Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Romkamerat med kjæreste

Anbefalte innlegg

Hoeres utrolig frustrerende ut!

Jeg er i en lignende situasjon. Vi er fire personer som bor i et hus. Den fjerde personen (Leo) har en kjereste og hun har i praksis flyttet inn. Hun har til og med kjopt sin egen pult til a ha inne paa rommet til Leo saann at de kan studere sammen. Kjeresten til Leo (Tine) er oftere i huset enn det jeg er og ofte ogsaa mens Leo er borte. Egentlig har hun sitt eget hus (som hun eier og leier ut ett av rommene til en annen) og hun har mer enn nok penger. Synes bare det er saa ufattelig uhoflig aa ikke engang tylby aa betale for seg.

I motsettning til deg TS har vi ett godt forhold til henne og hun gjor forsaavidt ingenting galt. Det er bare saa uhyre frekkt! Vi har nevnt det ett par ganger at vi ikke har noe i mot at hun er der men at hun burde betale for seg..... de sier alltid at ja, de skal orde paa det, men gjor det aldri!!! Det er nesten saann at jeg har gitt opp (det har gaatt 6 mnd) og driter litt i det. Det handler egentlig ikke en gang om pengene men prinsippet!!! :p

Anonymous poster hash: 11291...1e8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke stjel tråden, opprett heller deres egen tråd med deres problemer :)

Drittsekk, du har jo ikke engang lest gjennom traaden! Traadstarter har jo eksplisitt spurt om andre har opplevd noe lignende!!!!... da maa det vel vere lov aa svare, jeg har jo forsaavidt heller ikke spurt om raad i mitt innlegg, ville bare vise min stoette og fortelle min egen oppevelse slik han etterspurte? Saa slutt aa ver en idiot! :p

• Liker 7
Lenke til kommentar

Slutt å poste som anonym og sleng dritt til folk du. Lag deg en bruker hvis du skal være aktiv på forumet.

Jeg har en bruker jeg, er bare ikke dum nok til aa bruke den naar jeg forteller om personlige saker med hensyn til at den tidligere omtalte fyren jeg bor med ogsaa er registrert her pa diskusjon.no!

Lenke til kommentar

Jeg har en bruker jeg, er bare ikke dum nok til aa bruke den naar jeg forteller om personlige saker med hensyn til at den tidligere omtalte fyren jeg bor med ogsaa er registrert her pa diskusjon.no!

Derimot er du dum nok til å bruke personangrep når du er anonym?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Han hadde en litt uheldig ordlyd, men det ser ut som han først og fremst var ute etter å forsvare seg selv. Det er ikke heldig å kalle noen for idiot og drittsekk og spesielt ikke når man skjuler seg bak anonymfunksjonen for å gjøre det. Selv om man ikke har gjort seg fortjent til tilsnakk, så er det ikke noe som tilsier at man trenger å bli ufin i språket når man svarer på tiltalen.

La oss holde oss til saken og ikke slenge dritt om hverandre.

Lenke til kommentar

Er det virkelig ingen her som ser poenget i å kreve leie - på dagen? Det er jo akkurat som å gå all inn i poker når du vet den du spiller med bløffer. Pål vil ikke flytte inn med jenta, og kommer sannsynligvis til å trekke seg om han blir "tvungen" til å ta forholdet ett skritt videre og å flytte inn med henne. Jenta gidder neppe/har ikke råd til å betale leie begge steder. Case closed. Dette gjelder de andre tilfelle også. Det trenger ikke å være vanskelig. De som bor et sted må betale leie på linje med alle andre. Done deal.

Vet du at noen har svake kort driver du ikke å bare matcher det de byr, du høyner så stort at de bare må kaste. Litt masing og alvorsprater annenhver mnd hjelper tydeligvis ikke som denne tråden har bevist - dere må tvinge de til å ta et valg.

I værste fall er dere i akkurat samme situasjon dere er i nå, men et 4-6000 kr plaster på såret. Hver måned.

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det virkelig ingen her som ser poenget i å kreve leie - på dagen? Hallo, det er jo akkurat som å gå all inn i poker når du vet den du spiller med bløffer. Pål vil ikke flytte inn med jenta, og kommer til å freake og slå opp ut om de liksom skal bo sammen, jenta gidder neppe å betale leie begge steder. Case closed. Dette gjelder de andre tilfelle også. Det trenger ikke å være vanskelig. De som bor et sted må betale leie på linje med alle andre. Done deal.

Vet du at noen har svake kort driver du ikke å bare matcher det de byr, du høyner så stort at de bare må kaste. Litt masing og alvorsprater annenhver mnd hjelper tydeligvis ikke som denne tråden har bevist.

Så hva om hun bare sier ja og betaler leie der og da sier opp sin egen leilighet. Da bor hun pluttselig med dem noe de verken har lov til eller ønsker. Case not closed!

Lenke til kommentar

Så hva om hun bare sier ja og betaler leie der og da sier opp sin egen leilighet. Da bor hun pluttselig med dem noe de verken har lov til eller ønsker. Case not closed!

Hun bor jo der i praksis allerede, så hva endrer seg? Jo - de får penger, og det er bra. Nummer to er at de har tvunget forholdet ett steg videre - når de er langt fra å være klare for det, noe som er en enormt bra katalysator for et samlivsbrudd.

Dette er den eneste løsningen de ikke har prøvd utifra postene her.

Lenke til kommentar

Hun bor jo der i praksis allerede, så hva endrer seg? Jo - de får penger, og det er bra. Nummer to er at de har tvunget forholdet ett steg videre - når de er langt fra å være klare for det, noe som er en enormt bra katalysator for et samlivsbrudd.

Dette er den eneste løsningen de ikke har prøvd utifra postene her.

Om du vil bli kvitt en rotte så inviterer du den ikke til og bo der bare fordi den alt er i huset.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sett deg ned med kameraten og snakk. Ha en alvorlig samtale og forklar alt det du skrev her til han, gjerne med dama også så ho skjønner det hvis det ikke er ukomfortabelt for deg.

Du må jo gjøre noe med saken, det er ikke noe poeng i å føle deg utilpass eller at du må tilpasse deg FOR henne i DIN leilighet. :)

Sorry om jeg stjeler tråden, men følte i utgangspunktet at det var en såpass lik problemstilling så hvorfor ikke bare en tråd istedet før 200?

Jo, tenkte og ta opp med han først. Ville ikke dra opp temaet mens dama er her da jeg ikke ville at hun skulle ta det personlig eller tro at jeg har noe i mot henne, først og fremst slik at kompisen er forberedt på diskusjon. Jeg kjenner hu ikke noe godt så jeg vet ikke hvordan hun reagerer.

Situasjonen endret seg ikke og hun har vært alle dagene siden jeg skrev innlegget. I dag fikk jeg telefon på jobb ca 06:50 hvor roomien spurte nårtid jeg var ferdig og om det var lenge igjen til jeg var hjemme. Jeg hørte en del bakgrunnstøy og lurte på hvorfor han spurte. Han sier han og dama hadde noen venner på nasj. Jeg sier oppgitt at det her funker ikke for min del og at vi må prate om det her. Han reagerer med en gang med "Bare si ifra hvis du skal hive meg ut!!!" Så sier jeg nei, vi må bare prate om det her fordi det funker ikke for min del. Så la han på, jeg forventet og snakke med han når jeg kom hjem. MEEEEN, jeg kommer hjem til en ødelagt dør enten har han slått i den eller kastet mobilen så nå er det svært hull i den og lagt seg.

Syns det var litt spessielt ettersom alt jeg hadde tenkt å snakke om var å finne en løsning vi begge kunne leve med og ikke minst at begge trivdes.

Update:

Hadde egentlig håpet på å snakke med han i morgen etter alkoholen var ute av systemet. Men han stod opp kledde på seg og jeg møtte han og spurte om vi kunne snakke om det nå eller om vi bare skulle ta det etter han hadde sove. Han svarer "Neeeeeeeeeei! Best du bare går hvis du ikke vil ha trøbbel." Så gikk han inn på rommet sitt igjen. Ble egentlig ganske sjokkert over responsen. Så går det 10minutter så hører jeg han driver og pakker, jeg lot han bare styre orker ikke å bruke energi på det hele. Så kommer damen og han kjefter om meg og hvor kjip jeg er osv. Så drar dem begge 2.

Aner ikke om han betaler husleien denne mnd eller døren før den saks skyld.

Endret av TraktorLars
Lenke til kommentar

Sorry om jeg stjeler tråden, men følte i utgangspunktet at det var en såpass lik problemstilling så hvorfor ikke bare en tråd istedet før 200?

Jo, tenkte og ta opp med han først. Ville ikke dra opp temaet mens dama er her da jeg ikke ville at hun skulle ta det personlig eller tro at jeg har noe i mot henne, først og fremst slik at kompisen er forberedt på diskusjon. Jeg kjenner hu ikke noe godt så jeg vet ikke hvordan hun reagerer.

Situasjonen endret seg ikke og hun har vært alle dagene siden jeg skrev innlegget. I dag fikk jeg telefon på jobb ca 06:50 hvor roomien spurte nårtid jeg var ferdig og om det var lenge igjen til jeg var hjemme. Jeg hørte en del bakgrunnstøy og lurte på hvorfor han spurte. Han sier han og dama hadde noen venner på nasj. Jeg sier oppgitt at det her funker ikke for min del og at vi må prate om det her. Han reagerer med en gang med "Bare si ifra hvis du skal hive meg ut!!!" Så sier jeg nei, vi må bare prate om det her fordi det funker ikke for min del. Så la han på, jeg forventet og snakke med han når jeg kom hjem. MEEEEN, jeg kommer hjem til en ødelagt dør enten har han slått i den eller kastet mobilen så nå er det svært hull i den og lagt seg.

Syns det var litt spessielt ettersom alt jeg hadde tenkt å snakke om var å finne en løsning vi begge kunne leve med og ikke minst at begge trivdes.

Update:

Hadde egentlig håpet på å snakke med han i morgen etter alkoholen var ute av systemet. Men han stod opp kledde på seg og jeg møtte han og spurte om vi kunne snakke om det nå eller om vi bare skulle ta det etter han hadde sove. Han svarer "Neeeeeeeeeei! Best du bare går hvis du ikke vil ha trøbbel." Så gikk han inn på rommet sitt igjen. Ble egentlig ganske sjokkert over responsen. Så går det 10minutter så hører jeg han driver og pakker, jeg lot han bare styre orker ikke å bruke energi på det hele. Så kommer damen og han kjefter om meg og hvor kjip jeg er osv. Så drar dem begge 2.

Aner ikke om han betaler husleien denne mnd eller døren før den saks skyld.

Har dere en kontrakt da? Isåfall er han jo nødt til og betale husleie, og døren er det helt klart han skal betale. Send regning.

Lenke til kommentar

Om du vil bli kvitt en rotte så inviterer du den ikke til og bo der bare fordi den alt er i huset.

Skal man bli kvitt en rotte så serverer man den en enormt stor og fristende ostebit som ligger på en felle.Ostebiten er samboerskap, fellen er at de må betale, og at forholdet neppe tåler et formelt samboerskap.

Med slik oppførsel hadde jeg kasta han ut med en gang. Virka som han forventa det selv også. Høres ut som en kar som ikke er verdt å ha som venn. At du får kjeft og at han snakker om at du skal få trøbbel høres bare helt sykt ut. Hiv han ut med en gang, ta penger fra depositumet for døren.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Skal man bli kvitt en rotte så serverer man den en enormt stor og fristende ostebit som ligger på en felle.Ostebiten er samboerskap, fellen er at de må betale, og at forholdet neppe tåler et formelt samboerskap.

Hun har som sagt tidligere ytret ønske om å flytte inn. Hun har altså vært villig til å betale. Jeg tror også at forholdet hadde tålt et formelt samboerskap. Det er jo i praksis slik de har det nå. Kjenner jeg Pål rett, så hadde han ikke klart å "kaste henne" ut heller - fordi han blir garantert redd for å hvor ho skal bo og alt sånt. Du har egentlig rett i tankegangen din, men dette er noe annet enn en rotte på jakt etter ost.

Uansett, en liten oppdatering. De har tydeligvis gjort et forsøk på å ordne opp, hvor de har vært hos henne litt. Jeg har dog ikke helt hatt oversikten over hvor mye de egentlig har vært hos henne, og hvor mye de har vært her. Vi hadde en kompiskveld med øl og spilling. Da tok det ikke lang tid før telefonen til Lars begynte å ringe seg varm, og de begynte vel også etterhvert å krangle litt også over telefon. Pål spurte om det gikk greit at hun kom opp til oss for å lage middag. Han skulle ikke ha mat, men hun skulle. Hun hadde tydeligvis ikke mat i leiligheten. Hun kom etter at Pål måtte ut og hente henne (han var borte i 30-40 min pga det).

Jeg fikk høre fra Lars at han hadde spurt Pål rett ut: "Hvor sunt er egentlig dette forholdet?" Rett etterpå, så ringte telefonen til Pål hvor dama ville at han skulle komme til byen og hente henne i bilen. Det innebar å gå 10 minutter for å hente bilen, betale 50 kroner i bompenger og kjøre 5-10 minutter. Hun hadde brukt 8 minutter med trikk. Da klarte han vel å manne seg opp, og de kranglet om det i 20 minutter på telefonen. Litt senere, så kom hun gråtende opp i leiligheten. Jeg var ikke der på dette tidspunktet.

Uansett, nå virker det egentlig som om de er her hele dagene - hvor de sent på kveld bestemmer seg for at de skal reise opp til henne for å sove. Hvis de i det hele tatt stikker opp til hennes leilighet. Jeg vil fremdeles la det gå litt tid, siden de tydeligvis prøver på å få noe til.

Anonymous poster hash: ee634...3e8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...