Gå til innhold

Norge är ett själviskt land som behandlar de fattigaste som djur

Skurupu

Anbefalte innlegg

Cry me a river. Dette oljeeventyret startet ikke før slutten av 60- tidlig 70- tallet og begynte ikke å influere norsk økonomi før utpå 80- tallet, før dette var det hardtarbeidende nordmenn som bygde dette landet. Der er heller ikke slik at man bare kan dra ut på sjøen med en slange og sugepumpe for å få opp oljen, det var og er hardt arbeid, som samtidig har skapt masse arbeidsplasser og kompetanse, og alle får ta del av godene. At vi ikke deler på godene er vel tidenes mageplask, vi fordeler rikelig av våre goder rundt om i verden til mange som trenger det.

Ser for meg det at om Noreg ikkje hadde delt på oljen kunne landet fort blitt sittande med mykje makt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av sammen grunn som vi bryr oss om og har meninger om hvem som styrer andre land i verden og våre medier dekker dette. Vi liker å kritisere andre stasledere og regjeringer, hvorfor skal ikke andre være fri til å kritisere oss?

Det er jo sant. Men, personlig forstår jeg ikke poenget med det.

Lenke til kommentar

Nå kommer Lysbakken på banen og i forkant av rasismeanklagene mot Norge og nordmenn. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10136862

Det skal alltid være et ensidig fokus på rasisme mot minoriteter og ikke mot majoriteter, som om det ikke eksisterer i samfunnet vårt. Godt hjulpet av personer på venstresiden som Lysbakken og disse kvalmende antirasistiske organisasjonene, som SOS Rasisme.

Hvordan hadde det for eksempel vært hvis denne ransbølgen var motsatt, at etniske nordmenn ranet innvandrere? Da hadde det garantert blitt et ramaskrik uten like i media, og folk hadde ropt ut "rasisme, rasisme!". Men så lenge det er minoriteter som gjør det er det jo fordi det er så synd på dem stakkars, de har jo vonde minner fra hjemlandet, de må jo få lov til å rane og voldta litt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Lysbakken har helt rett. Flere burde høre at de er rasister. Rasisme er rett og slett blitt for stuerent i norge. Dette problemet må belyses mer!

Disse venstresidefolkene (som Lysbakken) er så råtne at det er en skam. SV er et destruksjonsparti. De vil ødelegge Norge, da er dem fornøyd.

For en latterlig påstand.

Lenke til kommentar

Lysbakken har helt rett. Flere burde høre at de er rasister. Rasisme er rett og slett blitt for stuerent i norge. Dette problemet må belyses mer!

Hva hjelper det egentlig? Lysbakken og Ehsan Fadakar heller bare bensin på bålet når de uttaler seg slik, og skaper faktisk mer rasisme og fremmedfrykt. De fungerer som nyttige idioter. Som sikkert nevnt, bytt ut "nordmenn" med "muslimer" i Fadakars artikkel og du får en rasistisk artikkel. Man kan si så mye stygt man vil om majoriteter uten at det er rasisme, men straks man retter litt kritikk mot minoriteter er det rasisme med engang. Norge er ikke et rasistisk land i det hele tatt, og jeg kan ikke se hvordan Sverige kan være et mindre rasistisk land. Vil du se ordentlig rasisme så drar du til Russland og østblokklandene.

Her er og en lignende artikkel, denne gangen om norsk kultur. Atter et PK-hysteri fullt av fordommer. http://www.aftonbladet.se/kultur/article16089195.ab

Endret av Roger Roger
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg lest en del av artiklene som publiseres i Sverige og fellesnevneren ser ut til å være at alt tolkes i værst mulige mening, og at man gjerne legger på litt, før man går over til en lengre utgreining om hvor facistiske tendenser Norge har, uten å vise til noe facistisk utover 17. mai og nynorsk.

Det blir rett og slett for dumt, og sier kanskje litt om det svenske debattklimaet og den frie jornalistikken, når dette får lov til å dominere.

Lenke til kommentar

Hva hjelper vel det når rasistene selv syntes det er greit å være rasister?

Om de hører de er rasister, kan de også bare kverulere på dette, fordi de ikke ser på seg selv som rasister, men rase-bevisste, eller kun innvandringskritiske på grunn av deres frykt for velferdsstatlig kollaps (som ville blitt tilfellet med lysbakkens politikk) osv osv...

Lysbakken tar helt feil... Og han har i HVERTFALL IKKE løsningen på noe som helst ang. innvandring. Jeg selv er for fri innvandring, men jeg forstår at sosialisme blandet med massiv innvandring vil være svært uheldig, da alle blir tvunget til å finansiere alt sammen uten å få noe som helst tilbake, men økt kriminalitet på grunn av lysbakkens dårlige justispolitikk.

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner at du synes det er latterlig siden du sikkert stemmer SV. Jeg mener da likevel Norge ville blitt en Palestina stat hvis det var gud forby SV som styrte (noe de aldri vil så lenge det finnes nok oppegående folk).

Rasismedebatten. På seg selv kjenner man andre. Venstresidefolk er redd for rasisme. Tror det avslører noe om dem selv. Jeg er selv på høyresiden og for egen del handler det om kultur og ikke rase. Ekstrem venstre derimot virker ganske opptatt av rase..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å si at nordmenn er rasister er helt greit, men å kalle innvandrere for kriminelle da får man beskjed om at man drar alle under én kam. Liker denne kommentaren under artikkelen til VG:

Jeg vil begynne med å skrive, jeg har bodd i Norge i snart 22 år, har aldri opplevd rasisme selv. Det er sikkert veldig kjipt for nordmenn å høre at alle er rasister, akkurat som det er kjempe kjipt for utlendinger å høre at alle er drapsmenn.. Det min nabo Arne mener trenger ikke alle andre nordmenn å mene. Det Ali gjør, trenger ikke bety at alle utlendinger gjør det. DU har et ansvar for det DU sier og gjør, INGEN andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...