Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er en gutt på 15 år som har ett par spørsmål angående alkohol. jeg veier bare 43 kilo.

Når jeg drikker f.k.s 4 øl så blir jeg veldig rar og gjør mye rart som jeg ikke husker i det hele tatt, men hører det fra venner. jeg legger merke til at jeg gjør mye dumt. jeg har problemer med og holde balansen og legger ikke merke til ting som skjer. jeg pleier og kaste opp. neste dagen er jeg kvalm og har litt hodepine. jeg kan da ikke bli full på 4 hansa øl ? hvordan er dette mulig? jeg prøver aldri å bli full.

Endret av davidendvd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4 halvlitere på en hel kveld burde gå fint. 4 halvlitere på en time eller to kan nok bli mye.

Nå har du i hvert fall funnet ut hva som blir for mye, så da er det vel bare å ta det litt roligere i fremtiden...?

drikker veldig raskt ja.. pleier å bli ferdig å drikke etter sirka 1-2 timer.. har bestemt meg for å ikke drikke mye før jeg tror jeg tåler det

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Anbefaller å slutte å drikke inntill du veier 60kg, inntil da finnes det masse annet gøy og mindre unfornuftig å gjøre. Gaming, skyting, trening, skating, tv-serie-slaving, you name it.

Lenke til kommentar

4,7% 4 stk. halvlitere (0,5 L) gir 500*4*0,047=94 ml alkohol. 700 ml 40% sprit blir 700*0,4=280 ml alkohol. Blir ganske nøyaktig 40% da, bittelitt mer dog.

Sprøtt å tenke på, igrunn, mange regner jo øl for å være "uskyldig" i forhold til sprit.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg pleier å telle enheter. 1 glass vin (1/5 av en helflaske), 0.33 l pils eller 4 cl 40%. En halvliter pils blir da 1.5 enhet, og følgelig 4 halvlitere 6 enheter. Jeg kjenner det helt klart om jeg har i meg 6 enheter i løpet av to timer. At det blir for mye for en 43 kg tung 15-åring overrasker meg ikke. Fordel det heller utover kvelden om du absolutt skal drikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...