Akrabra Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Kom ny patch idag med en del nytt til pc - http://blog.bioware.com/2015/03/23/dragon-age-inquisition-patch-6-notes/ Ble også kunngjort at det er ett single player dlc på vei ved navn - Jaws of Hakkon - traileren blir publisert imorgen på Bioware sin offisielle youtube kanal. Må man spille igjennom hele spillet for å spille DLC, eller kan man velge DLC direkte fra begynnelsen? Tror du må være level 20 for at det skal bli aktivert, men jeg er ikke helt sikker. Er ihvertfall ikke post-game. Skal se om jeg finner mer informasjon om det. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Kom ny patch idag med en del nytt til pc - http://blog.bioware.com/2015/03/23/dragon-age-inquisition-patch-6-notes/ Ble også kunngjort at det er ett single player dlc på vei ved navn - Jaws of Hakkon - traileren blir publisert imorgen på Bioware sin offisielle youtube kanal. Må man spille igjennom hele spillet for å spille DLC, eller kan man velge DLC direkte fra begynnelsen? Regner med at du kan spille det rett etter at du har kommet til Skyhold. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Kom ny patch idag med en del nytt til pc - http://blog.bioware.com/2015/03/23/dragon-age-inquisition-patch-6-notes/ Ble også kunngjort at det er ett single player dlc på vei ved navn - Jaws of Hakkon - traileren blir publisert imorgen på Bioware sin offisielle youtube kanal. Må man spille igjennom hele spillet for å spille DLC, eller kan man velge DLC direkte fra begynnelsen? Regner med at du kan spille det rett etter at du har kommet til Skyhold. Ser slik ut ja, du trenger 8 power for å låse opp den nye sonen fra War Table. Men det er anbefalt level 20 for oppdraget. Uansett det virker bare som en ekstra historie og sone til hoveddelen av spillet og ikke en forlening av post-game. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Jeg har ikke testet den nyeste patchen, men så ikke noe info om at de hadde endret på det taktiske kameraet. Så tror jeg avventer enda litt til. Pillars of Eternity kommer i morgen, og der virker alt det mekaniske å være perfekt. Ingenting virker dummet ned. Karakterer kan dø utenom party-wipe, og det er mange spennende vanskelighetsgrader og utrolig mange måter man kan skru av og på ting. Man kan forlate en karakter på andre siden av kartet uten at han kommer løpende etter deg etter en stund, også. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Ja det som offisielt skulle være patch 5 har blitt delt opp i 3 og 2 deler er kommet. Regner med at den siste patchen som blir stor inneholder det du venter på. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Ja det som offisielt skulle være patch 5 har blitt delt opp i 3 og 2 deler er kommet. Regner med at den siste patchen som blir stor inneholder det du venter på. 1 Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Jeg har ikke testet den nyeste patchen, men så ikke noe info om at de hadde endret på det taktiske kameraet. Så tror jeg avventer enda litt til. Pillars of Eternity kommer i morgen, og der virker alt det mekaniske å være perfekt. Ingenting virker dummet ned. Karakterer kan dø utenom party-wipe, og det er mange spennende vanskelighetsgrader og utrolig mange måter man kan skru av og på ting. Man kan forlate en karakter på andre siden av kartet uten at han kommer løpende etter deg etter en stund, også. + at det ser ut som spillet er lagt i 1980. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Jeg har ikke testet den nyeste patchen, men så ikke noe info om at de hadde endret på det taktiske kameraet. Så tror jeg avventer enda litt til. Pillars of Eternity kommer i morgen, og der virker alt det mekaniske å være perfekt. Ingenting virker dummet ned. Karakterer kan dø utenom party-wipe, og det er mange spennende vanskelighetsgrader og utrolig mange måter man kan skru av og på ting. Man kan forlate en karakter på andre siden av kartet uten at han kommer løpende etter deg etter en stund, også. + at det ser ut som spillet er lagt i 1980. Usant. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 + at det ser ut som spillet er lagt i 1980. Troll attempt failed. 2 Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Jada du kan plusse på 20 år, men var nesten Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Skal til å leke litt med dette spillet, men er som vanlig et helvete å velge klasse. Som alltid står det mellom rogue og mage. Ja, jeg kommer nok til å teste begge, men hva er deres erfaringer med disse klassene? Er mages så boring som andre forumer sier? Jeg er svak for magi og venter fortsatt på at clerics skal komme tilbake til et eller annet spill Ellers var jeg mye rogue i WoW og merker det sitter igjen enda. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 (endret) Skal til å leke litt med dette spillet, men er som vanlig et helvete å velge klasse. Som alltid står det mellom rogue og mage. Ja, jeg kommer nok til å teste begge, men hva er deres erfaringer med disse klassene? Er mages så boring som andre forumer sier? Jeg er svak for magi og venter fortsatt på at clerics skal komme tilbake til et eller annet spill Ellers var jeg mye rogue i WoW og merker det sitter igjen enda. Kampsystemet kontrolleres så dårlig at jeg anbefaler på det sterkeste å gå for enten bow rogue eller mage, nærkamp fungerer kun for de du ikke kontrollerer. I de to forrige spillene kunne du fint specce en mage til en cleric-type, men i DA:I får du ikke healing-spells. Kampsystemet er dessverre noe av det svakeste i serien så langt, og da er det ekstra ille at du slåss mer enn noen gang før i DA:I EDIT: Kampsystemet ser ut som et actionspill, og styres som et actionspill, men er mekanisk et klassisk D&D-spill. Resultatet blir at spillet prøver å fungere både som turn-based RPG og et action-RPG samtidig, totalinntrykket oppleves da som rotete, lite intuitivt, og rett og slett lite gjennomtenkt. Dette er forøvrig samme problem som du finner i Alpha Protocol: det har ingenting å si hvor god du er til å spille spillet hvis du ikke er speccet riktig. Det jeg konkluderer med er at det er idioti å gi spillere inntrykk av at de har full kontroll over hit-check når dette styres av RNG. Endret 8. april 2015 av N o r e n g 1 Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 (endret) Skal til å leke litt med dette spillet, men er som vanlig et helvete å velge klasse. Som alltid står det mellom rogue og mage. Ja, jeg kommer nok til å teste begge, men hva er deres erfaringer med disse klassene? Er mages så boring som andre forumer sier? Jeg er svak for magi og venter fortsatt på at clerics skal komme tilbake til et eller annet spill Ellers var jeg mye rogue i WoW og merker det sitter igjen enda. Uenig med min kompanjong Noreng, som vanlig. Kampsystemet er faktisk utrolig bra etter min mening. Det sterkeste i starten frem til du låser opp spesialisering er uten tvil Rogue med bue. Det har høy skade, mulighet for å droppe inn og ut av kamp med stealth og da levere høye crits med overraskelsemoment. Mage er ikke min favoritt i DA:I, men jeg syns de er ganske sterke fra starten av og blir bare sterkere som spillet går. Viktig at du har ett godt utvalg av både damage og cc i ditt spell arsenal. Warriors er vanskelige å spille, men de har sine styrker. Du kan fort bli en mye bedre tank enn dine kompanjonger og 2 hander kan bli bra etterhvert. Min favoritt personlig er Rogue med bue. Mange grunner, noen har jeg nevnt. Men når du får spesialisering så kan alle classene plutselig ta på seg helt unike roller. Dette gir spillet god dybde og god grunn til å spille det igjen. Det nærmeste du kommer cleric i dette spillet vil jeg si er Warrior - Templar eller Mage - Knight Enchanter. Begge veldig sterke classes. Viktigste og huske, spesielt om du har spilt de første spillene i serien er at DA:I spilles som ett action-rollespill. Men jeg mener på at det forsatt har den fin tune følelsen man hadde før. Du har fortsatt taktikker, men de er veldig annerledes. Du kan la kompanjongene dine bli styrt av en AI, eller du kan ta kontroll selv. AI'en er helt ok, kan bli veldig sterk hvis du vet hvordan man setter opp taktikkene riktig. Det er også en del detonasjoner du kan gjøre. Detonasjoner er rett og slett når du kombinerer en spell fra en class med en annen. Et eksempel - Mage kaster Wintergrasp som fryser fienden fast, du velger en warrior å får han til og bruke Mighty Blow, du knuser isen og fienden tar bonus damage i form av shatter. http://forum.bioware.com/topic/520838-how-do-detonations-work/les den andre posten der hvis du er interessert i å vite mer. Jeg syns detonasjoner er viktig og vite om hvis man skal spille på Nightmare. Det gjør også gameplay mer spennende og samtidig gir det bedre flyt. Håper svaret mitt var utfyllende nok, selv om det er fult av språkfeil og tegnsetting feil. Endret 8. april 2015 av Akrabra 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Startet opp Inquisition for første gang igår på PS4. Tror det er et spill jeg kan kose meg med. Men var litt knotete med kontroll oppsettet og endel ting ble litt lite på avstand. Ting jeg helt klart kan venne meg til. Men så ser jeg det er på tilbud på Origin til 249kr i noen timer til idag. Er det slik at det kanskje er lurt av meg å kjøpe det der...? Noen som har dobbelt dippet? Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Startet opp Inquisition for første gang igår på PS4. Tror det er et spill jeg kan kose meg med. Men var litt knotete med kontroll oppsettet og endel ting ble litt lite på avstand. Ting jeg helt klart kan venne meg til. Men så ser jeg det er på tilbud på Origin til 249kr i noen timer til idag. Er det slik at det kanskje er lurt av meg å kjøpe det der...? Noen som har dobbelt dippet? Jeg syns spillet er veldig bra på PC. Kontrollene med mus og tastatur er veldig MMO inspirert. Så hvis du har erfaring derfra hjelper det betydelig. Har ikke dobbelt dippet selv, men vurderte det en stund, for å gjøre PS4 litt mer interessant for min del. Men har alltid spilt Bioware spill på pc, så holder meg til det. Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Noen erfaringer med Necromance? Startet en mage og har spilt noen timer. Trodde jeg var helt bestemt på Rift Mage, men så glir jeg alltid litt ut da Jeg liker prinsippet bak Necromancer, men leser så mye negativt om det. Har noe forandret seg siden mange av postene jeg ser er fra 2014? Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Noen erfaringer med Necromance? Startet en mage og har spilt noen timer. Trodde jeg var helt bestemt på Rift Mage, men så glir jeg alltid litt ut da Jeg liker prinsippet bak Necromancer, men leser så mye negativt om det. Har noe forandret seg siden mange av postene jeg ser er fra 2014? Det er ingen classes som har blitt endret på igjennom patching. Noe jeg virkelig foretrekker. Så Necromancer er det samme som den gang, men jeg syns det er en ganske sterk spesialisering. Ihvertfall med tanke på CC kombinert med andre spells. Som mage syns jeg ofte det er best og ta litt av hvert. Men Storm + Necromancer er en veldig bra kombinasjon. 1 Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Da har endelig fått spilt Jaws of Hakkon ferdig. Og for de som er interessert i bare mer av hva DA:I hadde og tilby, samt dypere innblikk i Thedas sin historie burde så absolutt spille dette dlcet. Når det kommer til prisen som er rundt 120kr på Origin så brukte jeg cirka 10 timer på å spille igjennom alt på Nightmare. Jeg vil nærmest si at det er en ekspansjon, ihvertfall en mini en. Kommer jo til å spille det igjen på en save senere. Kampene hadde mye bedre design og det var endelig litt mer taktikker og prøve ut, mer og måtte forholde seg til, så stort pluss der. Jeg står fortsatt på at DA:I er ett meget godt spill som er verdt pengene og hvis vi får flere utvidelser som dette er det bare å glede seg. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 (endret) zip Uenig med min kompanjong Noreng, som vanlig. Kampsystemet er faktisk utrolig bra etter min mening. Det sterkeste i starten frem til du låser opp spesialisering er uten tvil Rogue med bue. Det har høy skade, mulighet for å droppe inn og ut av kamp med stealth og da levere høye crits med overraskelsemoment. Mage er ikke min favoritt i DA:I, men jeg syns de er ganske sterke fra starten av og blir bare sterkere som spillet går. Viktig at du har ett godt utvalg av både damage og cc i ditt spell arsenal. Warriors er vanskelige å spille, men de har sine styrker. Du kan fort bli en mye bedre tank enn dine kompanjonger og 2 hander kan bli bra etterhvert. Min favoritt personlig er Rogue med bue. Mange grunner, noen har jeg nevnt. Men når du får spesialisering så kan alle classene plutselig ta på seg helt unike roller. Dette gir spillet god dybde og god grunn til å spille det igjen. Det nærmeste du kommer cleric i dette spillet vil jeg si er Warrior - Templar eller Mage - Knight Enchanter. Begge veldig sterke classes. Viktigste og huske, spesielt om du har spilt de første spillene i serien er at DA:I spilles som ett action-rollespill. Men jeg mener på at det forsatt har den fin tune følelsen man hadde før. Du har fortsatt taktikker, men de er veldig annerledes. Du kan la kompanjongene dine bli styrt av en AI, eller du kan ta kontroll selv. AI'en er helt ok, kan bli veldig sterk hvis du vet hvordan man setter opp taktikkene riktig. Det er også en del detonasjoner du kan gjøre. Detonasjoner er rett og slett når du kombinerer en spell fra en class med en annen. Et eksempel - Mage kaster Wintergrasp som fryser fienden fast, du velger en warrior å får han til og bruke Mighty Blow, du knuser isen og fienden tar bonus damage i form av shatter. http://forum.bioware.com/topic/520838-how-do-detonations-work/les den andre posten der hvis du er interessert i å vite mer. Jeg syns detonasjoner er viktig og vite om hvis man skal spille på Nightmare. Det gjør også gameplay mer spennende og samtidig gir det bedre flyt. Håper svaret mitt var utfyllende nok, selv om det er fult av språkfeil og tegnsetting feil. Du har hodet i skyene ser jeg. Det er ikke mulig og forsvare kampene i dette spillet, rett og slett en nedgradering. Endret 4. mai 2015 av Realzi Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 zip Uenig med min kompanjong Noreng, som vanlig. Kampsystemet er faktisk utrolig bra etter min mening. Det sterkeste i starten frem til du låser opp spesialisering er uten tvil Rogue med bue. Det har høy skade, mulighet for å droppe inn og ut av kamp med stealth og da levere høye crits med overraskelsemoment. Mage er ikke min favoritt i DA:I, men jeg syns de er ganske sterke fra starten av og blir bare sterkere som spillet går. Viktig at du har ett godt utvalg av både damage og cc i ditt spell arsenal. Warriors er vanskelige å spille, men de har sine styrker. Du kan fort bli en mye bedre tank enn dine kompanjonger og 2 hander kan bli bra etterhvert. Min favoritt personlig er Rogue med bue. Mange grunner, noen har jeg nevnt. Men når du får spesialisering så kan alle classene plutselig ta på seg helt unike roller. Dette gir spillet god dybde og god grunn til å spille det igjen. Det nærmeste du kommer cleric i dette spillet vil jeg si er Warrior - Templar eller Mage - Knight Enchanter. Begge veldig sterke classes. Viktigste og huske, spesielt om du har spilt de første spillene i serien er at DA:I spilles som ett action-rollespill. Men jeg mener på at det forsatt har den fin tune følelsen man hadde før. Du har fortsatt taktikker, men de er veldig annerledes. Du kan la kompanjongene dine bli styrt av en AI, eller du kan ta kontroll selv. AI'en er helt ok, kan bli veldig sterk hvis du vet hvordan man setter opp taktikkene riktig. Det er også en del detonasjoner du kan gjøre. Detonasjoner er rett og slett når du kombinerer en spell fra en class med en annen. Et eksempel - Mage kaster Wintergrasp som fryser fienden fast, du velger en warrior å får han til og bruke Mighty Blow, du knuser isen og fienden tar bonus damage i form av shatter. http://forum.bioware.com/topic/520838-how-do-detonations-work/les den andre posten der hvis du er interessert i å vite mer. Jeg syns detonasjoner er viktig og vite om hvis man skal spille på Nightmare. Det gjør også gameplay mer spennende og samtidig gir det bedre flyt. Håper svaret mitt var utfyllende nok, selv om det er fult av språkfeil og tegnsetting feil. Du har hodet i skyene ser jeg. Det er ikke mulig og forsvare kampene i dette spillet, rett og slett en nedgradering. Du har ikke en gang fullført spillet utifra hva jeg har lest. Du bitcher til og med på Dragon Age Origins og du hyller Pillars of Eternity og The Witcher 3 uten grunnlag for hvorfor utenom at du syns DA:I hadde masse fetch quests, noe som er imponerende iforhold til at du ikke har fullført det. Det som fryder meg mest er at EA faktisk tjente penger på deg fordi du kjøpte spillet. Du var ihvertfall en del av problemet og ikke løsningen. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå