PelleP Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Vet ikke om denne tråden er på rett sted, men min sønn har en SSD som er stappfull av Windows 7 og diverse spill på Steam og Origin. Er det noen som vet om det vil fungere noenlunde knirkefritt å ha Windows på en egen SSD og spill og programvare på en annen? Eller skal jeg like godt investere i en ny SSD? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 (endret) Man kan fint ha OS på en egen SSD sammen med Office sov. Og deretter en egen til spill. Ikke noe problem. Endret 13. november 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 (endret) Vet ikke om denne tråden er på rett sted, men min sønn har en SSD som er stappfull av Windows 7 og diverse spill på Steam og Origin. Er det noen som vet om det vil fungere noenlunde knirkefritt å ha Windows på en egen SSD og spill og programvare på en annen? Eller skal jeg like godt investere i en ny SSD? Vil anbefale å bruke SSD til OS, og så bruke HDD for spill. Har selv ett spill på SSD'en min, og det er Battlefield 4, men det er primært fordi det lader ganske sakte med HDD. Det som er fint med HDD er at det er veldig billig. Så nei, kjøp heller en HDD til spill, og få sønnen din til å flytte over STEAM o.l på en egen harddisk. Endret 13. november 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 13. november 2013 Forfatter Del Skrevet 13. november 2013 O.K. da er det bare å gå igang! Takk! Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Fordelen med å ha spillene på SSD avhenger av spillet, men på mange spill har det store forskjeller, ikke bare på lastetider, men teksturlasting, derfor burde man ha de spillene man spiller mest på SSD hvis plass OS tar derimot presidens, dette burde du absolutt ha på SSD hvis du har valget. Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 13. november 2013 Forfatter Del Skrevet 13. november 2013 Grunnen til at jeg startet denne tråden er at jeg hørt at det ikke alltid fungerer så bra å ha Windows på en disk og programmer/spill på en annen fordi enkelte spill og programmer uansett installerer seg på Windows-partisjonen. Alle spill og programmer kommer til å ligge på SSD. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Jeg bruker selv 3 forskjellige disker. Funker som bare det :-) Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Er greit å ha en stor C: disk, fordi by default installeres spillene på samme disk som OS-et ligger på. Brukerprofiler og lagringsfiler ender også som regel opp på denne disken, og da er det greit å ha litt mer enn f.eks. 60GB SSD. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Desto mer du har på C: partisjonen; desto mer forsvinner når du må reinstallere. La alltid PC være oppsatt sånn at du kjapt kan ta en reinstallasjon uten at det "koster" noe. Kopier jevnlig mappen "Brukers filer" så er du langt på vei. Det er ingen skam å reinstallere i tide! Det er derfor muligheten er der. Endret 14. november 2013 av sveinsel Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Er greit å ha en stor C: disk, fordi by default installeres spillene på samme disk som OS-et ligger på. Brukerprofiler og lagringsfiler ender også som regel opp på denne disken, og da er det greit å ha litt mer enn f.eks. 60GB SSD. Og det kan forandres i både Origin og STEAM. Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 14. november 2013 Forfatter Del Skrevet 14. november 2013 Og det kan forandres i både Origin og STEAM. Fint, det var bl. a. det jeg var litt i tvil om. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Fint, det var bl. a. det jeg var litt i tvil om. Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 21. november 2013 Forfatter Del Skrevet 21. november 2013 Det var for seint å bruke den metoden ettersom SSD-en allerede var full. Jeg måtte kopiere lagrede spill og flytte Steam ved hjelp av denne veiledningen: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7418-YUBN-8129 Ser ut til å ha fungert helt fint og når er det sikkert nok plasse for en uke eller to... Takk for hjelpen dere! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 (endret) Det var for seint å bruke den metoden ettersom SSD-en allerede var full. Jeg måtte kopiere lagrede spill og flytte Steam ved hjelp av denne veiledningen: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7418-YUBN-8129 Ser ut til å ha fungert helt fint og når er det sikkert nok plasse for en uke eller to... Takk for hjelpen dere! Flott! Selv drar jeg bare spillene over til den disken jeg skal ha dem på, og så installere jeg det gjennom STEAM. Samme med Origin forøvrig. Endret 21. november 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå