Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

boss monoforsterker til 600kr ph3000d

kasamo2

Anbefalte innlegg

Hei, har muligheten til og få tak i en boss monoforsterker til 600kr er av typen ph3000d(Vet godt at man får MYE bedre forsterkere en boss). Vet det er langt ifra 3000w som er peak, vil anta noe rundt 600-1000w rms i den. Lurer på om det er en grei pris for den forsterkeren. Skal drive to 10" som jeg nå har en gammel 400w 4kanals forsterker av merke cube, som jeg aldri har hørt om før.

Så spm blir vell om den forsterkeren blir noe bedre, eller ihvertfall ikke dårligere en den gamle.

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det det at den leverer for lite effekt? Når du/andre tenker dårlig kvalitet på forsterkeren. Hva er det for eks? Upresis bass? Veldig dårlig virkningsgrad, eller hva? :p Ja, vet det ikke er noe og skryte av. Men den jeg har holder på og ta kvelden. Mister effekt noenganger osv, den er gammel. Da er jeg egentlig ute etter en erstatning som er billig. Så får se om det er tilsvarende. Forventer ikke stort mer en den gamle :)

Lenke til kommentar

http://images.bossaudio.com/manuals/PHANTON_D_EN_UM.PDF

Her står det at den skal levere 1x1200W RMS @4Ohm. Det kan nok hende det ikke er så langt unna sannheten, men det er selvfølgelig variasjoner og avvik ute å går. Selv har jeg ei Dynabel monoblokk som i mitt 2 Ohms oppsett skal gi 800W. Den OPPLEVES å ha ca. samme effekt som min gamle JBL GTS600. Den var igjen oppgitt til 600W @ 4 Ohm, jeg kjørte den i 2 Ohm. Du bør nok opp på dette effektområdet for å drive et suboppsett tålig greit.

Så lenge du er klar over at det ikke er snakk om et high-end produkt og du har en viss forståelse og realistisk forventning til effekt, og greia faktisk funker, høres 600kr ut som en helt kurant pris.

Litt på sidelinja, men MIN erfaring er pr dags dato at en klasse D forsterker er å foretrekke for drift av sub/subber pga. virkningsgrad og varmeutvikling. Min overgang fra klasse AB til klasse D virker til nå å forandre forsterkertemperatur etter en times drift fra 80C til 40C under tilsvarende omstendigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...