mobil_brukeren Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hei! jeg har en socket 7 133mhz pc som jeg ikke har no os på nå og når jeg putter i 95 cden så vil ikke instalasjoen komme opp... har prøvd med linux men var no gerent med cden jeg hadde den vill boote instaleringa til linux instalasjoen da.. har gått inn i bios og stilt på alt 1,2,3 boot device er det noen som kan si hvordan jeg lager boot disk? TAkker! Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Tusen takk! Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Når jeg har satt i disketten så kommer jeg fram til : MSCDEX version 2.25 Copyright © Microsoft Corp. 1986-1995. All rights reserved. Drive R: = Driver BANANA unit 0 A:> Hva skla jeg skrive/gjøre nå har putta i win 95 cdem og alt! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 http://www.oldstuff.myagora.net/powerload/bootdisk.htm Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Liksom hva skal jeg skrive? aner ikke hvem jeg skal bruke! Lenke til kommentar
redmix80 Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Når jeg har satt i disketten så kommer jeg fram til : MSCDEX version 2.25 Copyright © Microsoft Corp. 1986-1995. All rights reserved. Drive R: = Driver BANANA unit 0 A:> Hva skla jeg skrive/gjøre nå har putta i win 95 cdem og alt! Da skriver du : R: [enter] install [enter] deretter er det bare å gjøre som du får beskjed om på skjermen. Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 ville helst ha brukt Linux på den pc`en der. hadde ikke nøla en gang. kunne f. eks brukt den som server med Smoothwall, eller bruke den med Red Hat uten X helst. Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg har prøvd og instalere linux men det virka ikke skal snart prøve 95 igjen takker! Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg har prøvd og instalere linux men det virka ikke skal snart prøve 95 igjen takker! Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 hei nå har jeg skrevet R: så trøkker jeg enter og install så kommer det opp Vent mens installasjonsprogrammet startes. Kan ikke oprette en midlertidig katalog. Hvis du har installert HPFS eller NTFS på hardisken, må du lage en MS DOS-oppstartpartisjon for å kunne installere windows. R:> skal jeg laste ned en ms-dos oppstart disket? hvem av dem hvis jeg må? og hva skla jeg skrive etter det? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Har du en annen maskin med Windows på, lage en oppstartdisket derfra. Sett den i maskinen og velg "start maskinen med CD-rom". Etter en stund kommer du inn i dos til en plass der det står A:/. Da skriver du bokstaven på CD-romlesereren etterfulgt av kolon (vil anta at det er D:). Etterpå skriver du INSTALL (tror jeg det er, er ikke helt sikker i Windows 95, det er iallefall det i 98). Mulig du også kan skrive SETUP. Når innstalasjonsprogrammet er startet følger du bare anvisningene på skjermen. Var det forståelig, eller må jeg gå mer i detalj. Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 ditt har jeg kommet men så kommer Vent mens installasjonsprogrammet startes. Kan ikke oprette en midlertidig katalog. Hvis du har installert HPFS eller NTFS på hardisken, må du lage en MS DOS-oppstartpartisjon for å kunne installere windows. R:> så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! Lenke til kommentar
redmix80 Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Vel, då er det en stund siden jeg var i DOS og rotet, men skal se om jeg ikke husker litt av det... Det skal være en kommando som heter "fdisk" Prøv den. Der kan gjøre partisjonen aktiv (må reboote etterpå for at det skal tre i kraft). fdisk [enter] Den kan være litt knotet å forstå med en gang, men det er bare å prøve deg litt frem. OBS! alt på HD'n kan bli slettet hvis du trykker feil. Så være sikker på at du ikke har noe av verdi der. Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg har prøvd og gå inn i fdisk men da blir bare skjermen helt sort og det blinker en _ sånn i hvit på skjermen... er det sånn det skal være? Lenke til kommentar
Tommy123 Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Er det NTFS-filsystem på harddisken? Såvidt jeg husker nå du bruke filsystemet FAT FAT(16) til Win95. Harddisken må da formateres. Bruk oppstartdisketten eller windows cd'en og skriv: format c: Husk at alle data på c: slettes Vær og klar over at med FAT16 og Win95 kan du ikke bruke store HD'er, tror grensen er 2 GB. (Lenge siden sist...) Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 jeg har fått det til nå gikk inn i linux og satt på fat16 og instalere win95 så gikk det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå