Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

I dagens samfunn så kommer man bort i forskjellige situasjoner der familier er som en sammensydd seil av alt mulig rart, unger med flere partnere, du stjeler eksen til en kompis, barnehagetanta. Alt mulig rart i grunn.

Jeg for min del er en mann som har hoppet over etableringsfasen, ingen barn men jeg har en del venner som har forskjellige situasjoner, jeg lurer ofte på hvordan folk havner i slike situasjoner.

Så jeg lager til en avstemning for å se hva folk mener er greit og hva som hadde fått deg til å snu deg bort i fra ett menneske.

For min egen del trives jeg godt som ungkar og har ingen umiddelbare planer om å forandre det. Men for min del hadde alle spørsmålene vært besvart med Nei.

Sånn siden jeg ikke er drilla på slikt, er det mulig å lage til sånn at man ikke trenger å ikke svare på alle spørsmålene? Siden de da blir litt meningsløst sånn det er nå :p

Endret av Priim
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ikke hatt problemer med at mannen hadde barn i fra før, så lenge han tok seg av disse barna på en ansvarlig måte. Jeg hadde heller ikke hatt problemer om han hadde vært sammen med noen jeg kjente fra før, så lenge denne noen var helt over han. To av min ekskjærester er sammen med mine venniner, har aldri hatt noe problem med dette, så tror ikke jeg hadde hatt ett problem om situasjonen var omvendt.

Lenke til kommentar

Det som er litt rart et at ein mann som er i eit forhold eller som beviselig har vært det (har barn) er ofte meir attraktiv for kvinner enn ein mann som ikkje er/har vært i eit forhold.

Visst nok så er det noke psykologisk som slå inn ved at kvinner tenker slik at dersom ein mann er i eit forhold så må han ha kvaliteter som er verdt noke, dermed så blir han attraktiv sidan andre kvinner ser noke positivt i han.

Ein kan sjå akkurat det samme mønsteret ved at når ein er singel så må mannen ta initiativ til å ta kontakt med kvinner, men når han er i forhold så tar kvinner initiativet.

Lenke til kommentar

Det som er litt rart et at ein mann som er i eit forhold eller som beviselig har vært det (har barn) er ofte meir attraktiv for kvinner enn ein mann som ikkje er/har vært i eit forhold.

Visst nok så er det noke psykologisk som slå inn ved at kvinner tenker slik at dersom ein mann er i eit forhold så må han ha kvaliteter som er verdt noke, dermed så blir han attraktiv sidan andre kvinner ser noke positivt i han.

Ein kan sjå akkurat det samme mønsteret ved at når ein er singel så må mannen ta initiativ til å ta kontakt med kvinner, men når han er i forhold så tar kvinner initiativet.

Så, viss jeg og du inngår ett forhold så dominerer vi kvinneverdenen?

Lets do it

Lenke til kommentar

Jeg er så glad i barn så for min del spiller det overhodet ingen rolle om mannen har barn fra før, tror nesten jeg ser på det som et pluss, siden han da vet hvordan det er å ha barn. (Og kan ha forståelse for at jeg trenger alenetid med mitt barn, på samme måte som han da trenger med sitt/sine.)

Men, jeg ville ikke likt at han hadde flere barn med flere forskjellige mødre. Da flyr tankene mine brått over til noen som er for spontane med viktige valg, og ikke er stabil nok til å leve med. (Dessuten vil jeg selv gjerne ha flere barn om jeg treffer den rette, og å ha en mann som da vil ha flere barn med tre forskjellige mødre ville gjort med skamfull for å være ærlig.)

Jeg kunne heller aldri levd med noen som hadde et barn de ikke vil vedkjenne seg, siden jeg da hele tiden ville tenkt på hvordan barnet hadde det. Et barn som kommer opp i skolealder vil garantert begynne å savne en far, og det har ikke jeg hjerte til å vite om uten å gjøre noe med.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...