code Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Har eksamen om cirka 1 uke. Her burde jeg ta med meg data, dette vil være forskjell på 3-4'ern og 5-6'ern. Per dags dato holder dataen min i power-settings rundt 2 timer ved å se på serier. Ønsker å forlenge tiden til 4-5 timer, denne tiden skal jeg sitte eksklusivt i Microsoft Word. Alle tips er velkommen. Lenke til kommentar
y tho Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Har eksamen om cirka 1 uke. Her burde jeg ta med meg data, dette vil være forskjell på 3-4'ern og 5-6'ern. Per dags dato holder dataen min i power-settings rundt 2 timer ved å se på serier. Ønsker å forlenge tiden til 4-5 timer, denne tiden skal jeg sitte eksklusivt i Microsoft Word. Alle tips er velkommen. Lav lystyrke, stop alle andre prosesser som er i bakgrunn. Ta på strømsparing på batterivalg. Er vel ikke så mye mer å gjøre? Ikke som jeg vet om hvertfall. Lykke til på eksamen hvertfall. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Slå av blutooth og trådløst nett. Lenke til kommentar
code Skrevet 13. november 2013 Forfatter Del Skrevet 13. november 2013 Tenkte også på å klokke ned dataen, cpu/gpu, også slå av et par ting i bios, men usikker på hvor mye dette hjelper. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Åja, det er såpass du vil legg i å spare strøm. Da kan du nok klokke ned litt, men jeg vil ikke tro at du sparer så ille mye strøm ved å kutte noe i BIOS, men å klokke ned kan hjelpe en del Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Du kan jo og prøve å skaffe deg noe slikt: https://www.thebatterygeeks.com/External-Laptop-Batteries-for-PC-Mac-Tablets-s/1.htm Vet vi har en slik på jobb, men klarte ikke å finne noen norske sider som fører slik.. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Installer Intel XTU. Der kan du undervolte prosessoren og kjøre stresstest for å se hvor langt ned prosessoren din klarer å gå uten at maskinen blir ustabil. Samtidig må man da begrense klokkefrekvensen, ellers vil prosessoren respondere med å øke hastigheten innenfor TDP og man bruker like mye strøm men med raskere frekvens. Lenke til kommentar
code Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 Takk for tips, det ekstreme batteriet virket interessant, men har ikke tid til å bestille noe over nett som ikke har rask levering. Har sendt mail til en Norsk side som selger laptop batterier, håper de har mulighet til å få rask levering. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Du har ingen mulighet til å få ekstern strøm til laderen? Om du ber om det før prøven burde det egentlig ikke være noe problem.. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Høyreklikk Datamaskin: Velg avanserte systeminnstillinger: Velg Avansert Tab: Velg Ytelse "innstillinger": Set "Tilpass for beste Ytelse": Bruk. Klikk på batteriet (ladeikonet) nede i høyre hjørne på skrivebord: Velg flere strømalternativer; Set "Strømsparer". Gå til batteryupgrade.no eller Batteryupgrade.com og bestill dobbelt så stort batteri. Jeg ble overasket og fornøyd. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Du kan jo også kjøpe deg to laptop batterier til maskinen. Altså at du lader opp begge fult og kommer på eksamen med enn i laptopen. Når det ene som sitter i maskinen er tomt så lagrer du arbeidet. Skrur av maskinen, bytter batteri og vips. Der har du 100 % igjen, deretter kan du åpne world og fortsette med arbeidet ditt Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Du kan og investere i en maskin med 8 timers batterilevetid, de fås ned under 4000 kroner. Både MSI, Lenovo og Acer har slike modeller. De yter ikke allverden, men nok til eksamensbruk, og flotte maskiner til websurfing på fly/buss/tog etc. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Jeg tror ikke at han gidder å bytte pc av den grunn... Lenke til kommentar
code Skrevet 18. november 2013 Forfatter Del Skrevet 18. november 2013 Mange gode tips her. Tror jeg skal greie å få dataen til å holde i 3timer. Hvis de jeg har sendt mail til ikke svarer så får jeg evt. bare bruke dataen på hovedoppgaven. Som BirgerCac nevner, så har jeg lite ønske om å kjøpe ny data for flere tusenlapper for en eksamen. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Er nok ikke noe mer å gjøre enn de rådene i tråden. Å kjøpe laptop batteri har jeg gjort med en av maskinene mine og det fungerer fett, men det er kanskje vanskelig å skaffe i tide nå, så... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå