StigØyvann Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Nå stilles bildene fra Oslo Fotomaraton 2013 ut.Se hvordan Oslo måler seg mot Rivieraen Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Sitat: "...Disse bildene skulle være uredigerte, også selv om kameraet tilbød redigeringsmuligheter..." Dette blir bare for dumt. Jeg vet ikke hva disse juryene vet om digital fotografering, men det kan se ut til å være svært begrenset...:-) Lenke til kommentar
teggen Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Hei Stig. Bildene er rett fra kamera, det vil si tatt med jpg. Men deltakerne har lov til å ta i bruk alle kamerainnstillingene, som sepia/sort-hvitt og lignende, før de knipser. De kan bare ikke redigere bildet i etterkant, verken i eller utenfor kameraet. Håper dette var oppklarende Hilsen Oslo Fotomaraton Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Joda, jeg antok at det var noe sånt dere mente. Men det gjør ikke bildene noe særlig mer uredigerte... Lenke til kommentar
tow Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Joda, jeg antok at det var noe sånt dere mente. Men det gjør ikke bildene noe særlig mer uredigerte... Synes forskjellen er vesentlig, i at man bestemmer redigeringen før bildet blir tatt, og ikke med utgangspunkt i hvordan det ble. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 I dag så er det jo mulig å redigere RAW bilder i kamera, etter at de er tatt - det er nok det rogkas sikter til. På de fotomaratonenene jeg har vært på, har har jeg skutt i RAW + JPEG; og leverte JPEG-ene rett fra kamera. Denne gangen valgte jeg en s/h innstilling med høy kontrast og 1:1 sideforhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg