Gå til innhold

Hjemmebleking av hår


Oline1

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har naturlig kommunegrått hår, men har farget håret rødt i snart to år(det er i ca. samme tone som det vedlagte bildet) Jeg begynner å bli litt lei, og vil helst gå tilbake til blond eller en annen, lysere farge veldig snart. Jeg vet at de aller aller fleste anbefaler å bleke håret til frisøren, men når dette blir opp til flere tusen kroner, og tas over flere måneder, er dette uaktuelt for meg både fordi jeg er utålmodig og fordi jeg er veldig blakk.

Noen som har tips for å farge håret blondt effektivt? Jeg har farget håret hjemme i tre år, og har en bekjent som tidligere var frisør som kan hjelpe meg med selve blekedelen, men hun har ingen innspill til hvordan jeg kan få det lyst. Er ikke så bekymet for slitt hår, heller. Utifra dette, er det noen som kan anbefale noen produkter og gi meg noen råd?

ariana-grande-red-hair-1526868850.jpg

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke frisør, men gikk for noen år siden et hårfargekurs. Så tilgi meg om noe jeg sier her blit feil.
Å bleke håret fra en mørk farge til en lys farge bør gå over minst 3 steg.
Bleke, bleke, farge.

Siden du bleker håret fra en såpass kraftig rødfarge, vil du neppe få blondt hår på første forsøk. En god frisør vil kanskje det. Første gang du bleker det vil det nok bli veldig lyse rosa, kanskje til og med oransje skjær her og der. Vil anbefale deg å starte en fredag. Så kurer du håret masse imellom, før du så bleker håret ditt på nytt søndag, for å få ut fargene som ikke nødvendigvis var så veldig pene. Er du fortsatt ikke fornøyd, bør du bleke det en tredje gang! Husk at det gjør ikke noe om det blir for lyst, siden du skal farge det i den korrekte blondfargen etterpå. Du kan farge håret ên tone lysere også, men det blir ikke bra om du har flekker i håret fra blekingen.
Nå er håret ditt mest sannsynlig veldig blondt. NÅ farger du det i den blondfargen du ønsker for å gjevne ut fargen. La gjerne fargen trekke i noen minutter lengere enn på pakken. Ja, dette er en tungvindt lang prosess. Egentlig ville jeg heller anbefalt å gå til frisøren. Jeg farger selv ofte, og har bleket håret til venninner med stor suksess, men håret er jo en del av din identitet. Vil ikke anbefale å gamble helt alene med dette. Dessuten sliter denne prossessen veldig mye på håret. Har du veldig slitt hår fra før av, anbefaler jeg frisør!
Det koster deg gjerne rundt 600-700kr, så du sparer jo halvparten av det en frisør ville tatt for jobben. Men der kan du klage om resutlatet ikke blir bra ;) Vil anbefale deg å gjøre det til en jentehelg, dersom du velger å gjøre det selv. Det kan jo ende opp med et kjempe flott resultat.


HUSK:
Når du farger begynner du alltid øverst og farger nedover.
Når du bleker bør du begynne å tuppene og jobbe deg oppover. Fargen nederst (hårets døde sone) sitter mye hardere, enn øverst (hårets friske sone).

Endret av Sadshit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...