Gå til innhold

3dmarkscore i sig, why?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har 3dmark score i sig for å sammenligne. Trenger du mer forklaring enn det?

om man legger tid og penger i en ny pc, klokker opp en ny pc, klokker opp en gammel pc eller what ever. Så vil man kanskje sammenligne sin score med andres score så man ser hva maskina yter, får hvertfall en indikator på om den er helt på tryne eller om den er middels eller best eller et eller annet annet. Trenger du mer forklaring etter dette kan jeg ikke hjelpe deg

Lenke til kommentar

Vel ,har selv scorene i siggen sammen med spes av maskinen,det er ikke fordi jeg har behov for å skryte men jeg har prøvd å ikke ha dem der med det res at nesten daglig ble det spørsmål enten i forum eller via PM om hvilken score har du og kan du ikke oppgi spes på maskinen.

Derfor har jeg valgt og legge dem inn igjen så de som har nytte av dem får det og de som synest dette er skryt får la vere å lese dem.

Personelig synest jeg det er veldig greit at disse synest spes da de fleste poster handler om å få hjelp til div ting med maskinen.

Lenke til kommentar
De har 3dmark score i sig for å sammenligne. Trenger du mer forklaring enn det?

om man legger tid og penger i en ny pc, klokker opp en ny pc, klokker opp en gammel pc eller what ever. Så vil man kanskje sammenligne sin score med andres score så man ser hva maskina yter, får hvertfall en indikator på om den er helt på tryne eller om den er middels eller best eller et eller annet annet. Trenger du mer forklaring etter dette kan jeg ikke hjelpe deg

her kom det hakk i platen, jeg vet ikke hvor mange som har sagt nøyaktig det samme i denne tråden men det er en del. hvis du vil ha svar fra meg kan du bare lese tråden :p

Lenke til kommentar
Vel ,har selv scorene i siggen sammen med spes av maskinen,det er ikke fordi jeg har behov for å skryte men jeg har prøvd å ikke ha dem der med det res at nesten daglig ble det spørsmål enten i forum eller via PM om hvilken score har du og kan du ikke oppgi spes på maskinen.

Derfor har jeg valgt og legge dem inn igjen så de som har nytte av dem får det og de som synest dette er skryt får la vere å lese dem.

Personelig synest jeg det er veldig greit at disse synest spes da de fleste poster handler om å få hjelp til div ting med maskinen.

jess, det forklarer jo hvorfor mesteparten har specs og 3dmarkscore i siggen. hvis noen synes det er skryt så er de piss misunnelige :p

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig at 3DMark-score er en teit ting å ha i signaturen sin, men for all del; det er bedre enn en milelang signatur med alskens maskin-info - slik er definitivt ikke nødvendig.

Dog, når vi først er way off-topic her og snakker om 3DMark-scores i signaturen - hva ER det med folk som har både 2001 og 2003 scores i signaturen men bestandig skriver 2001-scoren i bold eller over 2003-scoren? Vil dere fronte den fordi det er et høyere tall? DET er noe av det teiteste jeg ser. :) Hallo - begge tallene er beregnet ut fra forskjellig baseline-verdier og kan dermed ikke sammenlignes.

Husker jeg reagerte på dette da jeg så en thread der folk klagde over at "3DMark 2003 gir meg så dårlige scores!". Det er så patetisk at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte. :)

Vel noe av forklaringen kan jo vere at 2001kommer for 2003 :D

Og nei det er ikke rart at noen spør om hvorfor de får lave score i 3D mark,dette er et programm som de fleste bruker for å få en indikasjon på hvordan maskinen yter og blir den indikasjonen betydelig lavere enn andres med tilsvarende spes på maskinen, ja da indikerer jo dette at det er noe som er galt. Det er jo derfor det er greit med spes og score i signaturen, man kan sammenligne og se hvor man er i forhold til andre og få et svar på om makinen er satt opp riktig.

Skjønner ikke helt hva som er så pstetisk ved det. :o :o

Lenke til kommentar

mange som legger mye tid og penger i overklokking og tweaking,så

hvorfår skulle de ikke ha det i siggen da..

eller hvis man får nytt kort eller annet hardware er det jo cool og se max ytelse på det.

er selv en amatør når det gjeller overklokker og max tweaker,men er cool og sammeligne med andre "hvis" man gjør det bra.

Lenke til kommentar
ja, hvorfor har 90% av brukerne her 3dmarkscoren sin i signaturen? det skrives ned i signaturen for at de andre brukerne på forumet skal se poengsummen men til hvilket formål?

denne posten ble off-topic, men jeg tror den vil svinge inn igjen på topic etter hvert, det er jo grafikkort relatert hvor høy score man får  :smile:

Gidder ikke å lese hele tråden, men jeg tror neppe det er 90%! snarere 30%

-Åja det er nok for å brife :roll:

-C.M

Lenke til kommentar

Personlig har jeg faktisk aldri tenkt noe særlig over det før jeg så denne posten. Grunnen er sikkert at dersom en sig starter med feks. xp5000@7,7Ghz så har jeg aldri lest videre.. :shrug:

Synes det er helt greit at folk skriver slikt, eneste ulempen er at posten ser ganske stygg ut og forumsidene blir forkludret, men det finnes jo graderinger fra det helt ekstreme til det mer moderate. Jeg mener, finnes det virkelig noen som overhodet bryr seg om hva slags tastatur, DVD brenner, monitor, kabinett!, HD etc. du har??? :lol:

Lenke til kommentar
Personlig har jeg faktisk aldri tenkt noe særlig over det før jeg så denne posten. Grunnen er sikkert at dersom en sig starter med feks. xp5000@7,7Ghz så har jeg aldri lest videre.. :shrug:  

Synes det er helt greit at folk skriver slikt, eneste ulempen er at posten ser ganske stygg ut og forumsidene blir forkludret, men det finnes jo graderinger fra det helt ekstreme til det mer moderate. Jeg mener, finnes det virkelig noen som overhodet bryr seg om hva slags tastatur, DVD brenner,  monitor, kabinett!, HD etc. du har???   :lol:

Ja det er det faktisk og serlig om du har en rask/ny maskin,hadde som nevnt tidligere ikke spes i siggen men valgte å sette dem inn igjen pga mange spørsmål som feks, "hvorfor har du ikke spes i siggen" "hvilken hd bruker du til os" " bruker du vannkjøling" "hvor høyt klokker du" "hvilket grafikkort har du og hvor høyt klokker du det" osv osv.

nå står dette i siggen og jeg trenger ikke lengre repetere dette flere ganger i uka.

Det er ikke for å vere frekk men det ser ut som de fleste som synest dette er dumt/skryting sitter på tildels gamle maskiner.

Det er som kjent mange her på forumet og omtrent like mange synspunkter så det bør vel respekteres av alle.

Lenke til kommentar
hvorfor skal man sammenligne systemer med hverandre? det er dette jeg ikke skjønner.  

"aha, jeg har litt raskere pc enn deg"  

"og så da?"

"hmm..."

Fotball da?

"Aha, jeg er bedre en deg i fotball"

"og så da?"

"hmm..."

Og ikke kom med den "ja men da spiller man mot hverandre, og det er underholdning. For man klokker jo maskinene(mot hverandre), og ser hvem som får høyest score. Det er underholdning for andre.

Folk er forskjellige, lær det likegodt først som sist...

Det er ikke for å vere frekk men det ser ut som de fleste som synest dette er dumt/skryting sitter på tildels gamle maskiner.

Veldig rett. Si at man får seg ny BMW 545i, da nevner man jo at den går fra 0 til 100 på ditt og datt, og at motoren har ditt og datt, ekstrautstyr i bilen osv. Dette gjør man ikke om bilen er en del år(som tilsvarer noe mindre tid i data-verdenen).

Kjøper man ny maskin, gjør man det samme(hvis du er interresert, noe vi som poster score er). At den går så og så høyt i forskjellige tester, at den har ditt og datt i seg og slike ting.

Det er ganske naturlig og skrøyte litt når man får noe nytt. Og det er også ganske naturlig og ha konkurranse instinkt. Det er dette det hele dreier seg om...

Lenke til kommentar
hvorfor skal man sammenligne systemer med hverandre? det er dette jeg ikke skjønner.  

"aha, jeg har litt raskere pc enn deg"  

"og så da?"

"hmm..."

Fotball da?

"Aha, jeg er bedre en deg i fotball"

"og så da?"

"hmm..."

Og ikke kom med den "ja men da spiller man mot hverandre, og det er underholdning. For man klokker jo maskinene(mot hverandre), og ser hvem som får høyest score. Det er underholdning for andre.

Folk er forskjellige, lær det likegodt først som sist...

Ja,men det viktigste er jo å kunne sammenligne,feks en som kjøper samme grafikkort som meg og er inntr i å vite hvor mye det klokker, så får han klokket sitt mye mindre enn jeg dette vil han da se i siggen min og kan henvende seg direkte til meg for å spørre om tips/råd.

Dette har skjedd flere ganger, mottar nesten daglig spørsmål på PM om tips og råd , mange av disse begynner med: ser i siggen din at du har xxxx og lurte derfor på om du kunne hjelpe meg med..............

Lenke til kommentar

Ja,men det viktigste er jo å kunne sammenligne,feks en som kjøper samme grafikkort som meg og er inntr i å vite hvor mye det klokker, så får han klokket sitt mye mindre enn jeg dette vil han da se i siggen min og kan henvende seg direkte til meg for å spørre om tips/råd.

Dette har skjedd flere ganger, mottar nesten daglig spørsmål på PM om tips og råd , mange av disse begynner med: ser i siggen din at du har xxxx og lurte derfor på om du kunne hjelpe meg med..............

jess, da skjønner jeg. jeg setter opp specs i siggen min også snart, må bare klokke gfx kortet mitt først, det er veldig overklokkbart men jeg tviler på det er noe særlig mange andre på forumet som har samme kort :lol:

haha, det var en annen som hadde samme kort.

Lenke til kommentar
Prøv å bruk tiden på forumet til noe kontruktivt isteden for å slenge dritt.  Kverulerende kvasiintellektuelle  pedanter trenger vi ikke her på forumet.

Det er ikke snakk om kverrulering, jan poengterer rettmessig at du misforstår uttalelsen hans, å være enig om grunnprinsippene er selve grunnlaget for en konstruktiv diskusjon (i den grad det kan holdes om ett slikt tema :)). derfor er det viktig at alle er klare på hva de er.

AtW

Lenke til kommentar
Prøv å bruk tiden på forumet til noe kontruktivt isteden for å slenge dritt.  Kverulerende kvasiintellektuelle  pedanter trenger vi ikke her på forumet.

Det er ikke snakk om kverrulering, jan poengterer rettmessig at du misforstår uttalelsen hans, å være enig om grunnprinsippene er selve grunnlaget for en konstruktiv diskusjon (i den grad det kan holdes om ett slikt tema :)). derfor er det viktig at alle er klare på hva de er.

AtW

Du har et poeng mr.Windsor, som vanlig :-)

Når det gjelder misforståelsen så gjorde jeg det litt med vilje. Synes bare det er så teit å diskutere et slikt emne, og enda værre blir det når han gjør seg dum. Ikke kom å fortell meg at de ikke skjønner hvorfor vi har score i sig.

Jeg har, som alle ser scoren i sig, men jeg gjør hele signaturen min så liten at man ikke ser den med mindre man kikker etter den. Signaturer på 5-6-7+ linjer med normal font-størelse synes jeg ikke er noe pent. Det blir som tidligere nevnt her; Rotete. Jeg har heller ikke specs i signaturen min for i briefe, for jeg har ikke noe spesielt dyr og fet hardware.

Lenke til kommentar

Jeg har, som alle ser scoren i sig, men jeg gjør hele signaturen min så liten at man ikke ser den med mindre man kikker etter den. Signaturer på 5-6-7+ linjer med normal font-størelse synes jeg ikke er noe pent. Det blir som tidligere nevnt her; Rotete.

det er ganske ironisk at jeg ikke har plass til mindre font i siggen min :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...