VikinGz Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Skal bli interessant å se om jeg er "innenfor dekket området" for jeg ble lovet t-we funksjoner i November da jeg bestilte ny dekoder og Internett fra CD i høst.... Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Ser frem til den dagen man kan velge vekk kabel-tv-biten fra canal digital kabel. Klarer meg lenge med bare internett-tilgangen, men det får man ikke velge i dag. Endret 14. november 2013 av bo1e 1 Lenke til kommentar
Outrage Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Hmm, kjenner jeg ble nervøs av beta-kommentarene i tråden her. Det siste jeg vil ha er en treg og ubrukelig boks ala Sagem-fadesen. Den kjentes forøvrig, fra brukerståsted, som et saktegående togkrasj hvor den ene oppdateringen etter den andre gjorde boksen mer og mer ubrukelig. Lenke til kommentar
hwl Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Hmm, kjenner jeg ble nervøs av beta-kommentarene i tråden her. Det siste jeg vil ha er en treg og ubrukelig boks ala Sagem-fadesen. Den kjentes forøvrig, fra brukerståsted, som et saktegående togkrasj hvor den ene oppdateringen etter den andre gjorde boksen mer og mer ubrukelig. ja for meg virker det som de har havnet i samme fellen som de gjorde med sagem, som jeg også slet med før jeg oppgraderte. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Da har jeg fått filmleie, arkiv og wimp til å fungere! Ble ok i går kveld og fungerer fortsatt i dag. Etter hva jeg er blitt fortalt var det et strømbrudd på en node/sentral i Tromsø i går kveld som medførte reboot av en eller flere servere. Lenke til kommentar
inside_445800 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Hei, Som Buss76 skriver lenger ned var dette et problem som ikke var knyttet til T-We tjenestene, og det skal nå være løst og tjenestene er oppe og går. Vi er kjempeglade for at problemet ble løst, og beklager at det tok så lang tid. Med hilsen Catharina Kokkim, Informasjonssjef Canal Digital kabel-tv 1 Lenke til kommentar
isodemon Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 liiiiite aktuelt så lenge man MÅ binde seg med internett fra Canal digital for å bruke T-We funksjonene:( dårlige saker. Lenke til kommentar
hwl Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 liiiiite aktuelt så lenge man MÅ binde seg med internett fra Canal digital for å bruke T-We funksjonene:( dårlige saker. Det skal du ikke trenge det, jeg har ikke det og ikke koblet til routeren min heller, har bare dekoder koblet til multimedieuttaket, og da fungerer det, hadde det ikke vært for at dekoderen min er blitt ubrukelig. Lenke til kommentar
inside_445800 Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 liiiiite aktuelt så lenge man MÅ binde seg med internett fra Canal digital for å bruke T-We funksjonene:( dårlige saker. Hei. Du må ikke ha bredbånd fra Cabal Digital Kabel-tv for å få tilgang hil tjenestene. De er tilgjengelig for alle kunder med en av de siste opptaksdekoderne. Mvh Catharina/ Canal Digital Kabel-tv Lenke til kommentar
baguett Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Mye negativitet her, syns man skal applaudere CD for at de i det minste forsøker å oppdatere TV-bransjen. På papiret er T-We en god tjeneste, og hadde det ikke vært pga at jeg bruker IDTV hadde jeg nok testa det. (har bredbånd 50 fra før så det er inkludert) Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Mye negativitet her, syns man skal applaudere CD for at de i det minste forsøker å oppdatere TV-bransjen. På papiret er T-We en god tjeneste, og hadde det ikke vært pga at jeg bruker IDTV hadde jeg nok testa det. (har bredbånd 50 fra før så det er inkludert) Helt enig. Har hatt en PM-runde på siden her med inside_445800 (ansatt hos CD) og makan til oppfølging har jeg ikke vært borti. Si hva du vil om CD's dekodere, programpakker og lineært TV, men å disse forsøk på å øke brukeropplevelsen er feil ende å starte i... 1 Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Det er jo ikke kundebehandling, det er informasjonssjefen til et stort firma som gjør et pr-stunt på forumet. Erfaringene som f.eks. andre post i tråden har hatt er representativt for det generelle inntrykket jeg har når du møter DemotivertKundebhandler1995 på telefonsupport. Sist jeg hadde kontakt med de ga jeg opp å klage på høy forsinkelse på linja da dama i andre enden ikke klarte å forstå at det betød noe annet enn for lav båndbredde. Det ordnet seg heldigvis av seg selv når de senere antakeligvis oppgraderte/fikset noen sentraler. Lenke til kommentar
Wonttell Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Skal bli interessant å se om jeg er "innenfor dekket området" for jeg ble lovet t-we funksjoner i November da jeg bestilte ny dekoder og Internett fra CD i høst.... Det samme ble jeg lovet ved lanseringen av den nye dekoderen, og alt hørtes veldig fint ut en stund med "ny giv" og fagre løfter fra CD. Men jeg er dessverre ikke innenfor dekningsområdet. Men jeg har fått en mail med "den gode" nyheten, slik at de kan få fristet meg litt før de linker meg videre til en opplysning om at jeg ikke vil få dette før ut på nyåret en eller annen gang. Ikke en gang en dato blir oppgitt. Men litt løftebrudd og forskjellsbehandling er vel egentlig ikke noe nytt. Så det ser ut til at vi fort falt tilbake til "det gamle" Canal Digital. Huff og huff. Endret 16. november 2013 av Wonttell Lenke til kommentar
inside_445800 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Det samme ble jeg lovet ved lanseringen av den nye dekoderen, og alt hørtes veldig fint ut en stund med "ny giv" og fagre løfter fra CD. Men jeg er dessverre ikke innenfor dekningsområdet. Men jeg har fått en mail med "den gode" nyheten, slik at de kan få fristet meg litt før de linker meg videre til en opplysning om at jeg ikke vil få dette før ut på nyåret en eller annen gang. Ikke en gang en dato blir oppgitt. Men litt løftebrudd og forskjellsbehandling er vel egentlig ikke noe nytt. Så det ser ut til at vi fort falt tilbake til "det gamle" Canal Digital. Huff og huff. Hei dere. Vi har forståelse for at det oppleves som urettferdig at noen ikke får tilgang til tjenestene 21. November. For å rulle ut tjenesten må hver enkelt sentral i nettet tilrettelegges. Ved å tilrettelegge for 50 prosent av sentralene har vi mulighet til å åpne for 70 prosent av kundene før jul. Alternativet hadde vært å vente med alle til over jul. Vi har selvfølgelig full fokus på å få opp T-We for resten av kundene så fort det lar seg gjøre, men det er en stor jobb, derfor beregner vi litt tid. Med hilsen Catharina Kokkim Informasjonssjef Canal Digital Kabel-tv. Lenke til kommentar
Wonttell Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Alternativet hadde vært å vente med alle til over jul. Ja, det hadde vært mye bedre, og mye mer rettferdig. Jeg håper dere ombestemmer dere. (Spesielt siden dere også har dette som et alternativ.) For ellers er det alltid de samme distriktene som får alt sist. Det gjentar seg gang etter gang. Og unnskyldningene er de samme "hver enkelt sentral i nettet må tilrettelegges". Hvem er det som er skyld i at sentralene ikke er klargjorte? Hvem kan endre i hvilken rekkefølge de blir klargjorte? Tror du vet svaret. Så, ja inntil dette blir forbedret slik at vi som alltid kommer sist også kan komme først for en gangs skyld, så er det bedre om alle må vente til alle sentralene er klare over jul. Hadde vært fint om dere kunne klare det. Vi betaler tross alt like mye i abonnement selv om vi ikke bor i de 70% utvalgte områdene. Btw. Når er den "over jul" datoen? Og hvis dere ikke skulle ombestemmer dere og altså ikke går for en samlet lansering, hvilken kompensasjon har dere da tenkt å gi til dem som ble lovet T-We i november, men som nå blir frosset ut av selskapet? Endret 16. november 2013 av Wonttell Lenke til kommentar
Wonttell Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Neste torsdag forandres hverdagen din som kabelkunde. Canal Digital lanserer T-We Du sier at hverdagen min som kabelkunde blir forandret neste torsdag. Det er feil. Det gjelder nok ikke for meg (og mange andre) som først vil få en forandret hverdag om et år. ("På nyåret" eller "over jul" pleier å bety på slutten av neste år på Canal Digital-språket.) Endret 16. november 2013 av Wonttell Lenke til kommentar
Wonttell Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 (endret) Venter fremdeles på svar fra inside_445800 (Catharina Kokkim Informasjonssjef Canal Digital Kabel-tv) !!!! ???? Endret 18. november 2013 av Wonttell Lenke til kommentar
inside_445800 Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Venter fremdeles på svar fra inside_445800 (Catharina Kokkim Informasjonssjef Canal Digital Kabel-tv) !!!! ???? Hei igjen, Det er ikke satt noen dato foreløpig. Det beregnes starten av februar, men det jobbes med å få det på plass så fort som mulig. Mvh Catharina Kokkim Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Har vært med i Tromsø-testen. Ikje hatt noen problemer at tuneren ble tregere. Men opplever ofte avspilling fra ukesarkiv avbrytes brått. Må da starte avspilling på nytt, men kan heldigvis fortsette fra der det kuttet. Har også hendt av hele tuneren går i stå dersom jeg spoler under avspilling fra ukesarkivet. Må da resettes med å ta strømmen til den. Har den første ADB-tuneren. Lenke til kommentar
inside_445800 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Har vært med i Tromsø-testen. Ikje hatt noen problemer at tuneren ble tregere. Men opplever ofte avspilling fra ukesarkiv avbrytes brått. Må da starte avspilling på nytt, men kan heldigvis fortsette fra der det kuttet. Har også hendt av hele tuneren går i stå dersom jeg spoler under avspilling fra ukesarkivet. Må da resettes med å ta strømmen til den. Har den første ADB-tuneren. Hei. Det er fint hvis du kan sende meg en mail med navn/info på [email protected]. Det skal ikke stoppe på denne måten, så det er fint hvis jeg kan få en av teknikerne våre til å se på dette. Med hilsen Catharina Kokkim, Informasjonssjef Canal Digital Kabel-tv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå