IntelAmdAti Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 ja, hvorfor har 90% av brukerne her 3dmarkscoren sin i signaturen? det skrives ned i signaturen for at de andre brukerne på forumet skal se poengsummen men til hvilket formål? denne posten ble off-topic, men jeg tror den vil svinge inn igjen på topic etter hvert, det er jo grafikkort relatert hvor høy score man får :smile: Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 å komme off-topic i første post, DET er bra det! edit: men du mente kanskje off-category istedet for off-topic Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 ja, hvorfor har 90% av brukerne her 3dmarkscoren sin i signaturen? det skrives ned i signaturen for at de andre brukerne på forumet skal se poengsummen men til hvilket formål?denne posten ble off-topic, men jeg tror den vil svinge inn igjen på topic etter hvert, det er jo grafikkort relatert hvor høy score man får :smile: det r vel litt for å brife 8) Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Nei vet ikke hvorfor de har 3dmark score... noe så teit.. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 det er ikke alle som har hardware å briefe med, så hvorfor skulle de poste scoren sin? sånn personlig mener jeg alt over 20000 i score er verdt å briefe med, det trengs fet hardware og overklokkingskills for å komme over det. VeXx, hvorfor er det teit? Lenke til kommentar
formann Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Nei vet ikke hvorfor de har 3dmark score... noe så teit.. jepp... så forbanna teit. Kan de være overklokkere de som driver på sånn? ikke godt å si.. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg er helt enig at 3DMark-score er en teit ting å ha i signaturen sin, men for all del; det er bedre enn en milelang signatur med alskens maskin-info - slik er definitivt ikke nødvendig. Dog, når vi først er way off-topic her og snakker om 3DMark-scores i signaturen - hva ER det med folk som har både 2001 og 2003 scores i signaturen men bestandig skriver 2001-scoren i bold eller over 2003-scoren? Vil dere fronte den fordi det er et høyere tall? DET er noe av det teiteste jeg ser. Hallo - begge tallene er beregnet ut fra forskjellig baseline-verdier og kan dermed ikke sammenlignes. Husker jeg reagerte på dette da jeg så en thread der folk klagde over at "3DMark 2003 gir meg så dårlige scores!". Det er så patetisk at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte. Lenke til kommentar
formann Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg er helt enig at 3DMark-score er en teit ting å ha i signaturen sin, men for all del; det er bedre enn en milelang signatur med alskens maskin-info - slik er definitivt ikke nødvendig. Dog, når vi først er way off-topic her og snakker om 3DMark-scores i signaturen - hva ER det med folk som har både 2001 og 2003 scores i signaturen men bestandig skriver 2001-scoren i bold eller over 2003-scoren? Vil dere fronte den fordi det er et høyere tall? DET er noe av det teiteste jeg ser. Hallo - begge tallene er beregnet ut fra forskjellig baseline-verdier og kan dermed ikke sammenlignes. Husker jeg reagerte på dette da jeg så en thread der folk klagde over at "3DMark 2003 gir meg så dårlige scores!". Det er så patetisk at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte. Her snakker vi om ting som man helst skal være en overklokker for å skjønne.. så jeg gidder ikke begynne å forklare det engang. Alle er forskjellige, og vi har alle forskjellige interesser. Når det gjelder de menneskene du så ignorant og freidig kaller patetiske så velger jeg å besvare utasagnet med et spørsmål. Du har nettopp kjøpt ny hardware, eller installert nye drivere. Du kjører en benchmark for å teste sakene, og får dårlige resultater. Er det ikke da helt normalt å ville finne ut hva som er galt, feks ved å spørre på et forum fult av hw-entusiaster? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Du misforstår; jeg synes folk som konstant fronter 3DMark-scores er patetiske, og det er ingenting ignorant med det, det er personlig mening og har ikke rot i noe som er diskuterbart og kan dermed ikke regnes for ignorant. Ta en titt i ordboka neste gang. Det var heller ikke snakk om folk som nettopp har oppgradert drivere eller kjøpt seg ny hardware - det var snakk om folk som nettopp hadde hentet ned en ny versjon av et benchmarkprogram og klagde på at tallet de fikk som indikator på ytelsen til systemet sitt var lavere enn det de fikk i forrige versjon. Å sammenligne scores i f.eks. en thread som er opprettet for nettopp dette formålet er da helt legalt, men å fronte dem i signaturen er helt useless og tjener ingen hensikt sett bort fra skrytefaktoren. Morro at min første dag på forumet skal bli brukt til å forsvare off-topic posts med personlige meninger. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Her snakker vi om ting som man helst skal være en overklokker for å skjønne.. så jeg gidder ikke begynne å forklare det engang. Alle er forskjellige, og vi har alle forskjellige interesser. Når det gjelder de menneskene du så ignorant og freidig kaller patetiske så velger jeg å besvare utasagnet med et spørsmål. Du har nettopp kjøpt ny hardware, eller installert nye drivere. Du kjører en benchmark for å teste sakene, og får dårlige resultater. Er det ikke da helt normalt å ville finne ut hva som er galt, feks ved å spørre på et forum fult av hw-entusiaster? jeg forstår overklokkere har lyst til å vise hvor mye de har presset sin hardware, overklokking er nesten en sport og det går jo ut på å få mere ytelse for pengene. men det er ikke alle som overklokker selv om de har specs i siggen, jeg tipper mesteparten av disse enten ikke vet hvorfor de har specs i siggen eller de har det der fordi alle andre har det. Lenke til kommentar
GoL_eoL Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Litt av gleden med benchmarks er jo å se hva systemene yter.. Da er det jo ganske enkelt å sammenligne ditt system med andre sine i en slik benchmark. Benchmark er ikke alt her i verden... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Litt av gleden med benchmarks er jo å se hva systemene yter..Da er det jo ganske enkelt å sammenligne ditt system med andre sine i en slik benchmark. Benchmark er ikke alt her i verden... hvorfor skal man sammenligne systemer med hverandre? det er dette jeg ikke skjønner. "aha, jeg har litt raskere pc enn deg" "og så da?" "hmm..." hvis noen lurer på om systemet sitt yter som det skal er jo det beste å ta en tur til madonions online score side, det kommer en link til den siden når 3dmark testen er fullført. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 jeg tror at grunnen til at folk oppgir 3dmark scoren sin, er delt. noen vil skryte over den. andre har den der for og sammenligne. sammenligne på en enkel måte med andre folk som du kan spørre om diverse ting. f.eks hvis du har samme specs som en annen, men du får kanskje halvparten av scoren hans, da kan det være veldig nyttig og ha muligheten for og enkelt få tak i denne personen og løse problemet sammen. dessuten har jeg ikke sett noen som har scoren sin bold i størrelse 25. så det at den plager noen kan jeg ikke helt skjønne. se heller på det som en "tilleggsopplysning". og ang. de som vil skryte av scoren sin: la de få skryte i vei så lenge de ikke bryter noen rettningslinjer. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Kor er gleden i å få god score ved å halde den til deg sjølv? Kan ikkje folk få ha nett det som passer de best i signaturen? Det er bra for mennesker å skryte litt, og de som har noe å skryte av foreslår eg gjør det. Som de sa i ein eller annen reklame "Vi kvinner gjør mye for å føle oss vel" Det gjelder vel også folk med datainteresser. Det er alltid noen med score i signaturen, og kjem alltid til å vere det, så finn noe annet å klag på. Det er sikkert mange av de meir erfarne her som liker å sjå kva andre får i score ut ifra oppsett. Du forstår kanskje ikkje logikken i å ha ein slik score i signaturen, men ein kan ikkje vite alt her i verden. jeg synes folk som konstant fronter 3DMark-scores er patetiske, og Eg synest det er enda meir patetisk å sitte å syte av det. Og til trådstarter: Du spør eit spørsmål og besvarer det sjølv.... Skal eg gjere som deg? "Hvorfor lage ein tråd som ikkje fører noensteds?" "hmmm, veit ikkje" "og så?" De med raske, flotte biler har de ikkje stående i garasjen, men kjører flittig rundt og viser, er det også patetisk? Denne topic synest eg var altfor dum....seriøst dum Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Fordi den som har høyest score blir regnet som tøffest. 8) Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Og til trådstarter: Du spør eit spørsmål og besvarer det sjølv.... Skal eg gjere som deg? "Hvorfor lage ein tråd som ikkje fører noensteds?" "hmmm, veit ikkje" "og så?" De med raske, flotte biler har de ikkje stående i garasjen, men kjører flittig rundt og viser, er det også patetisk? Denne topic synest eg var altfor dum....seriøst dum jeg besvarte ikke spørsmålet mitt der, jeg kom med en teori. klart tråden ikke fører noe sted når de som poster her ikke svarer på spørsmålet mitt, heller ikke du gjør det. de med flotte biler viser de frem, som jeg sa så er det greit å vise frem bra pcer også, men hvorfor vise frem en pc med bare 10-15000 i 3dmark? hvis de har overklokket mye er det jo greit men hvis ikke så er det jo passe meningsløst å poste 3dmark resultatet sitt. sammenligne systemet og ytelse med andre er det vel best å bruke madonion sin online resultat liste til? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Dette var jo en teit tråd. for det første: jeg har 3D mark scoren min i sigen for å brife... NOT. fordi maskinen min er Crappy og jeg er stolt. for det andre : denne topicen var jo litt fjern da, om jeg vil skrive i sigen min : my granpa has a 24inch long fishing rod så kan jeg det. Stop whining. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 De med raske, flotte biler har de ikkje stående i garasjen, men kjører flittig rundt og viser, er det også patetisk? Denne topic synest eg var altfor dum....seriøst dum For en ufattelig teit sammenligning. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 OMFG! Det fins alltid noen som hater noe eller noen. Denne gangen slenger de dritt om folk som har 3dmarks i signaturen! Haha fyfan så folk skal klage. Folk driver jo og oveklokker og tweaker så skjekker de kor mange 3dmarks og sånt de får av overklokkingen. Ka i helsiken er det som er gale med det? Blir søren meg aldri overrasket over folk. :riste på hodet: Lenke til kommentar
formann Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Du misforstår; jeg synes folk som konstant fronter 3DMark-scores er patetiske, og det er ingenting ignorant med det, det er personlig mening og har ikke rot i noe som er diskuterbart og kan dermed ikke regnes for ignorant. Ta en titt i ordboka neste gang. Det var heller ikke snakk om folk som nettopp har oppgradert drivere eller kjøpt seg ny hardware - det var snakk om folk som nettopp hadde hentet ned en ny versjon av et benchmarkprogram og klagde på at tallet de fikk som indikator på ytelsen til systemet sitt var lavere enn det de fikk i forrige versjon. Å sammenligne scores i f.eks. en thread som er opprettet for nettopp dette formålet er da helt legalt, men å fronte dem i signaturen er helt useless og tjener ingen hensikt sett bort fra skrytefaktoren. Morro at min første dag på forumet skal bli brukt til å forsvare off-topic posts med personlige meninger. Jeg synes også nye medlemmer som ikke klarer annet enn å snakke dritt er patetiske. Prøv å bruk tiden på forumet til noe kontruktivt isteden for å slenge dritt. Kverulerende kvasiintellektuelle pedanter trenger vi ikke her på forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå