Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Romkamerat med kjæreste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å gi deg et litt mer langsiktig råd, så kutter du ut han kompisen der med det samme. Han er en ridder, helt ute av stand til å ta kvinner for det de er, og han har allerede, uten å eie, eller bo for seg selv, latt en kvinne flytte inn, uavhengig av hvordan det går ut over dere eller han. Man lar aldri kvinner flytte inn, fordi om de har lyst til å bli, så er det fordi det er bedre enn hva de selv har, og naturlig vil de være rundt det. Hun er bare godt i gang med markeringsprossessen, noe hun kommer til å lykkes med, med mindre dere med en ryggrad får stoppet henne. Bli ikke overrasket om hun igler seg innpå en av dere, om dere viser tegn til svakhet, om han mot alle odds skulle få ryggrad nok til å vise kvinset hvor skapet skal stå, for hun gjør ikke dette fordi hun er emosjonelt ustabileller dum. Hun gjør det fordi hun er en kvinne på jakt etter et hjem, og resten av oppførselen hennes er bevisst eller ubevisst manipulering.

Du bør kutte ut kompisen din fordi sånne menn bare drar deg ned. Alle vet hvor oppmerksomhetssyke og krevende kvinner er, selv om de bare er venn av venn, og menn som spiller på lag med dem, vil alltid tillate kvinner å ture frem som de vil, der det ikke finnes mulighet for fredfull konfliktløsning og en 50-50 løsning. Dette er bare begynnelsen, og omgås du sånne menn, vil du også måtte finne deg i sånne kvinner, vis behov går på bekostning av alle andres.

Omgås kun menn du merker har en egen vilje og på ingen måte er særlig fascinert over kvinner annet enn hva de har mellom beina. Disse mennene vil sjeldent tillate kvinner innpass og innflytelse i sin omgangskrets. Skal du ha kvinnelige venner og bekjentskap, så forsikre deg om at disse er av den enkle overfladiske sorten som ikke har noen store behov for dybde eller nærhet fra mennene de omgås, eller at de allerede har dette fra andre menn som står utenfor din egen omgangskrets, så det ikke kan ramme deg på noen måte.

Det er like greit å innse hva dette handler om først som sist. Ikke det at kjæresten til kompisen din er plagsom, men at kompisen din er det svake leddet i omgangskretsen din, som kvinner kan utnytte i en så høy grad at det også går utover alle andre. Jeg har kvittet meg med sånne kompiser selv, og du verden så mye enklere livet ble etter det. Det er mange feller der ute for å flå menn, men det går an å manøvrere unna om du lærer deg hvilke menn som er verdt å assosiere seg med og hvilke man skal holde seg unna. Kvinner er en selvfølgelighet å unngå for annet enn sex eller useriøse, overfaldiske vennskap i en flørten tone.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Det høres ut som om jenta ønsker oppmerksomheten dere gir henne (negativ oppmerksomhet er fremdeles oppmerksomhet). Si rett og slett at dere ikke liker at hun bråker så mye og koster dere så mye. Si det til HENNE, ikke til kjæresten hennes. Blir kompisen din furt over det så får du informere han om hvor mange ganger du allerede har bedt han om å ordne opp i saken! Er han fremdeles grinete så vet du hvor god kompis han egentlig er, og deretter er det sikkert bedre å ha en fremmed boende enn en respektløs kompis som ikke klarer å si 'nei' til kjæresten sin eller engang prate ordentlig med henne.

Jeg kan på ingen måte si meg uenig med deg.

Jeg kan forøvrig informere om at kollektivet har en liten FB-gruppe hvor vi skriver inn småting vi vil ta opp. I går kveld skrev Lars 3000 ord, uten min viten, hele hendelsesforløpet siden hun flyttet inn - og hva vi har syntes om det hele veien. Pål fikk utrolig dårlig samvittighet, og lover på nytt skjerpings. Jeg skal ikke være i leiligheten i helgen, men de to skal ta seg en prat - så det blir jo så absolutt spennende å se om det blir noe resultat ut av det.

Lars skrev blant annet det med at vi har tenkt på at han ikke har tatt dette opp med dama på en skikkelig måte. Vi skrev alt som han egentlig burde ha sagt til henne fra før av. Han sa at han måtte melde seg ut av gruppen, slik at hun ikke kunne lese hva som ble skrevet - for det taklet hun ikke. Som sagt tidligere, hun er rimelig pling i bollen og tåler ingenting. Jeg traff på Pål før jeg gikk til sengs, og sa at vi kunne ta praten i går kveld - men det ville han ikke fordi Dyret var i leiligheten. Han vet det godt selv at hun ikke er særlig stabil, og er veldig konfliktsky.

Jeg tror at dersom dette ikke forbedrer seg etter dette - så må man rett og slett ta det opp med dama direkte, som det blir foreslått.

Og Kalkunkrøll, jeg kommer ikke til å gi opp en livslang kamerat på grunn av at han er konfliktsky. Derimot, så tror jeg du er inne på et poeng med tanke på at hun faktisk er slu. Jeg er rimelig sikker på at hun har prøvd å få dem til å flytte sammen, basert på samtalene vi har hatt. Blant annet så prøvde Pål å lufte forslaget litt, men trakk det halvveis tilbake ved å si at "man dermed måtte finne en ny leieboer". Dette til tross for at de har vært i lag i fire måneder, og før de var i lag så brukte Pål to år av livet sitt på å unngå henne. Nå har hun truet så mye med selvmord, slik at hun har fått Pål rundt lillefingeren sin - trist nok.

Anonymous poster hash: ee634...3e8

Lenke til kommentar

Hvorfor brukte han to år på å unngå henne og hvorfor ble de sammen?

Å true med selvmord er kalkulert maktspill. Om hun vil gjøre det, så gjør hun det. Føler han ville hatt det bedre uten henne med disse nye opplysningene som har kommet frem.

Å true med selvmord er kalkulert maktspill. Om hun vil gjøre det, så gjør hun det. Føler han ville hatt det bedre uten henne med disse nye opplysningene som har kommet frem.

Lenke til kommentar

Det er liten vits i å prøve å få noen til å dumpe noen, det er ikke kompisenes problem, aller mest sannsynlig vil det ende opp med at alt ender enda verre. Det eneste man kan gjøre er å stille seg selv til disposisjon, folk som er i det, som kompisen her er, klarer oftest ikke å se det, og vil bare se på deg som en trussel hvis du sier noe på det sånn sett.

Lenke til kommentar

Jepp, som sagt - beklager wall of text. Noen forslag til hva i all verden jeg kan gjøre? Vi har sagt i fra fire ganger, uten tegn til forbedring - og nå klikker jeg snart. Pål har vært en veldig god barndomsvenn, og det er alt for dumt at han og dama faktisk lister seg igjennom gangene her for å skjule seg fra meg og Lars.

Jeg har den ultimate løsning for dere. Hvis hun skal bo hos dere så skal hun være med på å betale leien og fellesutgiftene. Da har det ikke noe å si om hun bruker dopapiret deres fordi hun betaler for det.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Jeg har vært ute på reise, og glemte således denne tråden litt. Jeg kan komme med en liten oppdatering på statusen.

På torsdag tok vi en liten prat igjen, og da følgte vi tipset: Vi tok med henne i samtalen, Pål spurte på forhånd om vi kunne la være å ta opp det vi skrev på FB-siden vår (han innrømte at han ikke hadde tatt dette budskapet videre til dama si). Jeg og Lars tok opp problemstillingen på en utrolig saklig og høflig måte. Hun sa at hun visste hvor fælt det var å leve oppå et par, siden hun hadde gjort det i hele fjor.

Samtalen gikk egentlig greit, vi fikk fortalt hvordan vi har følt at hun praktisk talt har bodd i leiligheten i snart et halvt år. Tok også opp igjen risikoen ved at vi risikerer å bli kastet ut. Som sagt, jeg og Lars var rolige og høflige.

Igjen så etterspør jeg hvorfor i all verden de ikke har vært oppe i leiligheten som HUN leier. Ja, da kommer det vanlige; "Ingen fellesareal, de må spise på sengen...", så kan man jo lure på hvorfor i all verden hun begynte å leie en leilighet som hun ikke vil bruke...

Derimot så kommer det irriterende. Kvinnemennesket blir etterhvert veldig krass i målet. Hun sier at: "Jamen det har jo vist seg at disse samtalene dere tre (jeg, Pål og Lars) har hatt tidligere, ikke har fungert..." Da svarer vi jo at det er de to som har ansvaret. Dette får vi ikke noe ordentlig svar på, men hun blir passe irritert ser vi. Hun ble også veldig irritert da jeg sa at hvis denne samtalen ikke fungerer, så må vi rett og slett sette foten ned. Med dette mente jeg at jeg og Lars rett og slett må si nei til at hun er i leiligheten i det hele tatt - eller at VI må lage regler som tilsier hvor ofte hun er der. Ja, vi er faktisk 21 år. Helt forbanna utrolig...

Ikke nok med det. Pål sitter jo rett ved siden av henne og sier mange ganger igjennom hele samtalen at han tar det hele og fulle ansvaret. Hun sitter der og holder kjeft. Hvordan kan en dame sitte og holde kjeft når hun GODT vet at hun selv har minst 50% av ansvaret, og kjæresten sitter rett ved siden av og prøver å ta all skyld? ETTER at vi har påpekt at begge har ansvaret? Drittkjerring, altså...

Uansett, de går tilbake på rommet sitt. Vi hører at hun begynner å skrike og krangle med Pål, før det roer seg. Etter en stund så kommer Pål ut. Jeg spør han om han fremdeles tar all skylden, noe han ikke gjør. Han satt og tok all skylden under samtalen for at hun ikke skulle bli lei seg.

Jeg og Lars reiste bort på fredag. Hun har garantert vært i leiligheten hele helgen. Jeg fikk et bilde hvor de blant annet laget julekaker... Jeg og Lars skal inn igjen i morgen, hvor vi blir der i tre dager før vi tar juleferie. Når katten er borte, danser musene på bordet. Jeg forventer egentlig helt garantert å se hun der de dagene vi skal være der de neste ukene.

TLDR:

Vi hadde en samtale hvor dama også deltok. Hun ble sint og sur. Nye lovord - verken jeg eller Lars har tillit til dem nå lenger.

Vi har altså å gjøre med en dame som uten skam lar kjæresten sin ta det hele og fulle ansvaret. Hun takler ikke det spor kritikk før hun klikker helt. Vi skal gi dem et par dager til å se hvordan det har endret seg etter sist samtale, men forventer ingenting...

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hele historien, og jeg vet ikke hvordan de møttes, men jeg kan fortelle litt om hvordan forholdet deres tidligere har vært.

En gang for to-tre år siden så gikk Pål av en ekspressbåt, for så å ta buss - bare for å slippe å være på samme båt som henne. Det var vel først i fjor at de hadde mer kontakt, da bodde hun i Oslo - og han her på vestlandet. Jeg var en del sammen med Pål på denne tiden, og la merke til at han snakket med henne. Eller, hun snakket mye med han. Hun ringte VELDIG ofte, og hvis hun ikke fikk tak i han - så ringte han henne. Jeg kunne sitte på jobb og få hysteriske telefoner fra henne, hvor hun lurte på om jeg var med Pål. Dersom jeg ikke var det, og spurte hva det var, så sier hun bare; noe viktig.

Hun har flere ganger ringt og truet med selvmord. En gang var det så gale at mens jeg stod og laget mat til meg og Pål, og hun ringte - så måtte han bare stikke ut av huset og snakke med henne i telefonen. Han kom inn igjen etter to-tre timer. Aner ikke hva det var.

Det er ingen i venneflokken som synes hun er pen heller, det gjorde ikke Pål før heller. Det var en gang at han sendte et bilde av henne til en annen kamerat av meg som lurte på hvordan hun så ut. Han sa: "Ikke helt min type." Pål svarte, "ikke min heller ;)". Han har også kalt henne for søndagskjæreste tidligere også. Nå høres gjerne Pål ut som en drittsekk, men han er ikke det. Han har aldri vært i et ordentlig forhold før, og ønsket sikkert dette sterkt.

Uansett, hun dama var innpå mobilen hans / facebooken, og las denne meldingen. (Hun sniker innpå alt av meldinger hele tiden) Da ble hun helt i fra seg, naturligvis. Han brukte lang tid på å trøste henne, og det var etter dette at de ble i lag. Jeg mistenker at han ble i lag med henne for å gjøre henne glad, og tvinga seg selv til å like henne.

Han har spurt meg veldig mange ganger hva han burde gjøre med henne, for han har mange sagt at han aldri i livet kunne ønske seg å bli i lag med henne - før episoden jeg nevnte skjedde. Jeg og mange andre har hele tiden sagt at han burde holdt seg milevis unna henne, uten at jeg har blitt hørt.

Lenke til kommentar

Jeg har dessverre ikke noe tro på bedring jeg heller. Om hun misliker leiligheten sin, så burde hun finne ny. Om hun vet hvordan det er å bo oppå et par, så burde hun ha mer forståelse. Hun burde vise mer respekt for dere. Har ikke vært lite tålmodighet dere har vist henne og hun har praktisk talt bodd der. Ganske utrolig at hun svarte dere på en slik måte. Går nok bare en vei dette...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Blir litt dobbeltposting fra meg her nå...

Jeg har den ultimate løsning for dere. Hvis hun skal bo hos dere så skal hun være med på å betale leien og fellesutgiftene. Da har det ikke noe å si om hun bruker dopapiret deres fordi hun betaler for det.

Dette er selvsagt en løsning som kan fungere, til tross for at verken jeg eller Lars egentlig ikke kan fordra henne nå. Jeg ser egentlig ikke på dette som en realistisk løsning. Hun har som sagt sin egen leilighet som hun betaler for, men ikke bruker. Jeg tviler på at hun har råd til å bidra til vår i tillegg. Hun har prøvd å få Pål til å flytte ut, og sammen med henne. Han har det problemet med at han ikke klarer å si nei til noe, og har dermed svart på en måte slik at det blir "verken ja, eller nei" til henne angående det å flytte sammen. Han har sagt til oss at han synes det er for tidlig.

Lenke til kommentar

Han har spurt meg veldig mange ganger hva han burde gjøre med henne, for han har mange sagt at han aldri i livet kunne ønske seg å bli i lag med henne - før episoden jeg nevnte skjedde. Jeg og mange andre har hele tiden sagt at han burde holdt seg milevis unna henne, uten at jeg har blitt hørt.

DET høres virkelig ikke bra ut. Han burde tatt konflikten den gangen. Han burde aldri blitt sammen med henne.

Har de det bra nå da? Er dette noen han ser for seg fremtiden med? Virker som hun ikke er helt i vater.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...