ltdata Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Har fått tilbud om å kjøpe en ferieleilighet i Vietnam ved et attraktiv sted ved strand og by til en rimelig penge (sett fra norske øyne) Hvis jeg går får den dealen så tenker jeg å leie den ut mesteparten av året, med unntak av noen uker der jeg selv bruker den. Tror dere det er noen marked for nordmenn som ønsker å leie en ferieleilighet i dette landet/området? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Kjøp i Spania isteden. Utnytt krisen til profit. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 13. november 2013 Forfatter Del Skrevet 13. november 2013 Kjøp i Spania isteden. Utnytt krisen til profit. krisen er vel større i Vietnam Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Kommer vell an på hvor mye og hvor lang tid det tar å komme seg dit. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 13. november 2013 Forfatter Del Skrevet 13. november 2013 Kommer vell an på hvor mye og hvor lang tid det tar å komme seg dit. tar nok 20 timer å komme seg dit og koster nok 7000kr tur retur i flybillett Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 20timer! Holder meg til hus i spania Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 13. november 2013 Forfatter Del Skrevet 13. november 2013 20timer! Holder meg til hus i spania Hva med at jeg kan friste med at landet er mye mer spennende enn spania, mer uberørt av masseturisme, nydelige strender og mye billigere å spise ute, leie moped etc... + flere severdigheter i nærheten. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 (endret) Spania er kanskje det kjedeligste landet i verden å ha et sommerhus. Med mindre man velger et avsidesliggende sted. Endret 13. november 2013 av Skurupu Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 (endret) Jeg vil tørre å påstå at selv om det er dyr flybillett og at det er en lang reise til Vietnam, så vil man for 10 000 kr få mye mer for pengene i Vietnam enn om man hadde dratt til Spania. Og ja, nå tar jeg med i utregningen at man hypotetisk kan fly med Ryanair for under 1500 kr tur-retur Spania. Så billig er det i Vietnam. Til TS: Bli kjent med locals som du stoler på. Er lett å bli lurt ved å betale for mye. Penger er verdt så mye mer der - så det å lure en turist (selv om du ikke føler deg lurt med tanke på at du tror du får mye for pengene) er skikkelig JACKPOT for dem! Endret 13. november 2013 av Pjuuok Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Ferie i Spania har blitt litt harry synes jeg. Skikkelig fælt sted å dra på ferie. Nå tenker jeg på de vanligste turistmålene med høy harryfaktor som følge av en del forsøpling fra gyselige briter og annet eurotrash. 1 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 13. november 2013 Forfatter Del Skrevet 13. november 2013 Jeg vil tørre å påstå at selv om det er dyr flybillett og at det er en lang reise til Vietnam, så vil man for 10 000 kr få mye mer for pengene i Vietnam enn om man hadde dratt til Spania. Og ja, nå tar jeg med i utregningen at man hypotetisk kan fly med Ryanair for under 1500 kr tur-retur Spania. Så billig er det i Vietnam. Til TS: Bli kjent med locals som du stoler på. Er lett å bli lurt ved å betale for mye. Penger er verdt så mye mer der - så det å lure en turist (selv om du ikke føler deg lurt med tanke på at du tror du får mye for pengene) er skikkelig JACKPOT for dem! enig der. Etter ferien min i Vietnam så har jeg ikke lyst til å dra til spania mer. Får som sagt utrolig mye for pengene i vietnam, så man kan unne seg mange opplevelser man ellers ikke hadde hatt råd til i spania f.eks. Samboeren min er fra Vietnam og har kontakter i boligmarkedet så den biten er nok i boks. Sjansen er nok mindre for å bli lurt da. salget vil gå direkte gjennom en vietnamsisk mekler tror jeg og ikke en internasjonal (ser for meg at det ville blitt dyrere) Men spørsmålet er om jeg hadde fått nordmenn til å leie denne boligen. Litt kjedelig om den står tom 11 måneder av året. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Hva med at jeg kan friste med at landet er mye mer spennende enn spania, mer uberørt av masseturisme, nydelige strender og mye billigere å spise ute, leie moped etc... + flere severdigheter i nærheten. Tenker på at det er mye enklere å leie ut et hus i spania siden det er kort vei. Sånn privat så er det veldig fint om en har hus utenom harrysteder. Bare å hoppe på flyet og etter 4-5 timer så sitter man på værandan med en kald pils og varm sol (Y) Er liksom ikke barebare å jumpe på en 20-22timers tur og stikke noen dager seinere igjen for å reise like lenge. Men for all del.. Hadde det ikke vært for den lange reiseturen så hadde jeg lett valgt Vietnam. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå