Gå til innhold

Sio Mat og Drikke AS


rikke_

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Hvilke segmenter endte dere opp med?

 

"Gjennomsnittskunden" og "Den kostholdsbevisste (opptatt av sunn kost og trening)".

 

Jeg sa tidligere at oppgaven var enklere enn fryktet, men det betyr ikke at jeg/vi får god karakter, men tenkte mer på at de gikk enklere å jobbe/bli ferdig enn forventet. I de andre fagene føler jeg at jeg har rimelig god kontroll og sikker på hva karakter jeg får, men her er jeg ekstremt usikker.

 

I utgangspunktet håpte jeg på å få en C og kun kjempe om å levere inn noe, men følte kanskje at vi fikk til en B. Veldig vanskelig å si. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Får du 80 poeng av 100, har du her en A.

Karakter skalaen i dette faget er supersær.

 

Hva skal til for å få 80 poeng da egentlig?

 

Satser du på en A selv?

 

Med en slik skala vil jeg anta at vi skal greie en B i hvert fall.

Lenke til kommentar

Kravet er ikke høyt i dette faget.. Kom med gode tiltak, og forklar hvorfor de vil fungere.
Jeg har hørt noen si at de ønsker at SiO Mat og Drikke skal være godt kjent over hele landet, og at de skal etablere seg utenfor Oslo og Akershus. :rofl:

En annen markedsplan satt som målsatt omsetning i 2013 (altså om 15 dager) på 280 millioner. :rofl:

 

Det står i oppgaven hva som vektlegges for å få hvor mange poeng, du må nok lese deg opp der om du gidd å bruke tid på slikt. En A er absolutt ikke utenfor mitt rekkevidde. Jeg gjorde 92 % av hele oppgaven, på en 3-manns gruppe. Mine ord / Total ord. FML.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Bruker-239845

Vel? Hva slags karakter fikk dere?

 

Vi fikk en B.

 

Burde vel være godt fornøyd tatt i betraktning at jeg vurderte å droppe hele faget i utgangspunktet og mengden på arbeid som vi la ned. :)

Lenke til kommentar

Vel? Hva slags karakter fikk dere?

 

Vi fikk en B.

 

Burde vel være godt fornøyd tatt i betraktning at jeg vurderte å droppe hele faget i utgangspunktet og mengden på arbeid som vi la ned. :)

 

Fikk A! vurderte også å droppe faget faktisk. Vi begynte å jobbe med oppgaven etter finanseksamen. Sier meg fornøyd:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

Fikk A! vurderte også å droppe faget faktisk. Vi begynte å jobbe med oppgaven etter finanseksamen. Sier meg fornøyd:)

 

Gratulerer! :)

 

Hvor mange var dere? Var dere sikre på A-en?

 

Jeg vurderer å be om karakterbegrunnelse, mest fordi jeg er nysgjerrig på hvorfor det ikke ble A. Godt mulig og sikkert mest sannsynlig at B-en er fortjent.

 

Det eneste jeg kan komme på er at vi ikke hadde særlig mange grafer og grafikk, om det er av betydning. :)

Lenke til kommentar

 

Gratulerer! :)

 

Hvor mange var dere? Var dere sikre på A-en?

 

Jeg vurderer å be om karakterbegrunnelse, mest fordi jeg er nysgjerrig på hvorfor det ikke ble A. Godt mulig og sikkert mest sannsynlig at B-en er fortjent.

 

Det eneste jeg kan komme på er at vi ikke hadde særlig mange grafer og grafikk, om det er av betydning. :)

Takk:)

 

Vi var 3 stykker. A-en kom faktisk som en stor overraskelse.

 

Det er bare å be om karakterbegrunnelse, og hvis du synes begrunnelsen er tynn/ikke riktig så kan du klage:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Takk:)

 

Vi var 3 stykker. A-en kom faktisk som en stor overraskelse.

 

Det er bare å be om karakterbegrunnelse, og hvis du synes begrunnelsen er tynn/ikke riktig så kan du klage:)

 

Nice. Ikke verst. Husker at du postet i den andre tråden hvor du vurderte å ta det i år i stedet. Ikke verst å skrive den på så kort tid og i tillegg få A. Hadde dere mye grafikk med? Grafer og sånn? Lurer på om det kan ha noe å si. Vi hadde lite av sånt.

 

Kommer til å be om begrunnelse. Om vi får vite at det er en sterk B, så kan det være fristende å klage. Om det er en svak B, så er det nok best å la være. ;)

Lenke til kommentar

 

Takk:)

 

Vi var 3 stykker. A-en kom faktisk som en stor overraskelse.

 

Det er bare å be om karakterbegrunnelse, og hvis du synes begrunnelsen er tynn/ikke riktig så kan du klage:)

 

Nice. Ikke verst. Husker at du postet i den andre tråden hvor du vurderte å ta det i år i stedet. Ikke verst å skrive den på så kort tid og i tillegg få A. Hadde dere mye grafikk med? Grafer og sånn? Lurer på om det kan ha noe å si. Vi hadde lite av sånt.

 

Kommer til å be om begrunnelse. Om vi får vite at det er en sterk B, så kan det være fristende å klage. Om det er en svak B, så er det nok best å la være. ;)

 

 

Vi hadde såklart litt grafikk, men ikke noe spesielt mye. Men vi brukte mye kilder for å backe up påstandene våre. Typ artikler om stipend, skatter og avgifter, statistikk på kafeer og restauranter i Oslo osv. Kan hende det hadde noe å si for karakteren:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

 

Takk:)

 

Vi var 3 stykker. A-en kom faktisk som en stor overraskelse.

 

Det er bare å be om karakterbegrunnelse, og hvis du synes begrunnelsen er tynn/ikke riktig så kan du klage:)

 

Nice. Ikke verst. Husker at du postet i den andre tråden hvor du vurderte å ta det i år i stedet. Ikke verst å skrive den på så kort tid og i tillegg få A. Hadde dere mye grafikk med? Grafer og sånn? Lurer på om det kan ha noe å si. Vi hadde lite av sånt.

 

Kommer til å be om begrunnelse. Om vi får vite at det er en sterk B, så kan det være fristende å klage. Om det er en svak B, så er det nok best å la være. ;)

 

 

Vi hadde såklart litt grafikk, men ikke noe spesielt mye. Men vi brukte mye kilder for å backe up påstandene våre. Typ artikler om stipend, skatter og avgifter, statistikk på kafeer og restauranter i Oslo osv. Kan hende det hadde noe å si for karakteren:)

 

 

Det kan være! :)

 

Snakket med noen som hadde jobbet sykt mye som fikk C, så jeg burde vel egentlig ikke klage. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...