Rascal Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Vi har spilt både på server "Siren" og "Shiva" Begge skal være lokalisert i Nord Amerika ( Canada ) ? Vi opplever mye lag og gummistrikkeffekt på Siren. Vi opplever som f.eks. når vi går inn i "Carline Canopy" at det ikke står noen bak skranken før det har gått mer en 90 sekunder. På "sending/receiving" opplever vi tall fra 0 til 4000 begge veier. Er dette tallet på forsinkelsen eller "lag"? Fps. ligger på 45- 60 konstant. Endret 12. november 2013 av Rascal Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Alle europeiske servere ligger i Canada av en merkverdig grunn. Tallene på sending/receiving er packets som du sender/mottar. Områder med mye folk kan ta tid å generere, noe de jobber med slik at NPCs er prioritert over PCs. Du kan prøve et par ting for å se om det hjelper: Skru av generering av effects for non-party members. Dette gjøres via character i menyen, om jeg ikke skulle ta feil. Kan sjekke senere om ønskelig. Åpne porter på ruteren: TCP54992~54994 55006~55007 55021~55040 Har også hørt at et program som heter battleping skal hjelpe. Det kjenner jeg ikke til, så jeg kan ikke gi en god mening om det. Ville sjekket ut litt mer om det om det er siste utvei. Ellers er det en tråd for FFXIV, er kanskje lettere å få mer respons der: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1499158 Lenke til kommentar
LXXII Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 (endret) Kom meg til lvl 50 med Warrior, så gav jeg opp pga lagg gjøre slik at det ikke er spillbart. 3 dager på rad i samme dungeon med massive lagg spikes som gjør at jeg ikke kommer meg unna aoe/cleave. Forsøkt fikse på graphics settings etter oppskrifter på nettet. Sleit med å gjøre lvl 50 warrior questen også for siste class armor i 2 dager pga lagg. Har greid meg greit når jeg har lvl'et opp, har kjørt fate grinding fra lvl 42-50 med mange personer på skjermen og mye grafikk. Så ser ut som det har noe med dungeon instance server settings. Hvis servere står i Canada forklarer det endel. Endret 13. november 2013 av LXXII Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Jeg har ikke hatt nevneverdig problem. 30/10 som bredbånd though. Latency til canada ligger på ca 80-100 ms for min del, men i perioder der det er mye folk som er pålogget, typisk kvelder i helg, da har jeg til tider lagspikes jeg også i dungeons. Så lokaliseringen er ikke problemet, men de har fortsatt en jobb å gjøre i forhold til primetime EU og stress på servere da. De har antatt at servere i EU ville hatt latency på ca 50-70. Japanske servere ligger på 230-240 minimum for oss europeere. I closed beta fungerte det helt fint for meg å spille på en japansk server. Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 13. november 2013 Forfatter Del Skrevet 13. november 2013 Alle europeiske servere ligger i Canada av en merkverdig grunn. Tallene på sending/receiving er packets som du sender/mottar. Områder med mye folk kan ta tid å generere, noe de jobber med slik at NPCs er prioritert over PCs. Du kan prøve et par ting for å se om det hjelper: Skru av generering av effects for non-party members. Dette gjøres via character i menyen, om jeg ikke skulle ta feil. Kan sjekke senere om ønskelig. Åpne porter på ruteren: TCP 54992~54994 55006~55007 55021~55040 Har også hørt at et program som heter battleping skal hjelpe. Det kjenner jeg ikke til, så jeg kan ikke gi en god mening om det. Ville sjekket ut litt mer om det om det er siste utvei. Ellers er det en tråd for FFXIV, er kanskje lettere å få mer respons der: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1499158 Takk for svar! Jeg satte opp routeren min for en stund tilbake med innstillinger jeg helst vil beholde. Selvfølgelig har jeg glemt passordet. . Er det mulig å se om portene er blokkert uten å måtte logge inn på routeren? Vi sitter på en 25/5 linje fra Canal Digital. Prøvde denne oppskriften men merker ikke stort forskjell. http://www.reddit.com/r/ffxiv/comments/1me8e4/a_fix_for_lagdelayim_not_in_the_landslide_but_it/ Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 13. november 2013 Forfatter Del Skrevet 13. november 2013 Jeg har ikke hatt nevneverdig problem. 30/10 som bredbånd though. Latency til canada ligger på ca 80-100 ms for min del, men i perioder der det er mye folk som er pålogget, typisk kvelder i helg, da har jeg til tider lagspikes jeg også i dungeons. Så lokaliseringen er ikke problemet, men de har fortsatt en jobb å gjøre i forhold til primetime EU og stress på servere da. De har antatt at servere i EU ville hatt latency på ca 50-70. Japanske servere ligger på 230-240 minimum for oss europeere. I closed beta fungerte det helt fint for meg å spille på en japansk server. Kan du vise linken du bruker for å teste ping mot Canada ( slik at jeg har sammenlikningsgrunnlag ) ? Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 (endret) http://www.ffxivguild.com/how-to-test-your-lagpinglatency/ Dette er en grei forklaring. Jeg får gjennomsnittlig 55 ms i skrivende stund til EU datacenter. Men serverene ligger nok i US datacenter. Får da 120 til US (Montreal) og 300 ms til JP datacenters. EU og US er mer enn akseptabelt, JP er i grenseland. Edit: Her skal du ha en oversikt over alle servere og latency til fra deg til alle sammen: http://www.arrstatus.com/ Endret 17. november 2013 av Zetheus Lenke til kommentar
Orbitz Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Vil spesifisere at delayen som vises på arrstatus er mellom arrstatus og serverne, ikke mellom deg og server. Det ser ut som det er store forskjeller på lag mellom hvilken nettleverandør du har. Fra mitt FC så virker det som de som har telenor og CD som sliter mest. Mange har måtte benytte battleping eller tilsvarende gaming vpn tjeneste for å klare å spille optimalt i end-game orienterte raid. Ser ut som GET og Altibox brukere har det relativt greit mtp lag mot servere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå