Slashiroth Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Hei, har nettop kjøpt meg ny tv samsung ue558005 og lurer på hvordan jeg skal få koblet opp anlegget mitt til den tven. På min forje tv så kobla jeg bare audio kablene(rød/hvit) direkte i tven, men på denne nye tven så er de jo ingen slike utganger, det eneste jeg ser er Digital audio out, er den det er meningen at skal brukes? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 digital ut, som "coax" eller "toslink" kan brukes. Lenke til kommentar
Slashiroth Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 forsterkeren er Midgard oberon 6.1 og forforsterkeren er en Nad 114 (gammel sak). Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Regner med du har en tv-dekoder eller lignende? I så tilfelle går du direkte fra den og inn på forsterkeren. Enten med RCA kabel eller optisk. Lenke til kommentar
Slashiroth Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Er lite med utganger på den nad 114en, burde kansje ha bytta den ut. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Altså, hva skal du med mange utganger? Lenke til kommentar
Slashiroth Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 har ikke tv dekoder... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Det du trenger er en DAC. Dette får du fra noen femtilapper til hundretusner, så bare å velge og vrake Lenke til kommentar
Slashiroth Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Det du trenger er en DAC. Dette får du fra noen femtilapper til hundretusner, så bare å velge og vrake Se det ja, funker det bra? og hvilken kabel må jeg ha fra tven til den converteren? Følger alt med? Endret 12. november 2013 av Slashiroth Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Se det ja, funker det bra? og hvilken kabel må jeg ha fra tven til den converteren? Følger alt med? du briker digital utgang fra tv til dac og analog (sånn rød og hvit) fra dac til forforsterker. DAC står for Digital til Analoc Converter, man kan vel annta de aller billigste ikke gjør jobbent helt optimalt, men sikkert helt greit, jeg har aldri testet slike superbillige eksterne dac-er, men her har du noen: http://www.ebay.com/sch/Home-Audio-Stereos-Components-/14969/i.html?_from=R40&_sop=15&_nkw=dac Kan egentlig sammenliknes med et lydkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå