Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

ekskjæreste vil ikke la meg se min kjærestes barn

Anbefalte innlegg

har funnet meg en ny jente som jeg elsker. Har hvert hos henne og barnet (5 år ) flere ganger. Vi jobber sammen og har bltt sammen etter 2 år som kollegaer. Hun har en gal ekskjæreste som har funnet ut at vi er kjærester. Han ble rasende og truet med alt mulig. Han er mye ruset og full. De har aldri hvert gift men har barnet sammen.

Han har barnet annenhver helg og hver onsdag. Hun har barnet resten. Han vil absolutt ikke at jeg skal se barnet hans eller være med barnet. Men hva hun og jeg gjør er samme for han. Hun er avhengig av å jobbe overtid når hun har fri for å overleve. Dvs at hun har lite fri til å gjøre andre ting.

Dette er en vanskelig situasjon for oss. og siden jeg ikke kan være med barnet sammen med hun får jeg jo aldri sett henne??

råd mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår at faren er skeptisk. Det er hans barn også, og det er nok ikke sunt å involvere "nye pappaer" hver gang mamma finner en ny kjæreste(som kan være ofte for noen). Det er barnet som kommer først, uansett. Her må du nok belage deg på å fremtre som stabil og fornuftig en stund. Når dere finner ut at dette er noe som kan fungere i det lange løp, er det kanskje mulig at dere kan finne en annen ordning.

Uansett, du tror kanskje at "den gale ekskjæresten" er "inntrengeren" i deres forhold. Da tar du feil. Det er du som er inntrengeren i deres forhold. Det er du som må trå varsomt, og være medgjørlig. Om det betyr at dere ikke kan treffes så ofte, er det sånn det er. Som nevnt, la dette gå en stund, se om du vil satse på dette. Du får ikke bare en kjæreste her, barnet følger med, om du vil eller ikke, og det barnet skal du behandle akkurat så bra som om det var ditt eget. Dere kan kanskje treffes og gjøre noe sammen, alle tre, sånn at barnet kan tilvennes at du er med, i blant. Presiserer igjen; du må vite hva du går til, og være forsiktig her.

• Liker 3
Lenke til kommentar

For det første er dette en sak mellom moren og faren. Det er hun som må ordne opp i dette med sin eks, ikke du.

For det andre så har ikke faren noe med hvem barnet treffer når barnet er hos moren, så lenge det ikke er noe fare forbundet med dette (og barnevernet dermed burde vært inne i bildet).

Så strengt tatt kan dere bare treffes når dere vil uten å bry dere om hva far mener. Men nå er det engang sånn at det vil gi større samarbeidsproblemer for mor om hun overkjører far sånn. Siden han allerede er ustabil så ville jeg gjort ting mykest mulig for at ting ikke skal gå i vranglås. Det lureste er nok å be om hjelp på familievernkontoret, da vil de kunne ha et møte med moren og faren og gi råd og støtte for å få til dette på best mulig måte.

Alle har lov til å ha kjæreste om de ønsker det, og så lenge ting blir gjort på en ordentlig måte ovenfor barnet så skal ikke ekser ødelegge nye forhold. Det er jo dessverre sårt sikkert for de fleste parter i en sånn sak, men uansett er dette mellom moren og faren, og jeg anbefaler deg å gi henne råd om å ordne opp dette dem i mellom, uten at du skal bli en part i saken. Dette gjelder fremtiden for begge to, den dagen faren får seg kjæreste vil det bli omvendt.

Jeg tror nå heller det ligger mer bak, som sjalusi og frykt for at du skal komme og prøve å ta over papparollen. Der må moren forsikre faren om at det ikke skal skje.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sett at jeg også skulle endt i et samlivsbrudd må jeg ærlig innrømme at jeg hadde blitt rasende om eks-samboeren lot alle nye kjærester møte barna mine.

En god mor (og far, for den saks skyld) skjermer barna sine.

Etter noe tid skal du nok se at det kan bli lettere å få tilgang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...