bapeape Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Jeg skal begynne og telle kalorier, sikkert ikke av interesse for dere men noe der kanskje kan hjelpe meg med er og lette arbeidet mitt. Jeg skal lage ett excel ark, der jeg registrer alle matvarene jeg handler, har i hus og spiser regelmessig. Jeg legger inn antall proteiner, karbohydrater og fett pr 100g, slik at hver gang jeg spiser denne type matvare kan jeg bare plotte inn hvor mange gram og velge fra en slags dropdown meny eller lignende hvilke matvare det er snakk om. Det jeg vil at skal skje da er at det blir registrert og lagret i en ny celle. Er dette noe som er veldig vansklig og få til? Lenke til kommentar
bapeape Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Tenkte egentlig og bruke record macro, slik at jeg kunne bare trykke ctrl+q feks også bare trykke inn vekstfaktor "0,15" for 15 gram liksom også få regnet ut alle 3 bortover, men siden denne ikke tillater input blir det litt vansklig Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Dette låter som helt alminnelig Excelarbeid, du kommer i mål uten makroer. Sjekk Data Validation for dropdown i celler, og VLOOKUP for å hente verdier fra en liste. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
bapeape Skrevet 13. november 2013 Forfatter Del Skrevet 13. november 2013 Flott, har sett litt på VLOOKUP og forstår at jeg kan hente informasjonen fra tablet med mat jeg har laga, men hvordan kan jeg få muligheten til og inputte enryen min som skal være hvor mange gram? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Skriv tallet i en celle og la det inngå i et regnestykke. Se vedlagte demo: Eta.xlsx Velg råvare i A, skriv gram i B. CDE regner seg ut. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
bapeape Skrevet 14. november 2013 Forfatter Del Skrevet 14. november 2013 Takk, en som har gjort hjemeleksene sine, haaper det er greit jeg bruker demoen din som mal Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Selvfølgelig, alt jeg deler på nett er til fri bruk. Hyggelig om det var til litt hjelp. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå