Papillon Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg har denne cd-brenneren: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=3&GrpID=6&s=pl Når jeg skal brenne cd'er med nero, går bufferen ned til 0%, det blinker rødt på cd-brenneren, brenneprosessen stoppes og cd'en blir ødelagt. Er cd-brenneren min defekt, eller er det noen instillinger som må gjøres? Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Ingen som vet noe om dette? Ikke noen antagelser en gang? Ville blitt veldig glad for svar Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Har du Windows 98? Hadde noe av de samme trøbbelt med en ASUS brenner (en smule tregere modell). Når jeg byttet ifra Win98 til WinXP forsvann trøbbelet. Det gikk fint å brenne med lavere hastighet, selv om bufferet gikk opp og ned, i win98, men kunne brenne i full hastighet i xp. Tror at dårligere multitasking i Win98 som var årsaken til mitt problem. NB: Selve PC'en var ikke state of the art (600Mhz pentium eller noe i den dur). Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 Har xp. Brenneren fungerte helt fint en periode, men så plutselig oppstod problemet. Lenke til kommentar
vonGrepa Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Har xp. Brenneren fungerte helt fint en periode, men så plutselig oppstod problemet. Høres ut som 40/12/40 Plextor brenneren min.., Den virket en stund og var super bra.. så begynte problemer alla det du har og til slutt så bare henger nero når jeg trykker på burn.. Og det er etter totalt reinst av xp og alle oppdaterte drivere, firmware osv.. hvis jeg prøver å oppdatere firmware nå så sier den at det ikke finnes noe slik brenner på systemet mitt... Jeg er shit lei hele greia og stikker og kjøper den billigste brenneren de har på elkjøp.. 249 kr eller.no Det kan ikke være mer problemer med den en med denne plextoren som jeg betalte 1500 for... Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Jeg har denne cd-brenneren: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=3&GrpID=6&s=pl Når jeg skal brenne cd'er med nero, går bufferen ned til 0%, det blinker rødt på cd-brenneren, brenneprosessen stoppes og cd'en blir ødelagt. Er cd-brenneren min defekt, eller er det noen instillinger som må gjøres? Akkurat som min Samsung, det virker bedre når du skal brenne på lavere hastighet. Til gjengjeld så lyser brenneren min rødt stadig vekk, og bufferen min holder seg rundt 90% og iblant nedi 3-4% Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Til alle: SKRU PÅ DMA!!! Enhetsbehandling -- IDE/ATAPI kontrollere -- Finn IDE kanalen der brenneren er tilkoblet -- Gå på egenskapene til IDE kanalen og sjekk at begge enhetene er satt til "DMA hvis tilgjengelig" og ikke "Bare PIO". Sjkk også at Brennere ikke kjører i PIO mode, selv om den er satt til "DMA hvis tilgjengelig".... Husk å restarte PC'en. Står alt til "DMA hvis tilgjengelig" men brenneren kjører i PIO modus allikevel: Slett den kanalen der brenneren er tilkoblet fra enhetsbehandlingen og restart PC'en da vil kanalen bli installert på ny. Starts då forfra på denne posten igjen OBS!!!! WinXP skrur av DMA automatisk etter en stund hvis du bruker flere plater med dårlig lesbarhet (Gamle plater, brente drittkvalitetsplater osv). Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 Takk for tipset :-) . Skal teste det neste gang jeg er på den pc'en Lenke til kommentar
vonGrepa Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Til alle: SKRU PÅ DMA!!! quote] Ja ja.. har da selvfølgelig kjørt med DMA. Var lei va plextor problemer i dag og køpte meg en AOpen til 295 kr. Den brenner gullandes bra på 40X.. har ikke hatt plater til å teste høyere hastighet enda.. Og tilomed uten problem fra cd spiller til til cd brenner.. var nok noe galt med plextor brenneren, men jeg orket ikke styret med å sende den tilbake, finne kvitteringer osv.. ikke når man kan få en billig brenner til under 300 /vonGrepa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå