har peiling. Er dette godt kjøp, og har noen erfaring med kjøp av denne siden? Fant lite ved å søke på nettet.

Endret av jallan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@jallan: Husk at pga valutaforskjeller vil prisen til deg (eks dansk mva + norsk mva og behandlingsgebyrer) bli over 14 000 kr - ca 14 100 kr.

I tillegg får du kun 2 års reklamasjon (danske regler) og ikke 5 år som i Norge. Tror fint du vil finne ferdigbygg hos Komplett, CDON etc som har like bra specs. At en maskin er oveklkokket må du ikke regne inn, da det er noe du fint kan gjøre selv.

Lenke til kommentar

@jallan: Husk at pga valutaforskjeller vil prisen til deg (eks dansk mva + norsk mva og behandlingsgebyrer) bli over 14 000 kr - ca 14 100 kr.

I tillegg får du kun 2 års reklamasjon (danske regler) og ikke 5 år som i Norge. Tror fint du vil finne ferdigbygg hos Komplett, CDON etc som har like bra specs. At en maskin er oveklkokket må du ikke regne inn, da det er noe du fint kan gjøre selv.

Takk for innlegget.

Er 2 års reklamasjon osv veldig viktig? Ser ut som PCen mye bedre specs enn det jeg kan få ferdigbygd hos enten CDON eller Komplett for pengene. CDON har denne: http://cdon.no/elektronikk/heat-gaming-hg-770-p23832354

Og koster 13.200 kr. Svakere prosessor, GTX 770 og ikke 780, dårligere SSD osv.

Men for ca. 14k nok så får jeg en rimelig lik PC fra komplett. Intel Core i7-3820 og 120gb ssd, men ellers veldig likt. Er det lurere å gå for noe som det istedenfor å kjøpe fra den siden, eller er det fortsatt nok forskjell? Altså denne: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10782

Burde jeg gå for den, i så fall, endre på noe?

Endret av jallan
Lenke til kommentar

Jeg vil si at 5 års reklamasjon faktisk er viktig. I tillegg gir Komplett 3 års garanti i stedet for 2 år hos mm-vision.dk. Ser også at 12 400 DKK er uten OS.

Rekonfigurere du denne hos Komplett, http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10796, med XFX 750 Watt PSU (er Seasonic), i7 4770K og samme hovedkort, GPU, SSD og kjøling som tilbudet hos mm-vision.dk og tar vekk tastatur og OS så kommer den på ca 14 900 + frakt. Dvs ca 800 kr ekstra for 1 år ekstra garanti, 3 år lengre reklamasjon, trolig langt raskere respons ved problemer osv. Skulle du få problemer med maskina fra Danmark må den sendes dit for reparasjon, noe som faktisk også medfører bry når det gjelder tollhåndtering. Skal ikke koste noe, men krever litt papirer.

Jeg vil si 800 kr er meget rimelig for den ekstra garantien og bedre vilkår som forbruker.

Velger du å bygge maskina selv, noe som ikke er vanskelig - vil du garantert kunne spare en del kroner i tillegg.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at 5 års reklamasjon faktisk er viktig. I tillegg gir Komplett 3 års garanti i stedet for 2 år hos mm-vision.dk. Ser også at 12 400 DKK er uten OS.

Rekonfigurere du denne hos Komplett, http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10796, med XFX 750 Watt PSU (er Seasonic), i7 4770K og samme hovedkort, GPU, SSD og kjøling som tilbudet hos mm-vision.dk og tar vekk tastatur og OS så kommer den på ca 14 900 + frakt. Dvs ca 800 kr ekstra for 1 år ekstra garanti, 3 år lengre reklamasjon, trolig langt raskere respons ved problemer osv. Skulle du få problemer med maskina fra Danmark må den sendes dit for reparasjon, noe som faktisk også medfører bry når det gjelder tollhåndtering. Skal ikke koste noe, men krever litt papirer.

Jeg vil si 800 kr er meget rimelig for den ekstra garantien og bedre vilkår som forbruker.

Velger du å bygge maskina selv, noe som ikke er vanskelig - vil du garantert kunne spare en del kroner i tillegg.

Det høres veldig bra ut. Jeg legger ut det som jeg har nå, hvis jeg har gjort det riktig. Spesielt anngående PSU osv. Slik at jeg ikke bommer. Setter veldig pris på det hvis du kan se over.

Kabinett: CM Storm Trooper Gaming Big Tower Sort (legge litt til for et greit kabinett, vil gjerne ha noe som jeg liker).

Strømforsyning: XFX ProSeries Core Edition 750W PSU

Prosessor: Intel Core i7-4770K Processor Socket-LGA1150

Hovedkort: MSI Z87-G55, Socket-1150 ATX (Skiftet ikke noe her. )

Minne: Kingston DDR3 HyperX Predator 16GB 2133Mhz (Riktig?)

Skjermkort: ASUS GeForce GTX 780 3GB

SSD: Kingston SSDNow V300 120GB (Er det veldig viktig å punge ut med ekstra 700 for 240 GB? Jeg har 2stk 2TB eksterne WD Elements hardisker hvis det gjør noe. Kjøpe 1TB hardisk med også?)

Optisk leser/brenner, Blu-Ray: Samsung DVD Writer

Tastatur: CM Storm QuickFire Rapid PRO Keyboard (Trenger et tastatur)

Dette blir da 15313 kr. Ser dette greit ut eller har jeg bommet totalt på noen av komponentene? Noe jeg burde (kan) "nedgradere" for å få summen ned litt, med lite konsekvenser.

EDIT: Er BenQ 24" 3D LED XL2420T skjermen verdt pengene? Jer ser etter en skjerm som jeg kan bruke i lang tid framover.

Endret av jallan
Lenke til kommentar

jo er fin den men er mye er bare tull i de ferdig systemene. syns det er så morosomt når folk har SPECS som ikke har noen form for Fps forskjell i den virkelige verden.

skift til i5-4670K om du skal overklokke og i5-4670 om du ikke skal. spar 400-800kr (0.5 fps forskjell)

Kjøp det billigste Z87 kortet om du ikke skal overklokke, hvis du skal G45/55/65

Ram: 2166 vs 1333mhz = 0 fps forskjell (8 eller 16 Gb) vil ikke trenge 16 men men

SSD: 120GB er nokk om du ikke skal legge på masse spill.

PSU: XFX som du har valgt er ikke modulær.

Hadde heller valgt og bygget den selv. Tenk på det å bygge en pc som dyr lego. Var selv 16 år gammel første gang for 6 år siden, sto i bokser shorts i 4 timer fordi jeg trodde at noe kunne kortslutte om jeg hadde klær på, hadde ødelagt min gamle pc for å lære meg å sette sammen en ny pc, dette var før jeg tenkte på youtube. + du får velge akkurat de delene som du vil ha og lære deg om hvordan du skal fikse ting om noe skulle skje.

Endret av nipton
Lenke til kommentar

@jallan: Jeg satte opp et oppsett på Komplett som skulle være mest mulig likt PC-en hos mm-vision.dk, noe som nødvendigivis ikke er optimalt kjøp. Enig med nipton i mer eller mindre alt når det gjelder fornuftige alternativer. Velger du de fonuftige alternativene, dvs der du ikke vinner markant på å velge bedre deler, som i5 4670K, 1600 Mhz minne, rimelig hovedkort (MSI G55), 120 GB Samsung EVO, Zotac skjermort, ja da sparer du fort en 1 000 kr. Det selv om du velger å oppgradere PSU en en modulær XFX.

Personlig ville jeg heller ikke valgt Cooler Master kabinetter av den fancy typen (CM Storm og HAF). Ser klart litt fancy ut - men jeg skal garantere deg at om noen år blir du drittlei lysene osv. I tillegg er dette kabinetter som støyer noe mer enn f.eks Fractal Design sine. Snakker ikke av egen erfaring, men etter mange års lesing av tråder. Det beste kabinettet er det ingen ser eller hører. Husk også at disse kabinettene er store, over 60 cm høye, nesten 60 cm dybde osv. Du har klart plass til mange harddisker - 8 - 12 stk, men spørsmålet er om du trenger den plassen. Et godt kabinett er også noe som lever lenge, jeg har 1 stk kabinett som er over 10 år gammelt og 2 andre som er 5 - 6 år.

Så tenk på akkurat det at et kabinett kan du bruke i mange år om du kjøper rett.

Men bygger du selv kan du få prisen betydelig ned. Har satt opp et rakt forslag på prisjakt.no, http://www.prisjakt.no/list.php?l=73799&view=m. Det er i utgangspunktet likeverdige deler - valgt i forhold til nipton sitt innspill, dvs rimeligere når det ikke gir dårligere ytelse. De store forskjellene her er:

• Antec HCG 620 Watt modulær PSU. Dette er egentlig en Seasonic PSU - og etter min mening noe av det beste du kan få til pris under 1 000 kr. 620 watt er nok i massevis for et oppsett i dag, som typisk bruker en 300 - 340 watt på maks (oppsett med haswell og et stk topp skjermkort)
  • Lukkede vannkjølingssystem er overvurdert - har selv erfaring med Cooler Master Seidon 120 (eneste grunnen til at jeg har det er plassmangel i kabinettet), og er ikke imponert i det hele tatt. Kjøler dårligere og bråker mer enn min gamle luftkjøler til halve prisen. Derfor foreslår jeg Cooler Master Hyper 212 EVO, som er rimelig og god. Skal man ha lukket vannkjøling så vil jeg si at man nesten må opp i dobbelt radiator.
  • Har i tillegg lagt til en 2 TB snurredisk.

Ved å kjøpe i TO seriøse butikker, MPX og Dustin så vil varene komme på ca 12 000 kr, det inklusive tastatur og ditt ønska kabinett. Du kan altså komme ut over 3 000 kr rimeligere ved rette deler og selvbygging.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...