Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Romkamerat med kjæreste

Anbefalte innlegg

Dersom du og lars er enige så kan dere vel kjøpe deres eget dopapir, sjampo o.s.v fremover og ikke sette det framme. Sånne små ting kan få folk til å reagere, og hver gang hun/de spør så ta opp betaling.

Ett annet alternativ er å begynne å lete etter ny romkamerat, "Pål" må være inkludert så han ser at dette betyr han kan flytte til dama.

Dere kan også begynne å skrive ned hvor mye dere bruker på ting som kommer henne til gode, så legge fram dette o.s.v.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager å si dette, men ER DU LIKE NAIV som ham?

Dere har to ting å gjøre:

— Bare nekt hora å være i leiligheten deres. Bare gjør det. Ikke noe tilsnakk, bare tving henne bort.

— Snakk og tving Pål til å dumpe henne. Snakk, snakk og snakk ham ned til han har skjønt hora er ikke noe for ham.

Hvem er egentlig ikke naiv når det gjelder en god venn?

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Kan jo ikke bestemme hvem fyren skal involvere seg med, det er ikke realistisk, men å si at dama ikke er velkommen, i det heletatt, det tror jeg nærmer seg å være en uunngåelighet.

Jeg er enig, man kan ikke bestemme hvem noen skal være sammen med. Dog, jeg skal begynne å hinte kraftig til at han burde slå opp med henne. Ikke nødvendigvis på grunn av dette, men av det faktum at hun virker å være sinnssyk. Helt ærlig talt, så tror jeg at hun har paranoid personlighetsforstyrrelse. Det å lese artikkelen på Wiki om dette, er som å lese en artikkel om henne.

Men uansett, jeg har nå fått snakket ut med mine foreldre om hva jeg burde gjøre. Og de tipser meg i bunn og grunn å kaste henne rett ut. Min lure far kom opp med forslaget om at jeg ringer Pål og sier at hybelverten har snakket med meg, og at vi får én sjanse til før vi blir kastet ut. Hybelverten har selvsagt ikke snakket med meg, men det vet jo selvsagt ikke Pål eller dama.

Da har vi en unnskyldning for å kaste henne rett ut dersom hun kommer på "besøk" igjen, og Pål MÅ rett og slett gjøre noe. Da må også Dyret holde seg unne, selv om jeg og Lars er borte. Hvis ikke dette hjelper, så skal mine foreldre ta kontakt med foreldrene til Pål (de er veldig gode venner). Det må da virkelig være flaut for dama til Pål dersom vi må koble inn svigerforeldrene for å få henne ut?

Hva synes dere? Det er selvsagt litt dumt å måtte ty til løgn, men jeg ser ingen annen utvei lenger. I hvert fall ingen annen utvei enn å komplett si nei når hun kommer på "besøk".

Anonymous poster hash: ee634...3e8

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du ikke faktisk snakke med hybelverten først da, så blir det ikke løgn..?

Jeg er redd for å gjøre det - for da risikerer vi å bli kastet ut likevel. Vi er vel for så vidt også avhengig av å skaffe en form for attest etter dette leieforholdet, siden det er en del utleiere som krever det nå for tiden. Da er det egentlig ikke positivt for noen av oss at vi har latt noen bo hos oss i et halvt år - noe han sa han kom til å være veldig streng med.

Har du ikke klart å kaste dem ut enda... hvorfor bruke så mye tid på det når det er noe du ikke blir lykkelig av uansett.

Jeg har brukt mye tid på dette fordi jeg ikke ønsker å trå feil. Det er også snakk om et vennskap her. En kamerat som har funnet et sinnsykt kvinnemenneske, som ikke oppdager hvordan hun kommer til å ødelegge han.

Jeg har en onkel som fant seg et kvinnfolk med personlighetsforstyrrelse. Et kvinnfolk som har truet med selvmord når hun ikke har fått det som hun har hatt lyst til. Onkelen min har derfor blitt nødt til å kutte all kontakt med sine gamle venner og ikke minst familien - fordi hun har krevet det. Det er slik jeg frykter kommer til å skje med Pål, for han er allerede begynt å bli veldig sliten.

Jeg har i grunn bestemt meg for å kaste henne ut nå. Skal ta en prat med Lars i kveld for å legge nøyaktig slagplan. En ting er ihvertfall sikkert, det vil forsåvidt kunne hjelpe Pål også til å få den friheten han trenger nå og da. Oppdaterer når jeg har et resultat.

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skjedd noe mer her?

Nei, egentlig ikke. Vi var tenkt å ta det litt "med ro" frem til nyttår. Vi skal kreve at vi ikke ser henne nå når vi reiser inn til leiligheten i overmorgen, men har ikke snakket med han enda. I juleferien får vi også en mulighet til å ta en alvorsprat med Pål om å bli kvitt dette kvinnfolket, hvor hun forhåpentligvis er langt unna. Hun ødelegger fyren.

Dette er altså noe jeg og Lars har kommet frem til. Jeg ønsket som sagt tidligere å si nei til all form for besøk allerede nå, men Lars synes dette ble for strengt. Han vil heller ikke ha noe dårlig stemning nå før eksamen.

Pål var derimot enig i at dersom hun ikke klarte å holde seg helt 100% unna nå når vi reiser inn til leiligheten igjen, så setter vi foten ned.

Lenke til kommentar

Ah, det klassiske 'en i kollektivet har fått seg en dritt-kjæreste som har flytta inn'-problemet. Dette opplever altfor mange, enten det er den gærne jenta som truer med selvmord, eller han drittfyren som ligger i boksern på sofaen og røyker inne i smug. møkkafolk.

TS:

Kjør litt psykologi tilbake på Pål! Kall beistet konsekvent for noe negativt i en spøkefull tone hver gang dere er alene med pål. type, 'jasså pål? fri fra trollet i dag? ho ho ho!' eller '...regner med at trollet skal sove her i natt? be hun ta med dritepapir, jeg har en torpedo i røret! *glis wink wink latter og morro* hvis de er på vei ut 'oi, ser sola skinner i dag, vær forsiktige!' bare vitser han forstår, ettersom han vet om kallenavnet. bli kreative!

da vil dere styrke alle de negative sidene hennes i hans underbevissthet. og ha det morro samtidig.

ekstrapoeng: spill dovregubbens hall når hun er på besøk. hver gang. så fort som mulig. trollet kan feks byttes ut med dragen, og så kan dere spørre pål om han vi se dragetemmeren støtt og stadig. bli kreativ!

Spis maten hennes. Uansett om det smaker dritt. hvis hun tar det opp 'oi, trodde den var lars sin, men det er vel greit, siden jeg betaler for at du bor her?' og ta opp Samtalen igjen. ettersom hun begynte. til slutt stiller hun ultimatum, som hun kommer til å tape. da er det fortsatt mulig å redde kompisen din. hvis ikke blir dere nødt til å slå opp.

hadde en kompis som var litt blind en gang selv, vi terga hun nok til at hun klikket på han, endte med at han kasta hun ut av leiligheten og låste døra. så spilte vi brettspill og hørte på høy musikk mens hun satt utenfor i 6 timer og gråt. hun gikk over streken, og til slutt skjønte han det.

min nåværende samboer 'flyttet inn' i mitt kollektiv før vi flyttet sammen også, men oppførte seg bra, kjøpte mat, ryddet og vasket og kjøpte rødvin til han ene kompisen min som liker det særs godt, og inviterte skjørtejegeren for flere venninner og wingman'et han på byen. hun ga oss også space til å bare være gutta 1-2 dager i uken. de snakker sammen fortsatt, også uten meg.

trollet, derimot, må ut. ignorer selvmordstrusler fullstendig, de er bare en jævlig kjip og ufarlig hersketeknikk. hvis du noen gang hører at hun sier det, si ifra på en tydelig og hard måte at det er nettopp det: en feig, desperat hersketeknikk og at hun er ett dårlig menneske hvis hun truer med det.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ah, det klassiske 'en i kollektivet har fått seg en dritt-kjæreste som har flytta inn'-problemet. Dette opplever altfor mange, enten det er den gærne jenta som truer med selvmord, eller han drittfyren som ligger i boksern på sofaen og røyker inne i smug. møkkafolk.

TS:

Kjør litt psykologi tilbake på Pål! Kall beistet konsekvent for noe negativt i en spøkefull tone hver gang dere er alene med pål. type, 'jasså pål? fri fra trollet i dag? ho ho ho!' eller '...regner med at trollet skal sove her i natt? be hun ta med dritepapir, jeg har en torpedo i røret! *glis wink wink latter og morro* hvis de er på vei ut 'oi, ser sola skinner i dag, vær forsiktige!' bare vitser han forstår, ettersom han vet om kallenavnet. bli kreative!

da vil dere styrke alle de negative sidene hennes i hans underbevissthet. og ha det morro samtidig.

Vel, hun har allerede et kallenavn. "The Dawg", eller hunden. Tro det eller ei, men det var både jeg og Pål som kom på det kallenavnet før de ble i lag - på den tiden da Pål ikke kunne fordra henne. Pål har sangen DJ Alligator - Woof like a Dog når hun ringer. Altså, KUN når hun ringer. "I'll make you woof like a dog, woof woof", ljomer det når hun ringer.

Han har også plassert biten hvor det blir sagt "woof woof" som meldingstone. Han får uansett nesten bare meldinger fra henne, så det passer like godt. Jeg har hatt det som vane å spørre om det blir valper snart. Ellers hadde det vært morsomt å plassert ut et hundebur i gangen og hundemat i kjøleskapet.

Men det er i grunn litt kjipt å ty til barnslige metoder. Pål er i grunn veldig klar over at hun ikke er klok, så det er i bunn og grunn det som gjør denne saken veldig spesiell også...

Lenke til kommentar

synes vi skal sette våre kloke hoder sammen og komme på flere bikkjevitser til TS.

jeg begynner:

'jasså, ut å lufte bikkja?'

'vi hørte i går at bikkja har løpetid..'

'du, bikkja har tissa på teppet igjen'

'jasså, vært hjemme hos bikkja og tatt en titt på stamtavla hennes?'

'er hun sur igjen? har du forsøkt å klø hun bak øret eller på magen? hva med griseører?'

Lenke til kommentar

Virker som beste hadde vært at det ble slutt mellom dem, men det må nesten han finne ut selv.

Andre valg er vel at han flytter ut og inn med henne, men det vil de tydeligvis ikke. Tydeligvis vanskelig å nå gjennom til henne... Å si fra til husvert kan slå begge veier og hvem vet hva som skjer da...

Blir spennende å se løsningen på denne.

Skal de spille "Who let the dogs out" når hun kommer f.eks?

Lenke til kommentar

synes vi skal sette våre kloke hoder sammen og komme på flere bikkjevitser til TS.

jeg begynner:

'jasså, ut å lufte bikkja?'

'vi hørte i går at bikkja har løpetid..'

'du, bikkja har tissa på teppet igjen'

'jasså, vært hjemme hos bikkja og tatt en titt på stamtavla hennes?'

'er hun sur igjen? har du forsøkt å klø hun bak øret eller på magen? hva med griseører?'

Det ville vært en veldig umoden ting å gjøre. Jeg tviler ikke på at det vil såre jenta og få henne til å føle seg uønsket, men Pål bør få henne ut på grunnlag av saklige argumenter, ikke fordi han og kjæresten hans blir mobbet til det. Hvordan han takler forholdet sitt bør være hans sak.

Lenke til kommentar

Å true kjæresten sin med selvmord for å få viljen sin tyder på at hun ikke er spesielt moden.

poenget er jo å få kompisen til å forstå at hun dama her ikke er noe særlig, ts sa jo selv at han hata henne før de ble sammen, sikkert av gode grunner. minn han på disse gjennom baksnakking var tipset mitt.

hvis man skal gjøre det på en voksen måte, bør man si ifra slik de har gjort og blitt enige om nedtrapping. problemet nå er vel at TS ikke har noen virkemidler som ikke skader forholdet til vennen sin eller kanskje seg selv, når de ikke overholder det de ble enige om.

sånn tilfelle noen har misforstått er alt det jeg har skrevet mitt svar på å løse problemet etter prinsippet fight fire with fire. Ikke nødvendigvis modent, voksent eller rett på noen måte, men det kan også være effektivt.

og sannsynligvis vil det være ganske morsomt. innside jokes mellom venner er jo de beste!

Endret av liealot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...