Gå til innhold

Sliter med valgets kval

pkg_inc

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ser etter ny mobil, nå som alle de store utgivelsene i 2013 er bak oss. Jeg har undersøkt en del og kommet frem til tre stk, men alle har noe jeg ikke helt synes er så bra. Håper derfor noen kan komme med noen innspill som kan vippe meg i den ene eller den andre retningen :)

Nexus 5

Digger at det er ren android, kjipt at høytaleren og kameraet ikke er så gode. Også batteritide bekymrer meg litt, siden det ikke er byttbart.

Lg G2

Liker batteriet, og hardwaren på telefonen. Liker ikke softwaren som følger med, er rimelig stygt. Også litt bekymret for oppdateringer til nyere android-versjoner.

Samsung Note 3

Liker veldig mye med denne. Den er litt vel stor, og jeg er ikke kjempefan av touchwiz, men kan leve med det. Tror ikke pennen kommer til å bli brukt noe særlig.

Og bare så det er sagt; jeg ønsker ikke å styre med custom roms ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har Z1 samme utfordringen som G2 med oppdateringer, den er såvidt jeg skjønner ikke så god batteritid i praksis, og den har heller ikke så snasne menyer. Telefonen er også en del større enn skjermen, som er en av grunnene til at jeg ikke har nevnt den.

Lenke til kommentar

Nå har Z1 samme utfordringen som G2 med oppdateringer, den er såvidt jeg skjønner ikke så god batteritid i praksis, og den har heller ikke så snasne menyer. Telefonen er også en del større enn skjermen, som er en av grunnene til at jeg ikke har nevnt den.

Vil si at oppdateringer har omtrent null betydning. Greit om det kommer noen små forbedringer, men bryr meg generelt fint lite om det.

Har selv en S4 og kunne nok ha brukt den i et par år uten oppdateringer, hvis det ikke er noe helt spesielt som dukker opp.

Edit: er det ikke slik at plastikken i S4 er dyrere enn metallet i One? Plastikk er uansett gull.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Plastikk er gull det, sitter på en gammel Samsung Galaxy s2.

Problemet mitt er bare det at jeg har prøvd ulike telefoner fra kompiser, kollegaer som feks S4. Ga meg ingen "wow" følelse i det hele tatt. Selv om jeg selvfølgelig er klar over at det er en fantastisk telefon, for all del.

Sony Xperia Z og Z1 blir i mine øyne litt for klumpete, dårlig innsynsvinkel og blasse farger. Greit nok at den er regntett, men det er ikke en "robust" telefon per definisjon uansett.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Problemet mitt er bare det at jeg har prøvd ulike telefoner fra kompiser, kollegaer som feks S4. Ga meg ingen "wow" følelse i det hele tatt. Selv om jeg selvfølgelig er klar over at det er en fantastisk telefon, for all del.

"Problemet" mitt er at jeg er redd jeg ikke vil finne en telefon jeg liker like godt når innmaten er utdatert eller den ikke vil mer. Er så mye håpløst design der ute.

Med nytt bakdeksel er jeg kjempefornøyd med designet på telefonen.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Med nye Android KitKat 4.4 så ser du hvilken retning Android går. Smudere, og mindre krav til HW.

Flere tester viser jo at HTC One oppleves som "mer snappy" enn feks S4 med en littegrann kjappere CPU. Det samme gjelder også HTC One Mini vs S4 mini.

Bottom line: HW er ikke alt.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...