Gå til innhold

100mb line, meeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

hadde 70/10 fra CD som jo CD forandret til 100/10 og skulle ha mere penger for det. Likevel slet jeg veldig med at twitch og andre streamer, youtube og andre video løsninger men også p2p og ftp nedlastinger ofte gikk veldig tregt, hakket eller prøvde drive meg til vanvidd på en eller annen måte.

Jeg nedgraderte til 25 mbit og kjøpte en vpn løsning istedet. Nå kan jeg se circa 6-8 streams på HD kvalitet i sanntid uten at det hakker og nedlastinger går iallefall etter den hastigheten jeg skal ha.

Jeg har bedre routinger til spill servere og om jeg bare velger en vpn server som er i samsvar med spillserver.

Jeg visste forøvrig fra før av at min ISP, canal digital, driver og filtrerer trafikk etter å sette grense for bruk og mye annet rart, men at det virkelig var i så stor grad at det kvelte 100mbit linjen jeg hadde hos dem synes jeg var merkverdig, men resultatene taler for seg selv for mitt vedkommende.

Få ting mht internett for meg var mer irriterende enn når det stoppet opp i ulike online video streams f.eks spill konkurranser eller ting som TED konferanser osv osv. Og nå har jeg endelig kontroll iallefall i mye større grad føler jeg mht at jeg kontrollerer vpn server og kan dertil sikre meg bedre routing etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...