AnonymDiskusjon Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 DET høres virkelig ikke bra ut. Han burde tatt konflikten den gangen. Han burde aldri blitt sammen med henne. Har de det bra nå da? Er dette noen han ser for seg fremtiden med? Virker som hun ikke er helt i vater. Jeg har hørt at de har kranglet flere ganger. Sist gang på torsdag. Pål har også sagt at de krangler en del, uten at jeg kan si noe om hva kranglene går ut på.Han må hele tiden være med henne, hvis ikke så klikker hun. I forrige uke så skulle Pål ut med 'gutta' på byen. Han var én time på vors, før hun ringte - og han måtte stikke fordi hun var på gråten. Han får ikke tid til favoritthobbyen sin som krever at han reiser hjem i helgene fordi han må være med henne. Ja, nå kan det jo selvsagt at jeg er utelukkende negativ - og det kan høres veldig ensidig ut, men Pål har selv innrømt at dette begynner å bli slitsomt fordi han rett og slett ikke får tid til å være med venner eller drive med hobbyen sin. Jeg aner ikke hva han tror om fremtiden. En ting er sikkert, jeg vil ikke bo med han til høsten igjen dersom han fremdeles er sammen med dette dyret. Anonymous poster hash: ee634...3e8 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Jeg har hørt at de har kranglet flere ganger. Sist gang på torsdag. Pål har også sagt at de krangler en del, uten at jeg kan si noe om hva kranglene går ut på. Han må hele tiden være med henne, hvis ikke så klikker hun. I forrige uke så skulle Pål ut med 'gutta' på byen. Han var én time på vors, før hun ringte - og han måtte stikke fordi hun var på gråten. Han får ikke tid til favoritthobbyen sin som krever at han reiser hjem i helgene fordi han må være med henne. Ja, nå kan det jo selvsagt at jeg er utelukkende negativ - og det kan høres veldig ensidig ut, men Pål har selv innrømt at dette begynner å bli slitsomt fordi han rett og slett ikke får tid til å være med venner eller drive med hobbyen sin. Jeg aner ikke hva han tror om fremtiden. En ting er sikkert, jeg vil ikke bo med han til høsten igjen dersom han fremdeles er sammen med dette dyret. Anonymous poster hash: ee634...3e8 En kompis av meg er sammen med ei sånn ei. Hun var utspekulert og fikk kjørt seg på tjukka før han tolka faresignalene. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Slemt å si, men jeg tror hun hadde vært typen til det. Det er så åpenbart at hun er oppmerksomhetssyk. En gang de kranglet, så sprang hun ut av leiligheten. Pål kom ut av rommet, og satt seg ned sammen med oss og så litt på TV i 10-15 minutter før han fulgte etter henne. Da hadde hun satt seg på et trikkestopp som er rett utenfor leiligheten. Da hadde trikken allerede gått forbi én gang mens hun satt der. Da Pål kom, så sprang hun inn på trikken som kom samtidig. Hun sprang, Pål gikk - og hadde god tid til å gå inn på trikken etter hun. "Dårlig timet". Det var som å se en dårlig, amerikansk kjærlighetsfilm hvor mannen må springe etter dama for å gjøre alt godt igjen... Anonymous poster hash: ee634...3e8 3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Du er ikke den som skal fikse deres forhold! Hvordan de har det er irrelevant (Selv om det er ekstreeeeemt festelig å lese hvordan hun oppfører seg, og bekrefter alt jeg skrev tidligere: hun er rett og slett en oppmerksomhetshore og liker å føle seg 'viktig').Du og din andre romkamerat må tenke på dere selv. Dere er alle voksne mennesker og får oppføre dere som det! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Du er ikke den som skal fikse deres forhold! Hvordan de har det er irrelevant (Selv om det er ekstreeeeemt festelig å lese hvordan hun oppfører seg, og bekrefter alt jeg skrev tidligere: hun er rett og slett en oppmerksomhetshore og liker å føle seg 'viktig'). Du og din andre romkamerat må tenke på dere selv. Dere er alle voksne mennesker og får oppføre dere som det! Det er selvsagt ikke vi som skal fikse deres forhold. Det er vel derfor vi tidligere bare har hatt en slik samtale med Pål, fordi vi har regnet med at han skulle viderebringe budskapet til hun. Dette har han gjort, men i en veldig forpyntet versjon - noe hun likevel klikker mongo for. Det viser jo at det ikke er enkelt for Pål heller... Jeg og min romkamerat har i grunn oppført oss voksne hele veien, og tatt det opp hele fire ganger - helt saklig. Nå aner jeg ikke hva mer vi kan gjøre. Det hadde selvsagt vært fristende å flytte, men nå er det ikke noe særlig til leiemarked, og det er utrolig stress å flytte. Jeg sa jo til dem at hvis ikke denne samtalen vi hadde nå hjalp, så burde vi kanskje bare sette ned foten. Altså at vi bestemmer hvor ofte hun kan være der, som for eksempel annenhver helg. Vet ikke hvor forskjellig definisjonen på "å være på besøk" og det "å bo" er... Anonymous poster hash: ee634...3e8 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Så om han måtte velge mellom å flytte ut eller bo med dere, hadde han valgt dere? Hun er nok troende til å bli gravid med vilje basert på slik hun skisseres og i så fall blir han stuck med henne. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Det er selvsagt ikke vi som skal fikse deres forhold. Det er vel derfor vi tidligere bare har hatt en slik samtale med Pål, fordi vi har regnet med at han skulle viderebringe budskapet til hun. Dette har han gjort, men i en veldig forpyntet versjon - noe hun likevel klikker mongo for. Det viser jo at det ikke er enkelt for Pål heller... Jeg og min romkamerat har i grunn oppført oss voksne hele veien, og tatt det opp hele fire ganger - helt saklig. Nå aner jeg ikke hva mer vi kan gjøre. Det hadde selvsagt vært fristende å flytte, men nå er det ikke noe særlig til leiemarked, og det er utrolig stress å flytte. Jeg sa jo til dem at hvis ikke denne samtalen vi hadde nå hjalp, så burde vi kanskje bare sette ned foten. Altså at vi bestemmer hvor ofte hun kan være der, som for eksempel annenhver helg. Vet ikke hvor forskjellig definisjonen på "å være på besøk" og det "å bo" er... Anonymous poster hash: ee634...3e8 Mente ikke på noen måte at det er dere som må bli voksne, var mer siktet til at Pål burde ta seg sammen og oppføre seg som en voksen og ta ansvar og at kjerringa må gjøre det samme. (ninjaedit: er imponert over hvor voksne dere har forholdt dere til situasjonen! Jeg hadde blitt gal for lenge siden) Er det noen mulighet for å gå til huseier og forklare situasjonen? Si at hun er der konstant og at dere har sagt ifra til han flere ganger, og at dere gjerne vil ha han og hun ut av leiligheten? Endret 25. november 2013 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Så om han måtte velge mellom å flytte ut eller bo med dere, hadde han valgt dere? Hun er nok troende til å bli gravid med vilje basert på slik hun skisseres og i så fall blir han stuck med henne. Ja, han hadde valgt oss. Han har sagt til oss at han synes det er for tidlig å flytte inn med henne - hun har allerede luftet forslaget hos han. De har vært i lag siden juli. Nå etter sist samtale med inkluderende krangel, så drev hun visstnok å snuste innpå Finn.no etter leilighet, fordi hun ikke liker den hun har nå. Han skal nå få lov til å bo med henne hvis han vil, men han har forpliktelse i å betale på vår leilighet også. Mente ikke på noen måte at det er dere som må bli voksne, var mer siktet til at Pål burde ta seg sammen og oppføre seg som en voksen og ta ansvar og at kjerringa må gjøre det samme. (ninjaedit: er imponert over hvor voksne dere har forholdt dere til situasjonen! Jeg hadde blitt gal for lenge siden) Er det noen mulighet for å gå til huseier og forklare situasjonen? Si at hun er der konstant og at dere har sagt ifra til han flere ganger, og at dere gjerne vil ha han og hun ut av leiligheten? Ja, jeg regnet med at du siktet mer til Pål og kjerringa. Spesielt sistnevnte har ikke oppført seg et snev voksent. Pål har bare prøvd å være mellomleddet mellom to motstridende interesser, uten å ha klart å finne ut hvem han skal 'velge'. Ikke særlig voksent i seg selv, men det er en situasjon mange kan tenke seg er vanskelig å være i. Han har i det minste vært mulig å snakke med, selv om det blir lite handling. Det er ikke noe særlig fristende å gå til huseier og forklare situasjonen. Da risikerer vi alle sammen å bli kastet ut. Hvis ikke, så er ikke vi særlig lystne til å finne en eller annen luring til å bo sammen med oss. Akkurat det er jeg litt sær på, jeg hater å bo med ukjente. Da er det bedre å ha en ekstra der... Jeg ser egentlig bare disse valgene: 1) Sette foten ned. Lage regler for hvor ofte man kan få besøk. 2) Jeg kjenner foreldrene til Pål veldig godt, og lurer på å få dem til å snakke med Pål. Men uansett, vi er som sagt 21 år - dette skulle vi jaggu meg ha klart å ordne opp i selv. 3) Kreve husleie av henne, og la henne bo der. 4) Ingenting, overleve frem til vi får flyttet i sommer 5) Flytte ut nå om 3 mnd, og finne noe nytt. Anonymous poster hash: ee634...3e8 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Ja, han hadde valgt oss. Han har sagt til oss at han synes det er for tidlig å flytte inn med henne - hun har allerede luftet forslaget hos han. De har vært i lag siden juli. Nå etter sist samtale med inkluderende krangel, så drev hun visstnok å snuste innpå Finn.no etter leilighet, fordi hun ikke liker den hun har nå. Han skal nå få lov til å bo med henne hvis han vil, men han har forpliktelse i å betale på vår leilighet også. Ja, jeg regnet med at du siktet mer til Pål og kjerringa. Spesielt sistnevnte har ikke oppført seg et snev voksent. Pål har bare prøvd å være mellomleddet mellom to motstridende interesser, uten å ha klart å finne ut hvem han skal 'velge'. Ikke særlig voksent i seg selv, men det er en situasjon mange kan tenke seg er vanskelig å være i. Han har i det minste vært mulig å snakke med, selv om det blir lite handling. Det er ikke noe særlig fristende å gå til huseier og forklare situasjonen. Da risikerer vi alle sammen å bli kastet ut. Hvis ikke, så er ikke vi særlig lystne til å finne en eller annen luring til å bo sammen med oss. Akkurat det er jeg litt sær på, jeg hater å bo med ukjente. Da er det bedre å ha en ekstra der... Jeg ser egentlig bare disse valgene: 1) Sette foten ned. Lage regler for hvor ofte man kan få besøk. 2) Jeg kjenner foreldrene til Pål veldig godt, og lurer på å få dem til å snakke med Pål. Men uansett, vi er som sagt 21 år - dette skulle vi jaggu meg ha klart å ordne opp i selv. 3) Kreve husleie av henne, og la henne bo der. 4) Ingenting, overleve frem til vi får flyttet i sommer 5) Flytte ut nå om 3 mnd, og finne noe nytt. Anonymous poster hash: ee634...3e8 Oppfører man seg som ett barn så får man faen meg behandle dem som det også. 1 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Trist at ting skal være sånn. Dere burde virkelig hjelpe stakkars Pål ut av denne situasjonen han har. Du skriver at han kanskje gikk inn i det forholdet fordi han kanskje ønsket ett fast forhold. Forklar han at ting ikke skal trenge og være så vanskelig. Han må bli utslitt .... Håper det ordner seg for dere og for han. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Oppfører man seg som ett barn så får man faen meg behandle dem som det også. Ja, det er jeg i grunn enig i - spesielt siden de har fått alt for mange sjanser hittil på en god og saklig måte. Vet ikke hva vi burde gjøre - kreve husleie eller lage avtale på hvor ofte man kan ha besøk. Kjenner pulsen min stiger kraftig når keg vare tenker på dette. Jeg er nå på vei tilbake til leiligheten etter å ha vært på besøk hos mine foreldre i helgen, så er utrolig spent på om hun er der når vi kommer. Spent og spent, noe annet vil forundre meg. Anonymous poster hash: ee634...3e8 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hold oss oppdatert på hvordan det utarter seg! Håper det ordner seg etterhvert. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. november 2013 Forfatter Del Skrevet 28. november 2013 Hold oss oppdatert på hvordan det utarter seg! Håper det ordner seg etterhvert. Jeg har vært i leiligheten i to dager, men har nå reist hjem igjen for å lese til eksamen som jeg har i desember. De to dagene her har det som forventet ikke vært noen endring. Den ene dagen kom Pål lunkende bort til meg og sa; "Det var eeeegentlig planen at vi skulle være oppe hos hun i dag, men sånn ble det ikke..", jeg orket ikke å spørre hvorfor det ikke ble noe av det. Jeg fikk uansett tatt en liten prat med Pål. Vi stakk ut og kjøpte oss en kebab og tok en liten prat. Det er faktisk første gang siden vi flyttet sammen at vi har vært utenfor leiligheten sammen, uten hun. Her kom det frem at de har kranglet en del, og at han begynner å lei av at hun skal være sammen med han hvert eneste sekund. Hvis de ikke er sammen, så sender hun i hvert fall melding til han hele tiden. Svarer han ikke på melding, så ringer hun. Svarer ikke han, så ringer hun en av oss kamerater. Han sa det at "hun ikke hadde gjort noe" ut av samtalene vi har hatt, fordi resultatet av samtalen har ikke vært helt som hun ville. Hun ville enten flytte ut, eller at Pål skulle flytte inn med henne. Han vil ikke sistnevnte, og vi vil ikke førstnevnte. Hun er virkelig typen som forventer å få det som hun vil dersom hun bare griner... Uansett så sa jeg til han at hun ikke har noe hun skulle ha sagt i det hele tatt, siden det er vår leilighet. Jeg sa også til han at han burde virkelig være forsiktig med å flytte inn sammen med henne. Jeg fikk også frem at han nå var veldig nærme i at vi bare måtte sette ned foten. Lovordene kom ihvertfall som vanlig, men nå skal verken jeg eller Lars tilbake til leiligheten før om litt under to uker. Når vi er borte, så bor hun jo selvsagt der, noe annet forventer vi ikke - selv om det er surt det også. Vi kan jo fremdeles bli kastet ut. Så det gjenstår også litt å se ved neste periode. Jeg har mine tvil. Anonymous poster hash: ee634...3e8 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Dere skal være to uker borte? God tid til å bygge seg et rede med andre ord. Edit: Eller, redet er jo allerede godt i gang. Men her er det god tid til å virkelig etablere seg innenfor veggene. Endret 28. november 2013 av Alt-Ctrl Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Nå synes jeg dere bør ha grunnlag for å si at det mennesket ikke er velkommen inn i deres bopel i det heletatt. Hardt i mot hardt, no more, fysisk lempe dama ut om nødvendig. Kameraten deres kan ikke ha et besøksprivilegie når han etter utallige anmodninger fremdeles ikke klarer å presentere vanlig norsk folkeskikk! 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Hah, der ser du, hun er rett og slett ei drittkjerring. Du får fortelle Pål at han får stå opp for seg selv og slutte å være så jævla feig i forholdet. Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Hmm.. Hva med å invitere en gjeng søte jentevenner av dere til å henge der ofte. Oppmerksomhetshorer liker ikke konkurranse, og vil mest sannsynlig prøve å holde seg selv og Pål unna andre jenter. Vet ikke helt selv om jeg synes dette tipset er bra, høres kanskje litt slemt ut å utnytte en menneskelig svakhet på denne måten -- men ser for meg at det kan funke. 5 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. november 2013 Forfatter Del Skrevet 29. november 2013 Dere skal være to uker borte? God tid til å bygge seg et rede med andre ord. Edit: Eller, redet er jo allerede godt i gang. Men her er det god tid til å virkelig etablere seg innenfor veggene. Redet er bygd og nærmest innredet. Nå gjenstår bare rugingen. Nå synes jeg dere bør ha grunnlag for å si at det mennesket ikke er velkommen inn i deres bopel i det heletatt. Hardt i mot hardt, no more, fysisk lempe dama ut om nødvendig. Kameraten deres kan ikke ha et besøksprivilegie når han etter utallige anmodninger fremdeles ikke klarer å presentere vanlig norsk folkeskikk! Jeg tror det er dette vi må gjøre etter hvert. Det blir for dumt å gjøre det når vi uansett ikke er der lenge - da kommer hun bare tilbake mens vi er borte. Hah, der ser du, hun er rett og slett ei drittkjerring. Du får fortelle Pål at han får stå opp for seg selv og slutte å være så jævla feig i forholdet. Det var i bunn og grunn det jeg prøvde å fortelle han. Jeg spurte om de hadde kranglet mye, noe han sa ja på - men at det var en stund siden. "De hadde ikke kranglet denne uken" ... Jeg måtte le litt da jeg og Pål spiste ute sammen. Da fikk han mange meldinger på rad - og jeg spurte: "Er hun sint nå?" Ja, det var hun - fordi Pål spiste ute. Hun ville at de skulle lage middag sammen... Hmm.. Hva med å invitere en gjeng søte jentevenner av dere til å henge der ofte. Oppmerksomhetshorer liker ikke konkurranse, og vil mest sannsynlig prøve å holde seg selv og Pål unna andre jenter. Vet ikke helt selv om jeg synes dette tipset er bra, høres kanskje litt slemt ut å utnytte en menneskelig svakhet på denne måten -- men ser for meg at det kan funke. Haha, i teorien ville dette helt sikkert fungert - men det blir naturligvis vanskelig å få noen jentevenner av oss til å være hos oss hele tiden. Klart, det er jo ikke noe negativt med jentebesøk heller. Et mer sjalu vesen enn det her skal man egentlig lete lenge etter. Anonymous poster hash: ee634...3e8 Lenke til kommentar
fox Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Beklager å si dette, men ER DU LIKE NAIV som ham? Dere har to ting å gjøre: — Bare nekt hora å være i leiligheten deres. Bare gjør det. Ikke noe tilsnakk, bare tving henne bort. — Snakk og tving Pål til å dumpe henne. Snakk, snakk og snakk ham ned til han har skjønt hora er ikke noe for ham. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Kan jo ikke bestemme hvem fyren skal involvere seg med, det er ikke realistisk, men å si at dama ikke er velkommen, i det heletatt, det tror jeg nærmer seg å være en uunngåelighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå