Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Romkamerat med kjæreste


Anbefalte innlegg

At kjæresten ikke er moden, er ikke et hinder for at de andre kan oppføre seg. Jeg vet ikke med trådstarter, men enkelte synes ikke at det er veldig artig å være en drittsekk. Trådstarter har behandlet saken helt riktig hittil. Kanskje de ikke kan løse konflikten uten å skade vennskapet uansett, men da blir det i hvert fall gjort på en voksen måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innmari proper du skulle være da.

 

Selvsagt hadde det vært det beste å løse det på en voksen måte, men som jeg sa: hvilke virkemidler har TS, som ikke potensielt vil gå utover vennskapet?

 

Skal man være helt seriøs burde TS og kompisen bare sette ned foten og si at hun ikke får være i leiligheten. Hadde de ikke sagt at dette er konsekvensen hvis ting ikke bedrer seg i en samtale med henne? Hvis de fortsetter å la hun gjøre som hun vil, så fortsetter hun selvsagt å gjøre som hun vil.

 

På kort sikt kan selvsagt dette 'tvinge' stakkars kjærestekompis ut av huset fordi hu dama er gæærn. På lang sikt vil de le av dette over en øl.

 

Da blir det dessuten morsommere om man sier 'Husker du Bikkja eller? Fy faen, for en drittkjerring' enn 'Husker du Lise? Hun var ikke din type.' Det siste der er selvopplevd. Vi kalte hu Høna. Plukka på ALT!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal man være helt seriøs burde TS og kompisen bare sette ned foten og si at hun ikke får være i leiligheten. Hadde de ikke sagt at dette er konsekvensen hvis ting ikke bedrer seg i en samtale med henne? Hvis de fortsetter å la hun gjøre som hun vil, så fortsetter hun selvsagt å gjøre som hun vil.

 

Vi sa at vi kom til å sette foten ned hvis ting ikke bedret seg under forrige samtale. Hun ble da veldig sint, og oppførte seg dermed som et barn resten av samtalen (hun tok opp mobilen og spilte candy crush, og nektet å se oss i øynene), og sa litt etterpå: "Jamen det har jo ikke kommet noe ut av disse samtalen deres", hvor Lars deretter sa at det egentlig var deres ansvar for at det ble gjort noe, i og med at vi har tatt det opp så mange ganger.

 

Etter samtalen så gikk hun og Pål inn på rommet deres, og vi hørte at hun begynte å skrike. Hun hadde da misforstått "sette foten ned" til at "vi ikke skulle la dem være i lag lenger". Det vi mente var jo at VI måtte bestemme hvor ofte hun fikk komme på besøk siden de ikke klarte å oppføre seg som voksne. Det er dessverre ikke så mye logisk som svirrer rundt i henne.

 

At vi må begynne å virkelig sette faste krav til dem, er helt og holdent klart. Noe annet klarer de ikke. Derfor er planen nå å si til Pål at vi ikke skal se henne i det hele tatt nå mens vi er inne i leiligheten for å ha eksamen. Vi ser litt hvordan det går, og så tar jeg en alvorsprat med Pål i juleferien angående om hvor lite sunt det kvinnfolket er for han. Det er i bunn og grunn slik kompiser burde være. Jeg har en onkel som havnet i lag med en dame med Borderline (psykisk sykdom). Han har i bunn og grunn kuttet all kontakt med familie og venner (inkludert faren til Pål, som var bestevennen hans). Han har vært nødt til å flytte rundt hele tiden, over landegrenser, på grunn av at hun skal ha nye oppussingsprosjekt. Resultatet er at jeg egentlig ikke kjenner onkelen min. Mine foreldre sier at han egentlig er helt ødelagt på grunn av henne. Jeg frykter det samme skal skje med Pål.

 

Derfor har mine foreldre veldig lyst til å snakke med foreldrene til Pål og, fordi begge foreldre vet hvordan det er når en person som står det nær dem, blir kapret av et gale kvinnfolk. Faren til Pål var jo nettopp bestevenn med onkelen min. Nå er det min far, lillebroren til onkel, som er blitt bestevenn med faren til Pål.

 

Der har jeg i hvert fall et godt triks oppi ermet. Ikke bare for å bli kvitt henne fra leiligheten, men også for å redde Pål fra å bli ødelagt av henne.

 

Anonymous poster hash: ee634...3e8

Lenke til kommentar

Virker som beste hadde vært at det ble slutt mellom dem, men det må nesten han finne ut selv.

 

Andre valg er vel at han flytter ut og inn med henne, men det vil de tydeligvis ikke. Tydeligvis vanskelig å nå gjennom til henne... Å si fra til husvert kan slå begge veier og hvem vet hva som skjer da...

Hovedmålet for min del er at det blir slutt mellom dem, men det er samtidig begrenset over hva jeg egentlig kan blande meg inn i. Jeg hadde nok ikke vært så glad for at noen av mine kamerater prøvde å få meg og en kjæreste til å slå opp. Kjærlighet gjør blind, fyfæn.

 

Angående det andre valget, så er det hun som vil flytte sammen med han. Det prøvde hun allerede på etter at de hadde vært i lag i 2-3 måneder. Pål vil ikke flytte inn med henne, men han har ikke sagt verken "ja eller nei" til henne fordi han ikke tør. Det har han sagt til oss selv.

 

 

Årsaken til at hun ikke hadde gjort noe "ut av samtalene jeg, Lars og Pål har hatt", har jo vært at resultatet av samtalene har vært noe hun ikke er enig i. Hun vil at vi skal komme frem til at Pål skal flytte ut, eller at vi lar henne flytte inn". Dette har Pål sagt selv.

 

Beklager hvis jeg gjentar meg selv litt mye her. Kommer sikkert til å skje en del nytt her de neste dagene, og etter nyttår når vi skal sette foten ned hvis de ikke skjerper seg.

 

Anonymous poster hash: ee634...3e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Årsaken til at hun ikke hadde gjort noe "ut av samtalene jeg, Lars og Pål har hatt", har jo vært at resultatet av samtalene har vært noe hun ikke er enig i. Hun vil at vi skal komme frem til at Pål skal flytte ut, eller at vi lar henne flytte inn". Dette har Pål sagt selv.

 

Anonymous poster hash: ee634...3e8

 

 

Der har du essensen av problemet. Etter siste samtale ser du at det ikkje er poeng i å prate til kjerringa framover.

 

Så få ho ut, med fysisk makt, neste gong ho kjem. Og for guds skyld, gjer alt du kan for å hindre at kameraten din får eit kjipt liv.

Endret av iverha2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har helt glemt denne tråden, beklager det. Her har det vært litt action siden sist.

 

Ved den siste oppdateringen, så var jeg og Lars på vei inn til leiligheten. Vi hadde gitt Pål ultimatumet om at hun ikke skulle være i leiligheten i det hele tatt. Dette skulle gå greit, sa han.

 

Da vi kom inn til leiligheten lørdagen, så hadde jo Pål og kjæresten vært i leiligheten i nesten en halv måned alene. De hadde reist bort den helgen vi kom dit. Det var selvsagt tydelige spor etter henne, med BH-er hengt opp i stuen og et kjøleskap fylt til randen av maten hennes. Kjøleskapet har fem hyller. Etter å ha fysisk presset inn maten hennes i de andre hyllene, fikk jeg og Lars såvidt plass i én hylle. Helgen med eksamenslesning begynte bra.

 

Jeg og Lars måtte en tur inn på rommet til Pål for å hente en lampe, og da stod det en graviditetstest helt åpenlyst på skrivepulten - uåpnet. Skumle saker... Dessuten så fikk vi se hvor mye hun egentlig hadde lagret hos oss. To svære trillekofferter og én bag ++ - og de var bortreist...

 

Vi ventet dem inn på søndagskvelden, og etterhvert så ringte Pål om dama kunne komme opp og hente tingene sine. De var da kommet inn til byen. Jada, det var selvsagt greit. Vi ventet én time, og ingen kom. Da så Lars tilfeldigvis ut av vinduet og ned på trikkestoppet. Der satt de, og med en gang Lars så ned - så begynte dama å springe. Ja, tro meg - dette gjør hun IGJEN. Det er tredje gang tror jeg at vi har sett at hun begynner å flykte/springe. Det tar et par sekunder før Pål oppdager at hun har begynt å springe, og han labber sakte etter henne. Hun er selvsagt påpasselig med at hun ikke springer raskt nok til at Pål ikke kan ta henne igjen.

 

Etter én time deretter, så kommer de opp i leiligheten. Dama er tydelig sur, og helser ikke før jeg sier hei. Jeg er uansett lite interessert i å prate med henne, så jeg prater skit med Pål mens hun svirrer rundt for å hente undertøy og alt mulig annet. Jeg blir litt overrasket over at hun kun reiser med en liten pose med ting, og ikke de store trillekoffertene som står plantet i leiligheten.

 

Jeg var i leiligheten fra lørdagen til onsdags kveld. På den tiden, så hadde jeg kun sett henne der to ganger. Hun var innom en gang senere for å hente litt mer. Det "dumme" var jo at Pål egentlig måtte være hos henne hele tiden, siden dette var en god sjanse for å lære han hvordan han kan takle separasjonsangsten hennes. Skulle tro at hun er verre enn bikkja til min mor - som begynner å ule bare hun stikker ut og henter posten... Han fikk derimot én dag eller to til å lese til eksamenen sin i fred, men såvidt jeg vet så stakk han opp til henne for å sove med henne. Greit nok.

 

Jeg fikk tatt en prat med han om at han burde slå opp med henne, i og med at hun mest sannsynlig ikke er frisk - og kommer til å dra han ned med seg. I og med at jeg så en graviditetstest tidligere i helgen, så var jeg ekstra bekymret. Jeg sa ikke at jeg hadde sett den. Han sa at han var begynt å bli lei av at de hele tiden måtte være sammen, og det gikk ikke i lengda. Han gledet seg til å komme hjem til jul uten henne, og drikke seg full sammen med oss kompiser.

 

Da den store bygdefesten i romjula var i gang, så ble jeg ikke overrasket over at hun drev og ringte hele tiden - noe hun gjør hver gang Pål er på fest. Hun blir helt febrilsk... Jeg aner ikke hva som var galt, men han brukte mer tid på å snakke med henne på telefonen enn å være med oss. Jeg bestemte meg derfor for å ta telefonen fra han og skru den av, noe han gikk helt og holdent med på. Da begynte hun å ringe rundt til alle oss kompiser, men jeg tror ingen tok telefonen. Resten av kvelden har jeg dessverre litt dårlig hukommelse av, men jeg vet at jeg hadde enda en samtale med Pål hvor jeg regelrett sprakk av sinne - og "skjelte henne ut" til Pål. Jeg sa rett og slett rett ut hva jeg syntes om henne. Jeg har også et minne om Pål hadde hatt en samtale med faren sin om at faren mistenkte om at de litt dårlige skoleresultatene hans kom av at han hele tiden var med henne.

 

Uansett, skolen begynner på mandag. Lars reiser inn til leiligheten i morgen, og jeg reiser på søndag. Vi har ikke helt bestemt oss for hvordan vi skal takle situasjonen videre, men jeg tror vi kommer til å gi dem én uke nå til å faktisk ordne opp i ting selv på. Vi sier ikke noe, men lar dem bestemme hvordan "besøksplanen" ser ut selv.

 

Hvis det fort faller tilbake til gamle vaner, noe det mest sannsynlig gjør, så har vi vel ingen andre valg enn å kaste henne ut.



Anonymous poster hash: ee634...3e8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Triste greier.

 

Jeg synes mest synd på denne "Pål", folk med dominerende/kontrollerende sinnslidelser har ofte god teft i valg av "ofre". Dama virker å være sjukelig sjalu, slikt kan fort ødelegge de nærmeste. Hun trenger hjelp.

 

Partner sjekklista;

  1. Sjalusi overfor tid du bruker på andre personer, som familie, barn, venner.
  2. Sjalusi overfor tid du bruker på andre ting, som jobben, hobbyer m.v.
  3. Har en "du skal ikke ha andre gleder enn meg"-tankegang.
  4. Kommer med stadige beskyldninger rundt hva du har gjort, hvem du har møtt, hvor du har vært, at du er utro.
  5. Forsøker å få deg til å innrømme utroskap eller lignende - selv om det er fullstendig ubegrunnet.
  6. Kommer med nedsettende kommentarer om mange. "Alle" er kjeltringer eller dumme.
  7. Har vanskelig for å inngå kompromiss.
  8. Har vanskelig for å innrømme feil

Jo flere "ja" du får om partneren (i lista over), jo fortere bør du forlate forholdet.

Lenke til kommentar

Haha!!! Hvem i all verden vil ha ei sånn dame! Jeg synes så synd på dere!

Dette minner litt om når jeg var 16 og bodde på en liten hybel med ei venninne. Plutselig en dag når jeg kom hjem fra skolen stod det ett par enorme sko i gangen. Da hadde internettkjæresten på nesten 30 (hun var 16) som hun hadde møtt via WoW kommet hele veien fra Island for å bo hos oss. Hun droppa ut fra skolen, satt kun på rommet med typen, og sov om dagen og var våkne om natta. Upraktisk når jeg skulle på skolen og lå våken hele natta og hørte på at de lagde seg mat, snakka, knulla, dusja osv osv. Fyren sa jo aldri ett ord heller . Jobb kom han seg seff ikke i, så han betalte jo ikke for seg men levde på stipendet hennes. Etter noen mnd uten at de hadde betalt leie kasta huseier dem ut.

 

Han hadde vel også bare flytta fra dama og den nyfødte ungen sin på island for å være med denne jenta på 16.

Han elsket henne vel...

Endret av medlem-124997
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Si at han må bestemme seg om hun skal bo der med dere eller ikke (hvis det er greit for dere selvfølgelig) hvis hun ikke skal bo far så får hun ikke sove over. Men hvis hun skal bo der så må hun hjelpe til med å betale

Problemet ligger jo litt i at vi ikke har lyst til å ha noe med henne å gjøre lenger - da vil vi naturligvis ikke at hun skal bo der heller. Han vil ikke bo med henne heller, siden han mener at de er for tidlig i forholdet til det. Pål klarer/tør ikke å sette foten ned fordi hun klikker mongo og flykter (som fortalt) dersom noe går i mot henne.

 

Anonymous poster hash: ee634...3e8

Lenke til kommentar

Hahaha sorry men jeg begynner bare å le av det TS skriver om hu dama. Har bare skummet igjennom tråden men hvor gammel er hun? Trasig med en partner som stormer dramatisk ut hver gang hun konfronteres med noe.

 

Og ja, islendingen var jammen en keeper. Tror han var i landet ett år før han dro hjem til familien sin.

Hun er 21 år, og det er litt av grunnen til at vi har valgt å behandle henne som en voksen, og hatt samtaler for å få fikset problemet.

 

Det blir spennende å se til uken om de har lært noe av at vi satt ned foten da vi hadde eksamensuke.

 

Anonymous poster hash: ee634...3e8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...