Stig79 Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Healing spells er fjernet denne gangen. Så magikerene i Thedas har nå valgt å ikke bruke slike ting når verden holder på å gå under. Vi er også begrenset til kun 8 abilities per karakter under combat. Disse kan byttes ut mellom kampsekvensene, men ikke under. Vi kan heller ikke bruke andre abilites vi har på lager, hvis disse ikke står på en av de 8 quickslotsene. I de forrige spillene kune vi bruke disse via radial-menu saken, når de ikke fikk plass på quickslotsene. Så har du 20 spells, kan du kun bruke 8 av de i en fight. Om du setter opp at spells g abilities skal brukes, under tactics, vil spillet hoppe over disse hvis de ikke er blandt de du har på quick slotsene dine. Spillet virker mer og mer begrenset, vil jeg si. Vil faktisk påstå at det virker som om de prøver å lage et kampsystem som ligner mest mulig på Mass Effect 3 sitt... Det er jo ikke noe galt med systemet de brukte i Mass Effect 3, men det har ikke så veldig mye til felles med Dragon Age sitt kampsystem. Enig. Ikke så mye til felles med rollespill sjangeren heller, forsåvidt. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Jeg har bare sett traileren (og spiller origins nå) men jeg er veldig usikker på om jeg skal kjøpe meg det eller ikke. Jeg tror jeg venter på reviews og få sett litt gameplay Det høres fornuftig, og jeg skjønner ikke hvorfor ikke alle gjør det med alle spill. Selv spill som virker bombesikre bør få en runde blant anmeldere man stoler på før man bruker penger på de. Personlig har jeg faktisk blitt mer interessert i DAI i det siste, og jeg liker faktisk at man må velge aktive spesialangrep/magi blant en større samling. Slik har det vært i D&D lenge, og jeg føler det gir spillet en ny taktisk dimensjon. 1 Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Jeg har bare sett traileren (og spiller origins nå) men jeg er veldig usikker på om jeg skal kjøpe meg det eller ikke. Jeg tror jeg venter på reviews og få sett litt gameplay Det høres fornuftig, og jeg skjønner ikke hvorfor ikke alle gjør det med alle spill. Selv spill som virker bombesikre bør få en runde blant anmeldere man stoler på før man bruker penger på de. Personlig har jeg faktisk blitt mer interessert i DAI i det siste, og jeg liker faktisk at man må velge aktive spesialangrep/magi blant en større samling. Slik har det vært i D&D lenge, og jeg føler det gir spillet en ny taktisk dimensjon. Nå har det vært mange spill som har fått urettferdig kritikk, så jeg ville heller anbefalt og sjekke gameplay videoer på youtube, og heller bestemme selv. Endret 5. oktober 2014 av Realzi Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Det høres fornuftig, og jeg skjønner ikke hvorfor ikke alle gjør det med alle spill. Selv spill som virker bombesikre bør få en runde blant anmeldere man stoler på før man bruker penger på de. Ja, jeg føler det blir litt bortkasta med såpass mye penger for et spill som muligens ikke treffer i det hele tatt. Så får vi se om det er verdt det eller ikke. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Jeg har bare sett traileren (og spiller origins nå) men jeg er veldig usikker på om jeg skal kjøpe meg det eller ikke. Jeg tror jeg venter på reviews og få sett litt gameplay Det høres fornuftig, og jeg skjønner ikke hvorfor ikke alle gjør det med alle spill. Selv spill som virker bombesikre bør få en runde blant anmeldere man stoler på før man bruker penger på de. Personlig har jeg faktisk blitt mer interessert i DAI i det siste, og jeg liker faktisk at man må velge aktive spesialangrep/magi blant en større samling. Slik har det vært i D&D lenge, og jeg føler det gir spillet en ny taktisk dimensjon. Nå har det vært mange spill som har fått urettferdig kritikk, så jeg ville heller anbefalt og sjekke gameplay videoer på youtube, og heller bestemme selv. Ja, jeg mener ikke anmeldelser fra sider som Kotaku og Polygon og lignende sider, hvor de fokuserer mer på sosial urett i spill enn noe annet (som f.eks. artikkelen som klagde på at du kunne snike deg innpå konen din i Shadow of Mordor, på samme måte som du kunne snike deg innpå en Uruk, bare at istedet for å drepe konene din, så ga du henne et kyss. wat?). Tenker mer på videoer av folk du stoler på. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har bare sett traileren (og spiller origins nå) men jeg er veldig usikker på om jeg skal kjøpe meg det eller ikke. Jeg tror jeg venter på reviews og få sett litt gameplay Det høres fornuftig, og jeg skjønner ikke hvorfor ikke alle gjør det med alle spill. Selv spill som virker bombesikre bør få en runde blant anmeldere man stoler på før man bruker penger på de. Personlig har jeg faktisk blitt mer interessert i DAI i det siste, og jeg liker faktisk at man må velge aktive spesialangrep/magi blant en større samling. Slik har det vært i D&D lenge, og jeg føler det gir spillet en ny taktisk dimensjon. Nå har det vært mange spill som har fått urettferdig kritikk, så jeg ville heller anbefalt og sjekke gameplay videoer på youtube, og heller bestemme selv. Ja, jeg mener ikke anmeldelser fra sider som Kotaku og Polygon og lignende sider, hvor de fokuserer mer på sosial urett i spill enn noe annet (som f.eks. artikkelen som klagde på at du kunne snike deg innpå konen din i Shadow of Mordor, på samme måte som du kunne snike deg innpå en Uruk, bare at istedet for å drepe konene din, så ga du henne et kyss. wat?). Tenker mer på videoer av folk du stoler på. Ja, men selv om de fleste stolte på Rogert Ebert så knuste han mange bra filmer. Man må bare tenke selv, spesielt da jeg enda ikke har funnet en anmelder som tenker som meg. Men joda du har rett. jeg er bare redd for at folk skal gå glipp av gode spill, og de bli glemt fordi de har en stor feil. men 100 andre bra ting som skygger over feilen. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har bare sett traileren (og spiller origins nå) men jeg er veldig usikker på om jeg skal kjøpe meg det eller ikke. Jeg tror jeg venter på reviews og få sett litt gameplay Det høres fornuftig, og jeg skjønner ikke hvorfor ikke alle gjør det med alle spill. Selv spill som virker bombesikre bør få en runde blant anmeldere man stoler på før man bruker penger på de. Personlig har jeg faktisk blitt mer interessert i DAI i det siste, og jeg liker faktisk at man må velge aktive spesialangrep/magi blant en større samling. Slik har det vært i D&D lenge, og jeg føler det gir spillet en ny taktisk dimensjon. Nå har det vært mange spill som har fått urettferdig kritikk, så jeg ville heller anbefalt og sjekke gameplay videoer på youtube, og heller bestemme selv. Ja, jeg mener ikke anmeldelser fra sider som Kotaku og Polygon og lignende sider, hvor de fokuserer mer på sosial urett i spill enn noe annet (som f.eks. artikkelen som klagde på at du kunne snike deg innpå konen din i Shadow of Mordor, på samme måte som du kunne snike deg innpå en Uruk, bare at istedet for å drepe konene din, så ga du henne et kyss. wat?). Tenker mer på videoer av folk du stoler på. Ja, men selv om de fleste stolte på Rogert Ebert så knuste han mange bra filmer. Man må bare tenke selv, spesielt da jeg enda ikke har funnet en anmelder som tenker som meg. Men joda du har rett. jeg er bare redd for at folk skal gå glipp av gode spill, og de bli glemt fordi de har en stor feil. men 100 andre bra ting som skygger over feilen. Hvis du ser en video med gameplay, med en fyr som snakker om spillet (som TotalBiscuit), så vil negativ kritikk være minst like konstruktiv som ros. F.eks. hvis noen sier: "Jeg liker ikke at spillet prøver å være realistisk. Jeg skulle ønske du tålte mer skade, kunne løpe raskere, og hadde en mer detaljert HUD." Da vet jeg at spillet prøver å være realistisk, noe som jeg setter pris på, selv om anmelder ikke liker det. F.eks. Shadow of Mordor hadde jeg egentlig avskrevet som et generisk LOTR action spill. Helt til jeg så en Let's Play-video av Erik Kain. Han ble drept flere ganger av samme Uruk i begynnelsen av spillet, og så denne ble mektigere, og økte i gradene. Så, helt på slutten av videoen ble han angrepet av den samme Uruk'en igjen, og det virket utrolig tilfredsstillende å få has på Uruk'en som hadde plaget han tidligere i spillet. Det er et dynamisk system hvor du kan lage dine egne historier, og jeg kan GARANTERE at andre spill kommer til å stjele det i fremtiden. Jeg ble solgt, og kjøpte spillet. 1 Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 http://www.pcgamer.com/dragon-age-inquisition-system-requirements-revealed/ PC spesifikasjoner her. Spillet kjører henholdsvis i 1080p på PS4 og 900p på Xbox One http://www.eurogamer.net/articles/2014-10-10-dragon-age-inquisition-is-1080p-on-ps4-900p-on-xbox-one?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialoomph Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Det ser så lekkert ut dette spillet og eg kommer garantert til å støtte de i dette. Det er lommerusk og de trenger støtte om de skal gidde å lage spill for pc i fremtiden så håper flere kjøper dette og ikkje laster det ned. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) For de som er interessert så blir det streamet Dragon Age Inquisition gameplay på Twitch idag. Kanalen er Bioware sin offsielle såklart, her er link. Starter om 45 minutter cirka. http://www.twitch.tv/bioware Ligger også ett par andre klipp der fra tidligere visninger. Endret 13. oktober 2014 av Akrabra 2 Lenke til kommentar
d4fF Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Kikket litt på streamen. Ser ganske bra ut faktisk. Er ikke mye de har vist av taktisk kamera (isometrisk) sålangt, ble positivt overraska der. Blir nok kjøp, men vil lese noen reviews først. De tre siste BW-kjøpa mine var veldig skuffende (DA2, ME3 og SWTOR) og jeg har fortsatt ikke tillit til de Lenke til kommentar
VanH Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Enig, kommer til å vente på reviews. Da får de tid å patche og fikse bugs og jeg får kjøpt det til en redusert pris. Og det er ingen must for meg å preorde for å få bonus-items som vil ødelegger progresjonen. For eksempel: Blood Dragon Armor fra Origins for eksempel var en de beste armor du kunne ha early game; det var så bra at den var kun overskygget av de to-tre beste armorene i Origins. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) (...) Blir nok kjøp, men vil lese noen reviews først. De tre siste BW-kjøpa mine var veldig skuffende (DA2, ME3 og SWTOR) og jeg har fortsatt ikke tillit til de Absolutt enig. Tre spill jeg trodde var BANKERS, men som skuffet totalt! Jeg er skeptisk som pokker til Bioware nå, mens jeg slukte alt rått før. Jeg ble skikkelig brent av den fatale trioen der... Endret 14. oktober 2014 av Orwandel 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 (...) Blir nok kjøp, men vil lese noen reviews først. De tre siste BW-kjøpa mine var veldig skuffende (DA2, ME3 og SWTOR) og jeg har fortsatt ikke tillit til de Absolutt enig. Tre spill jeg trodde var BANKERS, men som skuffet totalt! Jeg er skeptisk som pokker til Bioware nå, mens jeg slukte alt rått før. Jeg ble skikkelig brent av den fatale trioen der... Jeg var en av "få" som ble ekstremt skeptisk til ME3 etter at demoen kom ut, mer overrasket over at ingen andre ble det også... Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 "Like Skyrim but third person" - IGN on Dragon Age: Inquisition. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 "Like Skyrim but third person" - IGN on Dragon Age: Inquisition. Med tanke på at TES Skyrim solgte som varmt hvetebrød, er nok ikke EA/Bioware skuffet over den konklusjonen fra IGN. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 "Like Skyrim but third person" - IGN on Dragon Age: Inquisition. Med tanke på at TES Skyrim solgte som varmt hvetebrød, er nok ikke EA/Bioware skuffet over den konklusjonen fra IGN. Det minner jo ikke litt om Skyrim, da men, ellers bra! Lenke til kommentar
Espp Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Neeeeeeeei.. Skyrim er ikke veien å gå! Jeg er sikker en av få, men de ødela rollespill-aspekteret med Skyrim kontra de eldre. Jeg ønsker litt mer kontroll over erfaringspoeng, stats osv. Gleder meg til spillet, men som mange andre har skrevet venter jeg til noen anmeldelser er ute og noen videoer fra YouTube. Ble latterlig skuffet over DA2, og gidder ikke å kaste bort penger på et slikt spill igjen. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 På mange måter så tror jeg dette er spillet som enten drar Bioware opp av søla etter 3 dårlige spill og mye surr rundt fans og måten de har taklet det på. Ellers så får det den motsatte effekt, ihvertfall veldig spennende. Mange utviklere som går i den fella til slutt og ikke lenger kan levere kvalitet på kvalitet, skjer med de fleste. 1 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Det er bare å leve med at det ikke er de mest spillinteresserte som har påvirkningskraft på dagens AAA-spill. Bioware har blitt en av de mest kommersielle AAA-utgiverne og har sluttet å lage rollespill. Heldigvis er ikke det noe problem i dag. Om man ønsker ordentlige rollespill er det bare å se til semi-indie-utviklere som Larian og inXile, som lager dype og velproduserte rollespill. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå