Gå til innhold

SMS fra Redd Barna, ønsker kr 200


Anbefalte innlegg

Jeg mottok i dag SMS fra Redd Barna med spørsmål om kr 200 og ble bedt om å sende den videre. SMS var sendt fra 2434.

 

Det er jo til en god sak til katastrofen på Filippinene, så ikke så farlig å motta en enkelt SMS ang dette.

Det jeg ikke liker er at dette sannsynligvis er en ny måte å sende spørsmål om bidrag til diverse ting.

 

SMS startet med "Kjære støttespiller". Jeg tror jeg ga noe på døren for ikke så lenge siden, men ga ikke navn og mobilnr. Og det må være årevis siden jeg har gitt noe til Redd Barna på annen måte.

 

Hvordan har firmaet som skal være www.sendega.com fått mitt mobilnr?

Har Redd Barna el dette firmaet lov til å sende slike SMS til meg?

Endret av smartphone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Jeg mottok i dag SMS fra Redd Barna med spørsmål om kr 200 og ble bedt om å sende den videre. SMS var sendt fra 2434.

 

Det er jo til en god sak til katastrofen på Filippinene, så ikke så farlig å motta en enkelt SMS ang dette.

Det jeg ikke liker er at dette sannsynligvis er en ny måte å sende spørsmål om bidrag til diverse ting.

 

SMS startet med "Kjære støttespiller". Jeg tror jeg ga noe på døren for ikke så lenge siden, men ga ikke navn og mobilnr. Og det må være årevis siden jeg har gitt noe til Redd Barna på annen måte.

 

Hvordan har firmaet som skal være www.sendega.com fått mitt mobilnr?

Har Redd Barna el dette firmaet lov til å sende slike SMS til meg?

Svar ALDRI på sms fra firesifrede nummer! Slett den med én gang og fortsett med det du holdt på med.

Lenke til kommentar

Om du vil donere går du inn på reddbarna sine sider for å verifisere :)

Ikke stol på reklame-sms :)

Notert :)

 

Svar ALDRI på sms fra firesifrede nummer! Slett den med én gang og fortsett med det du holdt på med.

Og skrevet det bak øret :) Takk til begge to!

 

Men liker ikke praksisen. Det er vært lite reklame-SMS jeg får. Kun fra Mekonomen som jeg har sagt ja til,

Så stusser litt på at jeg får dette.

Er det forskjell på operatør?

Hvem har lov til å sende reklame på SMS?

Lenke til kommentar

Jeg fikk også samme SMS og sendte e-post til de om at jeg ville ha meg frabedt dette. Jeg har aldri gitt til de før. Jeg skrev også på FB-sidene deres og fikk dette svaret:

 

 


Hei XXX, situasjonen på Filippinene er kritisk og vi jobber hardt på mange felt for å kunne nå fram til så mange barn som mulig, så raskt som mulig. Vi sendte i går ut en sms til personer som har støttet vårt arbeid tidligere, at du har mottatt denne er da feil og vi beklager så mye! Vi skal forsøke å sikre oss mot at dette skjer igjen. Takk for at du tar kontakt med oss!

Lenke til kommentar

SMS fra leger uten grenser er værtfall ekte (Kilde: hjemmesiden dems). Fikk selv den SMSen nå nettop og tenkte "Hvor faen fikk de nummert mitt fra?" men så kom jeg på at jeg etter møte med en gate "selger" sa ja til å gi litt penger som jeg senere stoppet i nettbaken.

 

For øverig er det også 2434 fra Red Barna som frontens med store bokstaver (tall) på hjemme siden deres så er nok ekte den smsen også.

Endret av Sakiko
Lenke til kommentar

Jeg fikk også samme SMS og sendte e-post til de om at jeg ville ha meg frabedt dette. Jeg har aldri gitt til de før. Jeg skrev også på FB-sidene deres og fikk dette svaret:

 

Oppklarende! Jeg kan heller ikke huske å ha gitt til dem, så følger nok din oppskrift og ber om å bli slettet.

 

SMS fra leger uten grenser er værtfall ekte (Kilde: hjemmesiden dems). Fikk selv den SMSen nå nettop og tenkte "Hvor faen fikk de nummert mitt fra?" men så kom jeg på at jeg etter møte med en gate "selger" sa ja til å gi litt penger som jeg senere stoppet i nettbaken.

 

For øverig er det også 2434 fra Red Barna som frontens med store bokstaver (tall) på hjemme siden deres så er nok ekte den smsen også.

 

Jeg tror også den er ekte, sjekket litt og fant dette firmaet som har sendt SMS

http://www.sendega.com/

 

Prøvde å ringe dit i dag, men de stengte kl 16

 

Fikk oppgitt Brukerklagenemnda 22133220 (kl 9-12) og skal prøve den også.

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Forside/Kontakt-oss

post-236718-0-45662400-1384455459_thumb.jpg

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...