Gå til innhold

Forlenge strøm tiden på laptop

code

Anbefalte innlegg

Har eksamen om cirka 1 uke.

Her burde jeg ta med meg data, dette vil være forskjell på 3-4'ern og 5-6'ern.

Per dags dato holder dataen min i power-settings rundt 2 timer ved å se på serier. Ønsker å forlenge tiden til 4-5 timer, denne tiden skal jeg sitte eksklusivt i Microsoft Word.

Alle tips er velkommen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har eksamen om cirka 1 uke.

Her burde jeg ta med meg data, dette vil være forskjell på 3-4'ern og 5-6'ern.

Per dags dato holder dataen min i power-settings rundt 2 timer ved å se på serier. Ønsker å forlenge tiden til 4-5 timer, denne tiden skal jeg sitte eksklusivt i Microsoft Word.

Alle tips er velkommen.

Lav lystyrke, stop alle andre prosesser som er i bakgrunn. Ta på strømsparing på batterivalg. Er vel ikke så mye mer å gjøre? Ikke som jeg vet om hvertfall. :) Lykke til på eksamen hvertfall.

Lenke til kommentar

Installer Intel XTU. Der kan du undervolte prosessoren og kjøre stresstest for å se hvor langt ned prosessoren din klarer å gå uten at maskinen blir ustabil. Samtidig må man da begrense klokkefrekvensen, ellers vil prosessoren respondere med å øke hastigheten innenfor TDP og man bruker like mye strøm men med raskere frekvens.

Lenke til kommentar

Takk for tips, det ekstreme batteriet virket interessant, men har ikke tid til å bestille noe over nett som ikke har rask levering.

Har sendt mail til en Norsk side som selger laptop batterier, håper de har mulighet til å få rask levering.

Lenke til kommentar

Høyreklikk Datamaskin: Velg avanserte systeminnstillinger: Velg Avansert Tab: Velg Ytelse "innstillinger": Set "Tilpass for beste Ytelse": Bruk.

Klikk på batteriet (ladeikonet) nede i høyre hjørne på skrivebord: Velg flere strømalternativer; Set "Strømsparer".

Gå til batteryupgrade.no eller Batteryupgrade.com og bestill dobbelt så stort batteri. Jeg ble overasket og fornøyd.

Lenke til kommentar

Du kan jo også kjøpe deg to laptop batterier til maskinen. Altså at du lader opp begge fult og kommer på eksamen med enn i laptopen. Når det ene som sitter i maskinen er tomt så lagrer du arbeidet. Skrur av maskinen, bytter batteri og vips. Der har du 100 % igjen, deretter kan du åpne world og fortsette med arbeidet ditt ;)

Lenke til kommentar

Mange gode tips her.

Tror jeg skal greie å få dataen til å holde i 3timer.

Hvis de jeg har sendt mail til ikke svarer så får jeg evt. bare bruke dataen på hovedoppgaven.

Som BirgerCac nevner, så har jeg lite ønske om å kjøpe ny data for flere tusenlapper for en eksamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...