pingubim1 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Hei! Har et Master Cooler Elite 310 kabinett. Ble egentlig litt skuffa over hvor mye støy dette lagde. Viftene tror jeg ikke er problemet siden de er satt fast med slike gummi-knotter. Så jeg bestemte meg for å legge støydempings materiale i alle sider og paneler i kabinettet. Ble veldig skuffa over at dette funka veldig lite. Noen som har noen tips eller triks her? Støydempings materiale: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744688 (kjøpt fra biltema, my billigere, og helt samme "stoff".) Sliter altså veldig mye med at pc-en lager mye lyd fra seg. Kan for eksempel ikke ha den på om natta. Høres ut som et fly. Endret 12. november 2013 av pingubim1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Vifter kan fint bråke selv om de er festet med gummiknotter. Gummiknottene beskytter bare mot vibrasjon. Koble bort viftene å hør om det blir stille. Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Du kan jo bytte viftene i noen stillegående kvalitetsvifter som du kan kjøre på 600-800 rpm. Pwm vifter er fint å ha. Noctua? Finnes noen skikkelig stillegående i andre merker også. Hei! Har et Master Cooler Elite 310 kabinett. Ble egentlig litt skuffa over hvor mye støy dette lagde. Viftene tror jeg ikke er problemet siden de er satt fast med slike gummi-knotter. Så jeg bestemte meg for å legge støydempings materiale i alle sider og paneler i kabinettet. Ble veldig skuffa over at dette funka veldig lite. Noen som har noen tips eller triks her? Støydempings materiale: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744688 (kjøpt fra biltema, my billigere, og helt samme "stoff".) Sliter altså veldig mye med at pc-en lager mye lyd fra seg. Kan for eksempel ikke ha den på om natta. Høres ut som et fly. 1 Lenke til kommentar
pingubim1 Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Men må nesten ha vifter som holder til å kjøle nok også da. Er gamer. I min mening vil jeg ikke at den skal bli noe særlig mye varmere enn den er. Gpu går på 73 grader og cpu 55-60 (etter hvilket spill. Har vannkjøling oppi alt dette, men org. kjøler bråkte mer. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Da kjøper du noen skikkelige vifter + en viftestyring. Har selv 6 Noctua vifter i mitt P182 sammen med en viftestyring og når jeg skrur de på lavt så er det ikke mulig å høre at de er på engang. 1 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Sånn rent generelt kan det også hjelpe å rengjøre viftene...det funker her når jeg syns de begynner å "hyle" litt. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Stopp én og én vifte med fingern og finn ut av hvilke av dem som hyler, så har vi litt mer info å gå ut fra. Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Men må nesten ha vifter som holder til å kjøle nok også da. Er gamer. I min mening vil jeg ikke at den skal bli noe særlig mye varmere enn den er. Gpu går på 73 grader og cpu 55-60 (etter hvilket spill. Har vannkjøling oppi alt dette, men org. kjøler bråkte mer. Du kan jo ta den dyre varianten da som jeg har gjort. Vannkjøl cpu og gpu i samme loop med mye radiator og stille pumpe på halv hastighet. Et par musestille pwm vifter og du lurer på om pc'en står på hvis skjermen er av koster litt penger da men gpuen min når knapt 60 grader. gtx 780 klokket til 1230mhz Lenke til kommentar
kaasa92 Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/kjoling/viftestyring/zalman-mfc1plus6channelmultifan/180500.7097/ Kjøp den eller lignende, koble til viftene du har fra før eller kjøp nye hvis du vil.. Så bare justerer du ned viftene når du ikke bruker pcen til noe spesielt tungdrevet, også stiller du de opp når du gamer o.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå