medlem-124997 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Ok nå har jeg lest hele tråden skikkelig. Underholdning til tider. Jenta virker som hun tror hun lever i en romantisk komedie og vil at alle skal synes synd på og forstå henne.Selv om det er slemt er jeg enig i at Pål burde dumpe henne. Det å skulle breake ett par er selvfølgelig ikke kult, spesielt hvis Pål ikke innser selv hvor mye hun trykker han ned. Eller kanskje han innser det men ikke vil innrømme det. Først vil jeg bare si at for de som ikke selv har vært sammen med en person med psykiske problemer så er det svært vanskelig å sette seg inn i situasjonen Pål er i. Han føler nok at han må være sammen med henne for at hun ikke skal være deprimert. Folk med depresjoner og psykoser tar det lang tid å komme seg vekk ifra. Det kan ta mange år. Trusler om selvmord kan plutselig bli svært ekte, og det er ingen som vil ha ett liv på samvittigheten. Selv om han dumper henne risikerer han at hun henger etter han lenge, og at han ikke tørr kutte henne helt ut fordi han er redd hun skal skade seg eller ta livet sitt. Han er nok glad i henne tross alt og vil at hun skal ha det bra. Jeg vil tro det var sånn det startet også. Hun har crushet på og stalket han i mange år, og til slutt blitt så deprimert at Pål ikke så noen annen løsning enn å i ren desperasjon gi henne det hun ville ha for å få henne til å bli glad igjen. Det er vanskelig å være den ene personen som skal balansere lykke og endeløs depressjon. Pål har min dypeste medfølelse. Hvis han dumper henne blir han aldri kvitt henne.Han kommer til å slite med samvittigheten fordi hun er knust og vil prøve å ha henne tilbake. Så hva med å ta en prat med Pål. Ta han med ut på babb nå som hun er mere borte sammen med Lars og gjør han inneforstått med at hun er ikke noe å ha. Få han til å huske hvordan livet var før han ble barnevakt. Jeg synes ikke dere skal overtale Pål til å dumpe The Dawg, men hva med å få med Pål på en greie som gjør at The Dawg dumper han? Her er mitt forslag. Hvor man tross alt ikke egentlig er Homewrecker, men bare legger opp til ett par ubregrunnede mistanker.Plan: Det høres kanskje ut som plottet fra en film. Men hvis hun allerede er sykelig sjalu så er jo mye av jobben gjort?Det første Pål burde gjøre er å si at han trenger en liten pause pga studiene sine. En pause, altså at de kan være nære venner og treffes (han kan lokke med at sex er greit) men ikke kjærester og konstant sammen før karakterene er på rett kjøl. (Dette er for at hun ikke skal kunne stemple han som utro mens han hadde kjæreste) Har hun tilgang til profilene hans på feks facebook, be han bytte passord så hun ikke kan snoke. Legg en slagplan. Inviter noen søte venninner som hun ikke vet hvem er med på leken. La de snakke og fnise i bakgrunn når Pål snakker med henne på telefonen. Spray litt søt dameparfyme rundt i leiligheten før hun kommer på besøk, sett noen høyhælte sko i nærheten av soveromsdøra til Pål, kjøp noen BH'er å legg litt rundt, legg hårstrikk på bordet, en femi tannbørste på badet osv. Hvis hun ikke er like mye sammen med Pål lengre er det ikke sikkert i det hele tatt at hun tar det som en selvfølge at en av dere andre har fått kjæreste! Da vil hun bli mer klengete til Pål, som nå må være litt hard og sette seg på bakbeina å si at nå må han bare få orden på karakterene så nå må han være alene å lese. Men nekte for at det er han som har ny dame. Hvis dere føler for å være skikkelig slem, og Pål er med på det, så kan du og Lars se litt dumme ut, le det bort eller bli utrolig stille hvis Dawg spør om en av dere har fått kjæreste.Altså ikke direkte legge opp til og gjøre han er utro. Men hvis hun er sjalu vil hun alltid misstenke det. Og små tegn skal til før hun tilter. Man kan gjerne tone ned ting. Eller være brutal og la henne finne ett fluffy hårstrikk eller en BH på senga til Pål. Alt ettersom hvor langt dere er villig til å gå.Men det holder sikkert lenge med hårstrikk på bordet, tannbørste på badet og sko i gangen. Tar hun ikke hintet kan dere heller gjøre det litt mer ekstremt. Hvis hun tror hun avdekker at Pål har en annen så kommer hun ikke til å ville ha han lengre. Til slutt kommer ett punkt hvor hun ikke gidder mer og kutter kontakt.Med slu kvinner må man være slu tilbake. Hun spiller på Påls svakheter, da må dere spille på hennes. Det sykelige behovet for oppmerksomhet og sjalusien.Kutt kilden til oppmerksomhet, og innfør små ting som gjør henne sjalu. Etter ett halvt år har dere lov til å være litt frekke og bitchy. Joda, det er slemt, og hun kommer til å bli lei seg. Men når hun tar avgjørelsen og dumpingen går det fortere over enn om hun selv blir dumpet. Og det virker jo som dere har prøvd alt annet uten at det hjelper. Poenget her: La henne få kontrollen og bestemme litt. La henne ende dette. Pål og dere klarer det jo ikke. Og dersom dere ender det så blir Pål aldri bli kvitt henne. Men hvis hun går selv derimot... Endret 6. januar 2014 av medlem-124997 4 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Dette kan jo fint få henne til å tippe over dette også da. Jeg tviler på at hun går selv, uansett hva han gjør. Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Ja, her har vi med ei psykotisk kjerring å gjere, sikkert veldig lurt å fake utroskap. 1 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Det blir å ta i å kalle henne psykotisk? Hun er vel heller tidvis deprimert og sjalu. Det er det MANGE jenter som er. Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Det blir å ta i å kalle henne psykotisk? Hun er vel heller tidvis deprimert og sjalu. Det er det MANGE jenter som er. Ikkje bokstaveleg talt. Men ho virker då litt galt skrudd saman, så eg trur eg ville styrt unna å provosere på den måten. Lenke til kommentar
Grøgger Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Ganske lett egentlig; Først forklarer du situasjonen og sier at hun må komme seg til helvete ut (og det sier du til Pål/Per også). Når det ikke skjer så sier du til Pål at du kommer til å ringe verten. Hvis han sier nei ringer du verten som igjen kaster dem ut. Pål er ikke en særlig god venn hvis han ikke respekterer at det bor to andre sammen med ham også. 2 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Ja, her har vi med ei psykotisk kjerring å gjere, sikkert veldig lurt å fake utroskap. For meg høres hun mest umoden ut. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Skjønner ikke dette med å ha en stor ''plan'' for å få det til å bli slutt. Pål må slutte å være ei fitte og få henne ut, uten noe om og men. Edit:Spiller ingen rolle om personen er deprimert eller ei, dette kvinnfolket er ett eget individ som er VOKSEN, og som kan ta sine egne valg. Om hun velger å ta livet sitt etter ett brudd så er det på ingen måte Pål sin skyld eller hans problem. Hun er helt sikkert i stand til å ''gi hint'' om at 'nå skjer det' eller true med selvmord, men jeg tviler ekstremt på at hun faktisk er i stand til å gjøre noe annet enn å prøve å bruke det som ett verktøy til å manipulere folk. Endret 6. januar 2014 av BuffyAnneSummers 4 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Du skal aldri undervurdere ett deprimert menneske som truer med å ta livet sitt.. Uannsett hvor mye en person truer med det. 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Du skal aldri undervurdere ett deprimert menneske som truer med å ta livet sitt.. Uannsett hvor mye en person truer med det. Det er fremdeles ikke den andre personen sitt ansvar. Pål er ikke kvinnfolket's verge. 2 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Om man vil gjøre det, så gjør man det og truer ikke. Er jo ikke bra om hun gjør, men Pål kan ikke holde ut med henne hele livet av frykt for at hun skal gjøre noe drastisk. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Sant nok. Men jeg har vært i Pål sine sko og når du står oppi det så klarer du ikke skyve fra deg ansvaret og tenke at "det er ikke mitt problem om du henger deg". 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Sant nok. Men jeg har vært i Pål sine sko og når du står oppi det så klarer du ikke skyve fra deg ansvaret og tenke at "det er ikke mitt problem om du henger deg". Det er ett problem, så absolutt, så det viktigste blir å få Pål til å skjønne at hennes problemer ikke er han sine og at han ikke har ansvaret for hennes lykke eller velvære, ikke å prøve å manipulere kjerringa tilbake over flere måneder. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Nei, lettere å si det fra utsiden. Jeg var sammen med en med psykiske problemer. Han utnyttet meg tilslutt for alt annet enn sengekos. Han ble dumpet fort når jeg innså det! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Jeg var også i et lengre (4-5 måneder) forhold med ei jente som hadde den typen issues. Hun var EKSTREMT klengete og i starten syns jeg det var bare digg, for hun var søt og fin og jeg likte all oppmerksomheten jeg fikk av henne hele tiden. Vi hadde sex flere ganger i uken. Men etterhvert ble hun så totalt avhengig av meg at jeg kunne knapt gå på butikken en time uten å få tekstmeldinger. Og det ble lengre og lengre mellom sexen. Og hun var også typen som begynte å grine lett og true med ting. Hun hadde heller ikke jobb (jeg var i full jobb), så hun satt hjemme hele dagen i sofaen og spilte playstation, og bare rotet i leiligheta mi. Hun ville ikke prøve å søke jobber, da det var for "slitsomt", hun ville ikke rydde og gjøre rent mens jeg var på jobb, bare sitte og drikke Cola og være latsabb. Hun ble som en emosjonell vampyr på en måte, bare drainet meg fullstendig for energi. Når jeg var hjemme gikk 100% av tiden på å holde henne glad. Og jeg så det ikke selv engang før etter flere måneder. Endret 6. januar 2014 av Bytex Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Det beste er vel om de skilles som venner. Få henne over på en annen stakkars jævel? Lenke til kommentar
TraktorLars Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Har et lignende problem. Eier en leilighet hvor jeg leier ut et rom til en nær kamerat. Leiligheten er veldig liten, 50kvadrat med 2 soverom. Kort tid etter at kameraten flyttet inn kom bestekompisen og skulle være 1 uke - 1 uke ble til 6mnd og vi var da begge drittlei da det ble ekstremt trangt og alt måtte tilpasses. Han flytta ut før jul og vi var begge fornøyde - nå etter jul holder han på med ei jente som den siste uken har vært hos oss i 5 dager i strekk. Jeg sa på forhånd at jeg ikke orker noe mer av at folk skal bli boende her og at det kun er oss 2 som skal bo her og det var han enig i. Jeg har ikke noe i mot at kjøleskapet,shampoo og produkter og lignende blir brukt. Ekstra slitasje er jo ugunstig + mer strøm/varm vann er jo ikke akkurat drømmescenario. Hovedproblemet mitt er at jeg føler jeg må tilpasse meg ( i min egen leilighet...) i forhold til både leierboer og før kompisen og nå dama han driver på med.. Jeg jobber natt så når jeg kommer hjem klokken 07:00 så ligger dem og sover siden leiligheten er liten og begge rommene er 1 meter i fra stuen vil jeg vekke og forstyrre dem ved feks å se på tv/se film/lage middag (bruker som regel å spise varmt måltid etter jobb.) For kameraten min sin del er dette ikke noe problem da han sover som en stein og er nesten umulig å vekke. Derimot er det verre for dama. Jeg har ikke benyttet meg av tvn eller ovn mens hun har vært her av respekt for jeg ikke ville vekke hun på morgenen da jeg selv vet hvor irriterende det er siden tvn henger på veggen til utsiden av rommet. Så du våkner med en gang, med unntak av roomien som sikkert kunne ha sovet igjennom en konsert. Da jeg jobber natt så sover jeg på dagtid og dem har stått opp og slått på tvn med anlegg og alt i 16:00tiden så da er det umulig for meg å sovne igjen - men dette har jeg bare innsett at jeg må leve med. Har absolutt ingenting imot verken dama eller roomien dem begge er veldig greie. Jeg ønsker heller ikke å være urimelig og har ingenting i mot at hu overnatter en gang i blant. Jeg er dessverre redd for at hu kommer til overnatte mer hos oss enn hos seg selv. Dem er "nyforelsket" så hu har knapt vært hjemme på 5 dager, det eneste hu har gjort der var å hente mer klær og mer mat. Jeg frykter at langsiktig får jeg en reprise av den andre kameraten som bare skulle være 1 uke. Jeg vil som sagt ikke være urimelig og nekte han kose besøk. Jeg hører jo alt fra rommet så sex støyen er uungåelig og siden det er nytt forhold så skjer det jo flere runder i løpet av natta og det blir bare terror. Første dagen var det også søtt når dem lå på sofaen og sussa og mussa og hele pakken. Nå er det irriterende å være i stuen da disse konstante susse lydene går non-stop hele dagen. Jeg bare lurer hvor jeg bør sette ned foten uten å være for urimelig? Ønsker ikke å være en drittsekk og nekte han overnattingsbesøk eller noe sånt, men samtidig vil jeg ikke ha flere folk som overnatter til enhver tid da vi akkurat fikk ut han andre. Hvor mange overnattingsbesøk bør jeg tilatte uten å være for urimelig? Jeg er selv av den rolige typen som liker å ha det stille og rolig i hjemmet uten alt for mye trafikk og kaos. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Gi beskjed med én gang. "først kompisen, og nå dame..." Det GÅR an å finne en leieboer som respekterer de faktiske forholdene. Lenke til kommentar
Hvaheterdu Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Har et lignende problem. Eier en leilighet hvor jeg leier ut et rom til en nær kamerat. Leiligheten er veldig liten, 50kvadrat med 2 soverom. Kort tid etter at kameraten flyttet inn kom bestekompisen og skulle være 1 uke - 1 uke ble til 6mnd og vi var da begge drittlei da det ble ekstremt trangt og alt måtte tilpasses. Han flytta ut før jul og vi var begge fornøyde - nå etter jul holder han på med ei jente som den siste uken har vært hos oss i 5 dager i strekk. Jeg sa på forhånd at jeg ikke orker noe mer av at folk skal bli boende her og at det kun er oss 2 som skal bo her og det var han enig i. Jeg har ikke noe i mot at kjøleskapet,shampoo og produkter og lignende blir brukt. Ekstra slitasje er jo ugunstig + mer strøm/varm vann er jo ikke akkurat drømmescenario. Hovedproblemet mitt er at jeg føler jeg må tilpasse meg ( i min egen leilighet...) i forhold til både leierboer og før kompisen og nå dama han driver på med.. Jeg jobber natt så når jeg kommer hjem klokken 07:00 så ligger dem og sover siden leiligheten er liten og begge rommene er 1 meter i fra stuen vil jeg vekke og forstyrre dem ved feks å se på tv/se film/lage middag (bruker som regel å spise varmt måltid etter jobb.) For kameraten min sin del er dette ikke noe problem da han sover som en stein og er nesten umulig å vekke. Derimot er det verre for dama. Jeg har ikke benyttet meg av tvn eller ovn mens hun har vært her av respekt for jeg ikke ville vekke hun på morgenen da jeg selv vet hvor irriterende det er siden tvn henger på veggen til utsiden av rommet. Så du våkner med en gang, med unntak av roomien som sikkert kunne ha sovet igjennom en konsert. Da jeg jobber natt så sover jeg på dagtid og dem har stått opp og slått på tvn med anlegg og alt i 16:00tiden så da er det umulig for meg å sovne igjen - men dette har jeg bare innsett at jeg må leve med. Har absolutt ingenting imot verken dama eller roomien dem begge er veldig greie. Jeg ønsker heller ikke å være urimelig og har ingenting i mot at hu overnatter en gang i blant. Jeg er dessverre redd for at hu kommer til overnatte mer hos oss enn hos seg selv. Dem er "nyforelsket" så hu har knapt vært hjemme på 5 dager, det eneste hu har gjort der var å hente mer klær og mer mat. Jeg frykter at langsiktig får jeg en reprise av den andre kameraten som bare skulle være 1 uke. Jeg vil som sagt ikke være urimelig og nekte han kose besøk. Jeg hører jo alt fra rommet så sex støyen er uungåelig og siden det er nytt forhold så skjer det jo flere runder i løpet av natta og det blir bare terror. Første dagen var det også søtt når dem lå på sofaen og sussa og mussa og hele pakken. Nå er det irriterende å være i stuen da disse konstante susse lydene går non-stop hele dagen. Jeg bare lurer hvor jeg bør sette ned foten uten å være for urimelig? Ønsker ikke å være en drittsekk og nekte han overnattingsbesøk eller noe sånt, men samtidig vil jeg ikke ha flere folk som overnatter til enhver tid da vi akkurat fikk ut han andre. Hvor mange overnattingsbesøk bør jeg tilatte uten å være for urimelig? Jeg er selv av den rolige typen som liker å ha det stille og rolig i hjemmet uten alt for mye trafikk og kaos. Sett deg ned med kameraten og snakk. Ha en alvorlig samtale og forklar alt det du skrev her til han, gjerne med dama også så ho skjønner det hvis det ikke er ukomfortabelt for deg. Du må jo gjøre noe med saken, det er ikke noe poeng i å føle deg utilpass eller at du må tilpasse deg FOR henne i DIN leilighet. Lenke til kommentar
Vulpes Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Mye rar lesnad her gitt.. Endret 10. januar 2014 av Vulpes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå