Gå til innhold

Post bilder av ditt kjølesystem! *56K WARNING*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

92mm foran mine 3HDD (ja jeg skal kutte vekk til hele viften (slutt å mas :p)

 

Work in progress (as always). Og ja det er LENGE siden jeg lakkerte det kabinettet ;)

 

Kommer nok ikke til å gidde å fortsette i dette kabinettet da det er for tungt (har et Raidmax Alu som skal under kniven....

 

Edit: Hva som normalt sett er "inne" i kabinettet:

 

Epox 8rda+

XP1700+

512MB Corsair TwinX

Radeon 9600pro

2x`cuda 80GB

1x WD120GB

2xCdRom (en full lengde den andre litt kortere)

Sunbeam Rheobus

2x80mm titan Alu m. blå runde katoder (i topp over socket)

1x80mm Titan Alu m. blå katode(i siden)

1x92mm Titan Alu (foran HDD)

1x120mm Titan Alu (m vifte på rad)

1x120mm Titan Alu (mellom aktiv vifte og rad uten viftehode -> duct)

BeQuiet 370W PSU (måtte modde festet litt pga plassering over socket)

Raid controller (PCI)

TV kort (PCI)

Utrolig pent :) Misunner deg så jævlig! :love:

Lenke til kommentar

 

den var najs !

Har den :):D

Jeg har ikke fått min enda.

Hvordan funker den? KJøler bra eller ?

Yja... Selvsagt kjøler den jo bedre en originalkjøleren (sånn ta-på testmetode)

Men jeg har ikke fått prøvd ut så mye overklokking enda, hatt mye annet å gjøre her... men håper å hente ut noen ekstra hertz med den.

 

Har også kjøpt vifta da, men med dragon grill syntes jeg det susa mindre og så bedre ut...

Lenke til kommentar

Vanntemp aner jeg ikke, men cputemp har aldri klatret over 44 grader. (litt over 20 grader i rommet, seff load)Systemtemp blir derimot høy, det har den alltdi vært med dette hovedkortet. Så slenger på viftene (120mm i dør +2*80mm foran)på lav guffe når det spilles. Blackice radiatoren og vifta der er for nødssituasjoner med ekstrem romtemp. DEt fine med radiatoren er at jeg slipper tank, og at det er veldig lett å fylle, bare å helle på.

 

BTW: Har tenkt på å bytte vifta i PSU, muligens 2*12db papst, en der vifta er nå og en stripset fast inni kabinettet, rett bak. Noen som vet om det vil holde?

 

EDIT: Radiatoren ser ikke så ille ut i vanlig lys, det der er relativt nærme med blitz. Ser jo hvor lyst kabinettet er.

Endret av sjefen_
Lenke til kommentar

Ante meg ;)

 

Er litt i tvil om hva jeg skal kjøle aktivt. Det står mellom SB og HDD. Magnum GPU som HDD kjøler i Raidmax Alu kabinettet mitt (limt på siden av ALU-brønnene (;)). Vil da kjøle alle HDD tilstrekkelig (5HDD over hverandre) da det også er to 80mm vifter foran disse HDD (men litt lite luft i mellom).

 

Alternativt vil jeg feste Zalman chipset blokker på begge sidene (da viftene i front vil sørge for luftstrøm over ribbene). Men jeg har ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre enda. Halve moroa er planlegging ;)

Lenke til kommentar
Ave: Kjør vifte\kjøleribber på HDD, så bruker du den "ekstra" kjøleblokken på SB. Kjenner du på den er den faktisk ekstremt varm!

Hvordan skal du få festen blokken på SB da ?

Termisklim ?

 

ps. Hva skal jeg nruke når jeg skal lime på ribber på rammen på skjermkortet mitt? vil helst få de av igjen, vis det skjer noe som går på garanti. jeg har 2 polet lim, skal jeg bruke litt mere av det ene kanskje ? ELler blande litt vanlig kjølepasta ?

 

eller går det an å bruke vanlig dobbelsidig teip? dette blir vel ikke optimalt, men funker vel ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...