Gå til innhold

Beste lukkede headset til bruk ute og på reise som er behagelig

PgUp

Anbefalte innlegg

Hei! Er på utkikk etter et godt headset til utebruk som stenger endel lyd utenfra og heller ikke lekker for mye lyd ut. Må være noenlunde portabelt, men kan godt dekke hele øret. Har et ganske stort hode så klokkene må ikke presse hardt på øret, greier ikke mange minuttene med AKG 518DJ f.eks.

Bruker ørepropper, men går ganske lei av å mise de og måtte kjøpe nye hele tiden.

Tittet litt på sennheiser momentum, er det noe?

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, Momentum er bra, men du må prøve dem før du kjøper siden klokkene er ganske små.

Du kan også se på Sony mdr 1r. Disse er veldig behagelig.

De så veldig interessante ut.

Bose QuietComfort 15

Når det kommer til lydkvalitet er vel ikke Bose det beste å gå for har jeg skjønt.

Lenke til kommentar

Ikke kjøp Bose QC15 om ikke aktiv støydemping er viktig for deg. Til tross for at de har falt en god del i pris i det siste, er det mulig å få mye bedre lyd for pengene. Når det kommer til aktiv støydemping er de imidlertid blant det beste en kan få tak i.

Aktiv støydemping er ikke viktig nei. Vil ikke at den skal fjerne alt så det blir farlig å gå ute.

Lenke til kommentar

Ja, Momentum er bra, men du må prøve dem før du kjøper siden klokkene er ganske små.

Du kan også se på Sony mdr 1r. Disse er veldig behagelig.

Jeg slenger meg lett på Sony MDR-1R. Jeg har BT versjonen, som du kan bruke kablet om du vil. Ikke bare er det god lyd, men de isolerer temmelig godt mot lyd både inn og ut. Om jeg bruker de sammen med lydkortet på PC'en eller via reciever, kan jeg skru lyden så høyt jeg bare orker, og lydlekasjen ut er ikke mer enn at på en buss f.eks vil personen som sitter ved siden av høre noe som minner om hvisking (ved nevnt forsterkerhjelp). Om du bruker de med kabel/blåtann fra normal telefon/mediespiller, så vil ingen kunne høre noe, med mindre det er helt stille, og man så godt som sitter og klemmer deg. Av hva du hører, har jeg de koblet opp med blåtann via telefon, så snakker vi halv styrke, så hører jeg knapt hva som foregår rundt meg, tilnærmet hvilket som helst miljø.

Lydmessig synes jeg at de er temmelig balansert og høres mer "åpne" enn de burde være, da de er som nevnt veldig lukket. Liker veldig godt diskant og bass i de, mens mellomtonene er mer nøytrale, i mine ører. Jeg er langt fra noen ekspert, men personlig er jeg veldig godt fornøyd. Kan bokstavelig talt riste ørene dine om du vil, med rett forsterker, samtidig som den innebygde når du bruker blåtann er mer enn god nok til å spille veldig godt.

Om du f.eks er interessert i trådløs tviler jeg på at du får noe bedre alternativ til den prisen. Annet enn at du kan se på Sonys nye "barn", MDR-10R, som er litt mindre. Har ikke prøvd disse selv, men de er billigere og skal ha temmelig god lyd. Personlig synes jeg de ser bedre ut også.

Batteritiden er forresten utmerket, jeg har ingen problemer med å nå de 30 timene som Sony reklamerer med. Jeg har flere ganger registrert over 40 timer med bruk. Dette er da under noe lett bruk, av type podcaster o.l.

Endret av Halsoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...