tflovik Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Mens jeg leste tråden lurte jeg på hvorfor ingen anbefalte et 70-300mm objektiv, men ser at det kommer noen med slike anbefalinger på slutten. Det vil gi bedre bildekvalitet med en 70-300mm enn en super zoom. Så bytter du til 18-55mm objektivet når du trenger det. Ønsker du i tillegg noe for å ta bilder med når det er mørkt så har det jo kommet flere gode råd. Lenke til kommentar
Jusstudent Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 Har vært på flere safarier og jeg foretrekker kombinasjonen 70-300 og en normalzoom. Canon 70-300IS USM og et 18-55 er en billig grei kombi. Bruker nå 70-300L og 15-85 kombinasjonen. Skulle jeg tatt med et objektiv til måtte det bli Sigma 30mm f1.4A. Er det noen som har erfaring med Canon 70-300IS USM vs Tamron SP 70-300? Er dette "greie" objekter eller bra? Kommer man til å merke noen forskjell fra Tamron VC 18-270? Lenke til kommentar
Lawman Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Jeg kjenner ikke til de objektivene du spør om, men jeg ville sterkt vurdert Canons 70-300 L IS USM, som er et meget godt og kompakt objektiv i denne klassen: http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-70-300mm-f-4-5.6-IS-L-USM-Lens-Review.aspx Her som ellers gjelder det vel at man får det man betaler for. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Er det noen som har erfaring med Canon 70-300IS USM vs Tamron SP 70-300? Er dette "greie" objekter eller bra? Kommer man til å merke noen forskjell fra Tamron VC 18-270? Begge er gode objektiver, og det burde bli bedre bildekvalitet - spesielt i teleenden. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Jeg hadde med en 70-300 på safari i Tanzania for et par år tilbake. Det er utgaven uten IS, men jeg finner den ikke på fotovideo eller japanphoto, så den er kanskje gått ut av salg. Kostet ca 1500 tror jeg. Den gjorde nytta for min del. 300 var veldig greit å ha på safari. Jeg hadde også med meg en slik: http://www.fotovideo.no/Tilbeh%C3%B8r/Stativ/Bordstativ/The-Pod/The-Pod---Gr%C3%B8nn-Mellomstor---ikke-sentrert-kamerafeste-119593-p0000111189 Veldig praktisk å ha i bilen og lene kameraet på. Og til slutt et par raske eksempler tatt med mitt billige 70-300 mm objektiv. God tur på safari! Henning Lenke til kommentar
Jusstudent Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Begge er gode objektiver, og det burde bli bedre bildekvalitet - spesielt i teleenden. Ja, det er muligens rett. Jeg har ikke aning dessverre. Jeg kjenner ikke til de objektivene du spør om, men jeg ville sterkt vurdert Canons 70-300 L IS USM, som er et meget godt og kompakt objektiv i denne klassen: http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-70-300mm-f-4-5.6-IS-L-USM-Lens-Review.aspx Her som ellers gjelder det vel at man får det man betaler for. Takk for tips! Skal ikke se bort ifra at jeg lander på dette! Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Ja, det er muligens rett. Jeg har ikke aning dessverre. Takk for tips! Skal ikke se bort ifra at jeg lander på dette! Dette er et meget bra objektiv, men dyrt. Reise først med 70-300 USM IS. Dette koster vel bare 3500 kr. Det er mye for pengene. Ikke like skart i hjørner, men jeg synes det kan være litt alright noen ganger. Blir liksom en ramme rundt objektet. attachment=539464:Kruger3.jpg] Er litt skeptisk til objektiver med for stor brennvidde (18 - 270). Dette objektivet lager best bilder med blender mindre enn f8. Arne M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå