rejcops Skrevet 13. november 2013 Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 (endret) Hei, lurer på om http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=798671#info er verdt pengene, jeg syns det ser litt rart ut at den koster så lite og er så bra. noe her må være for bra for å være sant, men etter jeg sjekket Sapphire sine sider så viste det seg at det er sant. og jeg lurer da på om jeg skal kjøpe meg den. og har tenkt å sette den opp i en crossfire med 4 stykk. og lurer på hvor kraftig PSU jeg trenger, det står at man må ha minimum 600W for crossfire, men jeg lurer på om det er for to eller 3 eller 4 GPUer? så en liten oppsumering: Er http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=798671#info verdt pengene? Er det for godt for å være sant? eller ikke? (med tanke på pris) Holder 860W PSU for fire slike GPUer? http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?cid=1&gid=3&sgid=1227&pid=2043&psn=&lid=1&leg=0# dette er nettsiden for skjermkortet så kan dere vurdere litt bedre, med tanke på at det står lite om det på komplett.no Endret 13. november 2013 av rejcops Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 13. november 2013 Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 Hvorfor skal du kjøre crossfire med 4 dårlige kort istedenfor 2 bra? Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 13. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 det var det jeg lurte på. om de er verdt pengene Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 13. november 2013 Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 (endret) Ikke for å si noe slemt, men 4 slike er idioti. MYE heller 2*290 eller 2*280x. Hvor mange skjermer skal du kjøre på? 1080p? Endret 13. november 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 13. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 1080p 3 skjermer, men var først en liten tanke på noe jeg kunne ha tenkt mg. men vet ikke helt enda. det r derfor jeg spør Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 13. november 2013 Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 Hvis du venter litt så venter du på at Radeon kommer med 290 med custom kjøler. Altså fra Asus, MSI, Gigabyte eller lignende. Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 13. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 ok... planen var å kjøpe dette etter jul så jeg kan nok vente litt Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 13. november 2013 Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 Kjøp 290x i CFX. Mye bedre på absolutt alle punkter. Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 13. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 ok men hva er det som egentlig er så dårlig med det skjermkortet jeg har funnet? det har jo 4GB ram og 1025MHZ cpu.... Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 13. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 (endret) Men, nå har jeg sett litt videre, og lurer på om tre slik http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=802893#info hadde vert ganske mye bedre? eller? det koster ca 800 kroner mere enn 4 av de sapphire kortene. og her er produsentinfoen: http://products.xfxforce.com/en-gb/Graphics_Cards/AMD_Radeon%E2%84%A2_R9_280X/R9-280X-TDBD eller kanskje denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=798673 Endret 13. november 2013 av rejcops Lenke til kommentar
fflex Skrevet 13. november 2013 Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 Forstår ikke hvorfor du er opphengt i 3-4 skjermkort? Du ber stort sett om problemer. Pung ut for en kraftig GPU i stedet for flere mindre kraftige. Bottom line. Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 14. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. november 2013 (endret) skal lage en beast-pc men jeg har sett litt videre, og om jeg kanskje skal gå over til Nvidia og satse for to 770 eller to 780? eller tre 760... Endret 14. november 2013 av rejcops Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. november 2013 Rapporter Del Skrevet 14. november 2013 Gå aldri CFX/SLI fra innkjøpsdagen med mindre det er snakk om toppkort eller modellen rett under basert på en marginalt nedkuttet modell. AMDs frame-pacing fungerer (for øyeblikket) ikke med tre eller fire-veis CFX, ei heller med multimonitor-oppsett med mindre det er snakk om R9 290 eller R9 290X, DirectX9-spill er det ikke støtte for i AMDs frame-pacing enda, du må du ta til takke med at microstutter kan oppstå i eldre spill som Witcher 2. R9 270X støtter ikke tre- eller fire-veis CFX, kun to-veis CFX er støttet der. CFX/SLI er ikke en optimal løsning, og vil sannsynligvis aldri bli det heller. CFX/SLI har altfor ofte problemer med nylanserte spill, det samme gjelder forøvrig Eyefinity/Nvidia Surround-støtte i nye spill. Du er klar over at R9 290 er dobbelt så kraftig som R9 270X? Hvorfor i alle dager skal du betale 3800 kr for å i beste fall få identisk ytelse med et kort til 3000 kr mens du i verste fall vil ende opp med 50% ytelse til 130% av prisen? SLI/CFX er ikke det første du bør sikte etter om du skal ha et beist. Du bør heller se an budsjett og forventninger (det er umulig å bygge en maskin som kjører alle spill på maksimal grafikk med god framerate,) for så å sette opp et oppsett derifra. Jeg har i flere år vært negativ til SLI/CFX som en løsning, og er det fortsatt til tross for at Nvidia og AMD endelig har begynt å gjøre noe med problemet. 1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 14. november 2013 Rapporter Del Skrevet 14. november 2013 skal lage en beast-pc Er en person med 500 kronestykker rikere enn en som har bare en 500lapp? Mange skjermkort betyr ikke nødvendigvis en bedre pc. Du vil ha færrest mulig skjermkort mens du kan oppfylle kravene dine. Si hva dine krav er så skal jeg fortelle deg hva du trenger av skjermkort. Nevn spill du vil spille, oppløsning og min fps samt detaljnivå du vil spille på. Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 14. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. november 2013 ca 300 - 500 fps på battlefield 4 og cod ghosts... ultra oppløsning så klart men tror du at to gtx 770 kort burde holde? Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 14. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. november 2013 Gå aldri CFX/SLI fra innkjøpsdagen med mindre det er snakk om toppkort eller modellen rett under basert på en marginalt nedkuttet modell. AMDs frame-pacing fungerer (for øyeblikket) ikke med tre eller fire-veis CFX, ei heller med multimonitor-oppsett med mindre det er snakk om R9 290 eller R9 290X, DirectX9-spill er det ikke støtte for i AMDs frame-pacing enda, du må du ta til takke med at microstutter kan oppstå i eldre spill som Witcher 2. R9 270X støtter ikke tre- eller fire-veis CFX, kun to-veis CFX er støttet der. CFX/SLI er ikke en optimal løsning, og vil sannsynligvis aldri bli det heller. CFX/SLI har altfor ofte problemer med nylanserte spill, det samme gjelder forøvrig Eyefinity/Nvidia Surround-støtte i nye spill. Du er klar over at R9 290 er dobbelt så kraftig som R9 270X? Hvorfor i alle dager skal du betale 3800 kr for å i beste fall få identisk ytelse med et kort til 3000 kr mens du i verste fall vil ende opp med 50% ytelse til 130% av prisen? SLI/CFX er ikke det første du bør sikte etter om du skal ha et beist. Du bør heller se an budsjett og forventninger (det er umulig å bygge en maskin som kjører alle spill på maksimal grafikk med god framerate,) for så å sette opp et oppsett derifra. Jeg har i flere år vært negativ til SLI/CFX som en løsning, og er det fortsatt til tross for at Nvidia og AMD endelig har begynt å gjøre noe med problemet. takk for infoen.. du fikk meg til å skifte mening.. og har bestemt meg for to gtx 770/780 eller to r9 290 eler 290x Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 14. november 2013 Rapporter Del Skrevet 14. november 2013 ca 300 - 500 fps på battlefield 4 og cod ghosts... ultra oppløsning så klart Jeg vet ikke om du troller eller bare er veldig uopplyst? Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 14. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. november 2013 (endret) sku gjerne hatt det oppe i den fpsen.. men det blir nok nærmere 200.. på ultra.. for mitt gamle skjermkort klarer 80 alene på ultra.. (amd radeon 7970) men det er defekt så derfor skal jeg oppgradere. men rundt 200 fps kan man vel få til med to gtx 770 kort? på ultra settings. Hadde tenkt å oppgradere ram og ssd med det samme også. ssd fordi jeg har kun 240 gb ssd plass som er brukt allerede og trenger mer. ram fordi jeg har 8gb og skal sette opp en liten server for noen venner på tf2 og minecraft... så da trenger jeg nok mer en bare 8GB. egentlig er det 10GB men det ene er et 2GB kort som er ekstremt dårlig. Endret 14. november 2013 av rejcops Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 14. november 2013 Rapporter Del Skrevet 14. november 2013 Skjermene klarer ikke vise mer enn 120/144 bilder i sekundet uansett, så det spiller veldig liten rolle om den viser 120 eller 100000000. Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 14. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. november 2013 Skjermene klarer ikke vise mer enn 120/144 bilder i sekundet uansett, så det spiller veldig liten rolle om den viser 120 eller 100000000. javel... har nå hørt ganske masse om at det er stor forskjell fra 120 og 200... spessielt om du recorder... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå