VanH Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Har folk fått med seg trailer og gameplay fra E3? Så spennende ut, men er skeptisk for combat som så for action-orientert ut. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 kampsystemt i 3.person så helt mongo ut. Men isometrisk kan funke. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Likte virkelig ikke det de viste av gameplay, heldigvis var det jo bare ett lite minutt. Satser på at det kommer en stream fra gulvet på E3 idag, vil virkelig se hva de kan få til med spillet, også må de vise det på PC ikke Xbox, sukk. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Har folk fått med seg trailer og gameplay fra E3? Så spennende ut, men er skeptisk for combat som så for action-orientert ut. Det har vært kjent lenge at combat vil være en blanding av DA:O og DA2. Dvs man kan nesten garantert spille som DA2 om man vil med en karakter i real-time, eller pause og gi ordre som i DA:O. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Må dog sies at presentasjonen av DA:I på EA sin konferanse var nydelig, musikken er skikkelig sterk. Lagd av Trevor Morris, spent på det. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Har folk fått med seg trailer og gameplay fra E3? Så spennende ut, men er skeptisk for combat som så for action-orientert ut. Det har vært kjent lenge at combat vil være en blanding av DA:O og DA2. Dvs man kan nesten garantert spille som DA2 om man vil med en karakter i real-time, eller pause og gi ordre som i DA:O. Bioware er veldig flinke til å komme med løfter de ikke klarer å møte, vil anbefale å ikke ha for høye forhåpninger etter en tørke på over 4 år siden siste gode spill fra dem. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Noreng du har virkelig ingen kjærlighet igjen for Bioware? Syns kampsystemet er lovende på noen punkter, liker at auto attack skal ut og at de heller legger fokus på posisjonering, forberedelser osv. Du har foreksempel en spesialisering til rogue som går kun ut på traps aka feller. Veldig spennende hvis man kan sette opp overraskelse angrep, slik som i Origins. Endret 10. juni 2014 av Akrabra Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Noreng du har virkelig ingen kjærlighet igjen for Bioware? Syns kampsystemet er lovende på noen punkter, liker at auto attack skal ut og at de heller legger fokus på posisjonering, forberedelser osv. Du har foreksempel en spesialisering til rogue som går kun ut på traps aka feller. Veldig spennende hvis man kan sette opp overraskelse angrep, slik som i Origins. Joda, det er mye her som ser bra ut, spesielt grafikken, men jeg har svært liten tiltro til forfatterne hos Bioware. Som sagt har de ikke kommet med et bra spill siden 2010 da de kom med Mass Effect 2, og selv da var det mange åpenbare hull og brister i historien. Har ingen tvil om at dette spillet kommer til å selge som varmt hvetebrød rett og slett fordi det er et Bioware-spill, men jeg stiller meg svært skeptisk til kvaliteten på historien og gameplayet. Det var ingenting i gameplayvideoen som minte meg om Dragon Age Origins utenom dragen, minner mer om MMO-gameplay for min del. Endret 10. juni 2014 av N o r e n g Lenke til kommentar
VanH Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Ja, historien til de siste BioWare-spillene har ikke levd opp til mine forventninger. Jeg håper at de i det minste klarer å lage bedre karakterer enn de vi hadde i DA2, noe som ikke burde være så vanskelig.. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) http://www.ign.com/videos/2014/06/10/dragon-age-inquisition-gameplay-demo-ign-live-e3-2014 Enda en, vet ikke om det er mye av det samme som skjer i toppvinduet, uansett med kommentar av Laidlaw. Endret 10. juni 2014 av Akrabra Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Ja, historien til de siste BioWare-spillene har ikke levd opp til mine forventninger. Jeg håper at de i det minste klarer å lage bedre karakterer enn de vi hadde i DA2, noe som ikke burde være så vanskelig.. Ja er faktisk ganske skuffet akkurat der, er det en ting jeg som oftest vet med Bioware så er det at karakterene er interessante, gjerne alle. Varric var nok den eneste i DA2 som jeg kan si jeg likte utrolig godt. Lenke til kommentar
EastWest Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Jeg likte ikke Auto-Attack kampsystemet i Origins så håper ikke det kommer tilbake Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Det gjorde meg ingenting, hadde man muligheten til å køe angrep der? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) Det gjorde meg ingenting, hadde man muligheten til å køe angrep der?Nei, du hadde ingen action-queue i DA1 eller DA2. Ellers får jeg en mistanke om at Bioware ikke har forstått hvorfor witcher 2 og skyrim var populære, og bare implementerer ting de tror gjorde spillene populære. Seriøst: female qunari mage som mulig hovedkarakter får meg til å riste på hodet. Leser forfatterne etablert lore i det hele tatt? Endret 18. juni 2014 av N o r e n g Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Hm.. burde virkelig hatt et køsystem da, iallefall i origins, tviler på at jeg hadde klart meg uten det i NW2. Men skal man være actionorientert så fungerer det vell ikke. Nei får vell ta en ny gjennomspilling av DAO og se om det fungerer like godt som det jeg husker. Litt OT men eksiterer fortsatt Biowarekontoene som man måtte bruke i DAO for å registere/kjøpe utvidelsene? Kanskje like greit å plukke det opp for en billig penge på steamslaget. Lenke til kommentar
VanH Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Det gjorde meg ingenting, hadde man muligheten til å køe angrep der?Nei, du hadde ingen action-queue i DA1 eller DA2. Ellers får jeg en mistanke om at Bioware ikke har forstått hvorfor witcher 2 og skyrim var populære, og bare implementerer ting de tror gjorde spillene populære. Seriøst: female qunari mage som mulig hovedkarakter får meg til å riste på hodet. Leser forfatterne etablert lore i det hele tatt? Qunari-inquisitors skal ha vokst utenfor Qun-systemet og har ingen relasjoner til "Qun". Men skjønner hva du mener; vi så qunari hadde dems mages i bånd i DA2, og munnene var sydd sammen. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 (endret) Ellers får jeg en mistanke om at Bioware ikke har forstått hvorfor witcher 2 og skyrim var populære, og bare implementerer ting de tror gjorde spillene populære. LoL! Hadde vært interesant å høre litt mer utbroderinger her.Hva du mener som gjorde Skyrim populært og hva Bioware ikke har skjønt eller greier å implementere fra det. (sier ikke at du tar feil på noen måte) Over til noe annet. Ser det ut til at DA3 blitt litt "mage/sorcerer"-tungt, eller kan vi som liker low-fantasy bytte ut dette med mer physical damage? Endret 20. juni 2014 av maanemann Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Qunari-inquisitors skal ha vokst utenfor Qun-systemet og har ingen relasjoner til "Qun". Men skjønner hva du mener; vi så qunari hadde dems mages i bånd i DA2, og munnene var sydd sammen. Minner meg voldsomt om løsningen med thermal clips i Mass Effect 2, de endrer på etablert lore fordi det passer dem. Ellers får jeg en mistanke om at Bioware ikke har forstått hvorfor witcher 2 og skyrim var populære, og bare implementerer ting de tror gjorde spillene populære.LoL! Hadde vært interesant å høre litt mer utbroderinger her.Hva du mener som gjorde Skyrim populært og hva Bioware ikke har skjønt eller greier å implementere fra det. (sier ikke at du tar feil på noen måte) Såvidt jeg har forstått var det ikke open-world i seg selv som gjorde Skyrim populært, men heller det at det var så store områder å utforske (personlig likte jeg ikke Skyrim,) DA3 skal være delt inn i soner. The Witcher 2 er ikke populært fordi det ser veldig bra ut eller fordi kampsystemet er rimelig enkelt, det er populært fordi CD Projekt Red har gode forfattere som har gjort en særdeles god jobb når det kommer til å skape en historie og flette denne inn i et eksisterende univers, det aller meste tyder på at Bioware har sparket/mistet de gode forfatterne sine for lengst og de gjenværende forfatterne har svært lite fokus (godt mulig det er talentet som mangler) på å flette historien inn i universet istedet for å forme universet til det passer med historien. Av det jeg har sett hittil har det vært stort fokus på grafikk og gameplay, men svært lite fokus på universet og historien som kun blir nevnt for å gi en anelse om "hvorfor det ser slik ut." Så dere får bli så hypet som dere selv ønsker å bli, jeg forholder meg svært skeptisk frem til jeg får flere detaljer rundt historien. Den nye traileren til Mass Effect ga heller ikke et inntrykk av at Bioware har lært leksa fra Mass Effect 3. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Tror hovedgrunnen til hvorfor Skyrim ble så populært er fordi det er femte spill i serien (syvende om vi tar med RedGuard og Battlespire), så de fleste som er noenlunde interessert i rollespill har hørt om Elder Scrolls. Riktignok kom Morrowind også til konsoll, men Oblivion var første som satte konsoll først, og hadde Patrick Steward i en viktig rolle. Fordi dette var første til konsoll var det også mange som fikk prøve Elder Scrolls for første gang her, og derfor var helt ukritiske til serien. Klart de ikke kan sammenligne det med spill de ikke har prøvd, og dermed visste de ikke hvor ræva det egentlig er. Så fikk vi sett Skyrim på E3. Dette var en oppfølger til Oblivion, så dermed begynte hypen å vokse. Og vokse. Og vokse. Da spillet endelig var ute var det mange fans av Oblivion som elsket det, fordi det er langt bedre enn nettopp Oblivion. At det er ræva i forhold til de tre første er ikke nøye, da som sagt få faktisk har spilt dem. Men i tillegg er det mange som aldri prøvde Oblivion engang, og kom til Skyrim uten å ane hva de gikk til. Har man aldri prøvd et Elder Scrolls før er Skyrim ikke dårlig, men det er mange mil bak de tre første. Men i bunn og grunn er nok hovedsaken at mange ikke prøve noe Elder Scrolls før Oblivion (på konsoll...), så hypen er og blir basert på alt fra Oblivion, og ikke de tre første. Nettopp derfor vil Elder Scrolls 6 i stor grad måtte måle seg med Skyrim, og ikke resten av serien, og nettopp derfor blir det nok en stor suksess blandt kidsa. Vi som vil ha ekte rollespill er nok en utdøende rase, dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå