Gå til innhold

Dragon Age Inquisition - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Her er patch notes http://blog.bioware.com/2014/12/09/dragon-age-inquisition-patch-2-notes/

Mest bug fiks i den her ser det ut til, en ny oppdatering er underveis med løfte om en del endringer i mus og tastatur kontroll og keybindings osv.

• [PC] Fixed situation which could cause mouse-look to snap to a facing rather than turning smoothly

Jeg fikk den hele tiden. Håper patchen fixer den. Jeg er borte fra PC'en i noen dager, så får ikke testet på en stund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har for mye og fikse for og gjøre alt på en patch.

Slik er det bare, når jeg har problemer med og klikke på knappene i spillet slik som Skyrim bare 100 ganger verre, eneste måten var og bruke keyboard for og fikse det.

Da kan du tenke deg hvor lenge det vil ta for at de fikser alt. dette er EA, og det blir ihvertfall 2 måneders ventetid på en bra patch.

Hvorfor kan de ikke bare gjøre slik som Rockstar og innrømme at Konsoll er hoved maskinen, og heller gi ut en bedre PC versjon senere.

Dette blir for patetisk for meg.

Jeg vet at jeg setter høye krav, men spillet faller rett og slett ikke i smak for meg, spesielt med den høye prisen.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig kjøpt inn DA. Har fått spilt rundt to timer og spillet virker veldig bra til nå.

Må si at jeg er litt skuffet over dybden i karakterutviklingen. Det at man ikke får styre noe som helst er litt skuffende, og forenklet. De har gradvis blitt verre og verre på akkurat dette punktet siden DA:O og ME:1.

Alt i alt virker det bra til nå. Dialogene står i høyt i fokus som alltid med Bioware, og oser av kvalitet. Får komme tilbake med en ordentlig mening når jeg har rundet det.

Lenke til kommentar

Det jeg kanskje savnet mest var muligheten til å være en litt større drittsekk igjennom spillet. Man har sine øyeblikk så klart. Men i DA:O kunne man komme unna med alt det fæle man gjorde fordi du var den eneste som kunne redde Ferelden. Jeg spiller sjeldent den type karakterer, men det er gøy fra tid til annen.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Vanvittig deilig at dette spillet skalerer bra med flere skjermkort og flere cpukjerner!

Spillet ser også strålende ut etter min mening, en fryd å spille :D

Jeg er oppe i over 70% cpuload med 8 kjerner intel med hyperthread slått av. GPU load er over 90% på 3 skjermkort. 1440p og alt på "max" untatt AA som er på 2x.

Lenke til kommentar

Vanvittig deilig at dette spillet skalerer bra med flere skjermkort og flere cpukjerner!

Jeg er oppe i over 70% cpuload med 8 kjerner intel med hyperthread slått av. GPU load er over 90% på 3 skjermkort. 1440p og alt på "max" untatt AA som er på 2x.

Haha, jesus. Mye fps får du?

Lenke til kommentar

Og der har jeg klokket inn 60 timer til nå. Begynner å komme seg, men har ennå veldig mye igjen å gjøre før jeg kan si meg ferdig. Har ikke engang fullført hovedhistorien, og bare drept én drage. Fant en annen (logisk nok på Dragon Isle) :p men var ikke i nærheten av å klare å ta den. Sliter mest med å faktisk prestere å treffe jævelskapen, selv om jeg står rett ved siden av den med en tohåndsøks. Er det noe jeg har misforstått her et sted? Prøver å se hvor krysset dukker opp og gå etter det, men sliter likevel ganske mye.

Men en ting jeg lurer på: Har lyst til å lage en rune eller to, men hvor får jeg tak i Blank Rune Stone? Finner ingen steder å kjøpe det, og ingen fiender som slipper det som loot? Har det meste annet jeg trenger til en god del runer.

Lenke til kommentar

Og der har jeg klokket inn 60 timer til nå. Begynner å komme seg, men har ennå veldig mye igjen å gjøre før jeg kan si meg ferdig. Har ikke engang fullført hovedhistorien, og bare drept én drage. Fant en annen (logisk nok på Dragon Isle) :p men var ikke i nærheten av å klare å ta den. Sliter mest med å faktisk prestere å treffe jævelskapen, selv om jeg står rett ved siden av den med en tohåndsøks. Er det noe jeg har misforstått her et sted? Prøver å se hvor krysset dukker opp og gå etter det, men sliter likevel ganske mye.

Men en ting jeg lurer på: Har lyst til å lage en rune eller to, men hvor får jeg tak i Blank Rune Stone? Finner ingen steder å kjøpe det, og ingen fiender som slipper det som loot? Har det meste annet jeg trenger til en god del runer.

Du kan kjøpe blank runestone i Skyhold hos Bonny Sims eller vendoren vedsiden av, ligger under crafting materials tror jeg.

Lenke til kommentar

Haha, jesus. Mye fps får du?

Bruker g-sync, og ligger for det meste rundt 140 fps. Altså kongesmooth med g-sync :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har nesten ikke spilt RPG spill før, men har sett rundt på DA: Inquisition og The Witcher 3 og det ser utrolig spennende ut.....

Har dere noen tips til om det er verdt å kjøpe spillet til en som nesten aldri har spilt noe lignende?

Også må man kunne ha spilt de to første DA spillene eller kan man bare hoppe inn i denne?

Lenke til kommentar

Har nesten ikke spilt RPG spill før, men har sett rundt på DA: Inquisition og The Witcher 3 og det ser utrolig spennende ut.....

Har dere noen tips til om det er verdt å kjøpe spillet til en som nesten aldri har spilt noe lignende?

Også må man kunne ha spilt de to første DA spillene eller kan man bare hoppe inn i denne?

Kan absolutt anbefale det ja, er et utrloig godt spill etter min mening. At det er din første RPG tror jeg ikke har så mye å bety, på et eller annet tidspunkt måtte vi alle spille vårt første RPG tross alt. Historien i DA:I har ingen direkte sammenheng med Origins og DA 2 , så det er ikke nødvendig å ha spilt dem tidligere, det er dog en del lore og referanser som sikkert vil gå over hodet på deg, men tror nok du fortsatt vil kunne kose deg med spillet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, det er noen direkte sammenhenger mellom DA:I og de to første, og begge jeg kommer på i farten er rimelig store. Men de er ikke så spesielt viktige for denne historien, og du får uansett vite det du trenger å vite i historien her. Det ene er åpenbart at flere av folkene kommer tilbake. Varric, Cassandra og Sera har vært med i tidligere spill også, og du får møte en dame senere som var med i begge de to forrige. (ganske åpenbart hvem det er om du har spilt de, men skal ikke si mer enn det.) Tror Leilana også var med i de forrige, men hun er ikke spillbar her.

Den andre er nok en god del større og viktigere, men, igjen, du trenger strengt tatt ikke ha spilt de forrige for å skjønne det som foregår her. Kan ta det i en spoiler.

Du vil etterhvert møte Hawke, hovedpersonen fra DA2. Han/hun fortsetter der h*n slapp i DA2, så på det viset får vi en direkte fortsettelse på DA2. Men det er på mange måter bare en liten bit av hele greia her, og strengt tatt ikke så alt for viktig. Det som skjer rundt ham/henne er meget viktig, men Hawke selv er strengt tatt ikke den viktige her. Du skjønner hva jeg mener når du spiller DA:i på dette stedet. :)

Når det gjelder DA:I som rollespill har jeg blandete følelser. Som spill er det svært bra, og det er ikke uten grunn jeg har klokket inn nesten sytti timer så langt. Sliter litt mot slutten (er noen trials-greier jeg ikke skjønner bæret av), men ellers er det knall. Men som rollespill? Man får få valg av betydning, man får ikke bygge karakterene noe særlig, og det er sjelden noe poeng i en strategi i kampene. På mange måter er dette derfor bare et adventurespill med noen få RPG-biter. Ikke ulikt Skyrim, for eksempel. (har hørt noen si Skyrim er et rollespill, men de er solid på bærtur.)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...