Gå til innhold

Skjermkort 2000-3000 kroner

Johnny_B

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ser på et skjermkort i den prisklassen. Jeg har sitti mange kvelder, så det er ikke sikkert dere kan hjelpe meg, men jeg er fremdeles i tvil på R9 280X vs GTX 770. 280X er som regel raskere enn 770 og er samtidig billigere, samtidig så virker 770 noe kjøligere og at den vil bråke mindre, samt at alle de virkelige gode kortene til 280X tar mer enn 2 slotter.

Det sistnevnte er en ting jeg har tenkt på lenge, før i tiden var det en selvfølgelig at skjermkort tok en slot, nå har det blitt nærmest en standard på desktop skjermkort at de tar to, og nå ser vi at flere og flere går mot 2,2 , 2,5 og 3 slotter. Vil vi om noen år se at de dekker over alle PCI-sporene?

Det er ikke noe problem for meg at det tar over 2 slotter, da jeg ikke bruker PCI kortene til noe annet for øyeblikket, men jeg synes det er en rar trend.

Uansett, for meg så er støy veldig viktig. Har idag et MSI GTX 560Ti TF som jeg er veldig fornøyd med, på den tiden jeg kjøpte det var det et godt kort som få kunne matche i den prisklassen på ytelse og kjøleegenskaper. Jeg kunne ikke tenke meg et kort som bråker mer enn dette når jeg skal ha et nytt.

Tips

Endret av Johnny_B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kamerat av meg har 7970, så å si det samme som 280X, og han har store problemer med Company of Heroes 2, er det noe som er kjent? Eller er det en lokal feil hos han? Spiller mest strategi, BF4 osv. spiller jeg ikke :)

Spiller også Total War (Rome 2, Napoleon), så viktigste er best ytelse på de spilla og ikke på FPS.

Endret av Johnny_B
Lenke til kommentar

En kamerat av meg har 7970, så å si det samme som 280X, og han har store problemer med Company of Heroes 2, er det noe som er kjent? Eller er det en lokal feil hos han? Spiller mest strategi, BF4 osv. spiller jeg ikke :)

Spiller også Total War (Rome 2, Napoleon), så viktigste er best ytelse på de spilla og ikke på FPS.

Har ikke spilt coh 2,men har hatt 2x 7970 siden de kom ut å er veldig fornøyd. Det eneste jeg kan sette fingeren på er at ulps kanskje burde skru av, men kan veldig lett anbefale de videre. Ikke hatt noen problemer som jeg kan nevne, så da har det ikke vært noen viktige heller ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...