Haltvire77 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Hei! Jeg lurer på ang. overklokking, er det for stor risiko å overklokke skjermkortet uten ekstra vifte/vannkjøling? Og egentlig CPU for den slags skyld.. Tenkte ikke mye, men litt? Hvis det ikke er for stor risiko da så klart og det ikke overheater og gjør pcen dårligere? PC:Intel core i7 4770k @ 3.50ghz ASUS Geforce GTX 760 2GB PhysX CUDA Kingston ValueR. DDR3 1600MHz 8GB RAM Asrock z87 fatal1ty killer hovedkort Takker for alle svar! Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Det er liten eller ingen risiko forbundet med overklokking i dag. Blir PC-en for varm slår den seg av og du tilbakestiller innstililngene. Hvor mye du får ut av overklokking på stock kjøler er mer diskutabelt, og jeg ville ikke ha overklokket uten en tredjepartskjøler. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Uansett, og siden du har en k-prosessor som lar deg klokke, anbefaler jeg at du kjøper en tredjepartskjøler. Hyper evo 212 er en billig og god luftkjøler. Og god kjølepasta anbefales. Arctic Silver 5 eller Noctua mx4. Mange muligheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå