-Léon- Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 (endret) Og hva er galt med det da? Var opprinnelig mitt neste spill! Det kommer voldsomme "stuttering" eller hva du vil kalle det for når du f.eks kjører noen av bilene (mer eller mindre alle kjøretøy). Du kan sjekke ut denne videoen til TB, som forklarer problemet. (Videoen skal begynne på ca 10 minutter og 50 sekunder så slipper du å se hele.) Man kan komme seg rundt det med å slå av AA / AO og velge soft shadows, som får spillet til å se ikke fult så vakkert ut. Det løser ikke alle problemene men du merker ikke så mye av det som ble sagt i videoen til TB. 1. 30 fps cut scene fix: http://www.reddit.com/r/dragonage/comments/2mm319/dragon_age_inquisition_30fps_cutscene_framerate/ (Advarsel: kødder til introen, så slå den av hvis du skal lage en ny karakter. Ikke bruk i multiplayer, det funker dårlig). 2. Du kan bytte om knappene i menyene om du heller vil bruke høyre. 3. Jeg bruker tactical view mye mer nå enn i starten. Av og til vil jeg bruke auto-attack og slappe av. Problemet er kamerastyringen, men jeg finner et relativt oversiktlig kamera, og så flytter jeg minst mulig på det. Håper det kommer forbedringer. Takk, skal sjekke ut den reddit linken da, for å se alt i 30 fps ødela litt syntes jeg. Det var litt mer at jeg til vanlig i et MMO bruker begge musetastene til å bevege meg framover på og evt bruke R til å angripe med. Men som sagt så ble jeg vant til slossingen til slutt. Det var en stund i starten hvor jeg valgte tactical view siden jeg fant det enklere å sloss på den måten. Men for det meste så pleier jeg å gjøre alt selv nå (ikke i tactical). Edit Jeg rollet en warrior 1h+shield og lurer litt på om det var dumt. Jeg har jo med hun dama for det meste og hun gjør jo alt det jeg kan bare mye bedre. Men får se det litt an. Endret 22. november 2014 av -Léon- Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Synd ikkje auto attack er mulig slik som i DAO. Synst og det er vanskelig å treffe på lootingen hver gang, ender ofte opp med å trykke flere ganger på høyreknappen og dermed justere siktet og rote det til og eg må dermed stoppe opp, sikte og for å så gå bort til lootingen og deretter trykke. skulle vært at en bare kunne trykket på space f.eks i nærheten av looting og at karakteren dermed begynte selv å loote. er rett og slett vanskelig å sikte, og av og til så ser eg ikkje musen engang! Edit: liker heller ikkje måten hun kjærringen snakker på 1. Det er auto-attack i tactical mode. 2. Alltid hold inne W (fremover) mens du slåss i nærkamp, da vil du alltid kutte avstanden til målet. 3. Bruk F til looting, ikke trykk på ting med musen. F åpner dører, F lukker rifts, F, F, F. 4. Du kan trykke SPACE for å ta alt fra en kiste. Du bruker F til å loote ting fra bakken. 5. Hva mener du med å sikte? I nærkamp eller med bue? I nærkamp trenger du ikke å sikte, bare sving sverdet og hold inne W. Med bue/stav kan du egentlig bare begynne å skyte mot nærmeste fiende, så får du han som mål. Eller bruk tactical mode og trykk på de med musen og auto-attack. Jeg slet litt med kontrollene i begynnelsen, men nå går det meget bedre. Tusen takk for svar! R har eg prøvd å det så ut som det var en slags auto attack ja. F var eg slett ikkje klar over og skal prøves så snart eg har skrevet dette. Det eg mener med å "sikte" er når eg skal loote ting f.eks, eller når eg skal velge fienden eg skal angripe. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 (endret) Tusen takk for svar! R har eg prøvd å det så ut som det var en slags auto attack ja. F var eg slett ikkje klar over og skal prøves så snart eg har skrevet dette. Det eg mener med å "sikte" er når eg skal loote ting f.eks, eller når eg skal velge fienden eg skal angripe. I tactical mode får du ordentlig auto-attack, uten å trykke på noe etter at du har valgt mål for han. Du kan lage mat mens karakteren din slår. Du trenger ikke sikte når du looter. Du trenger bare å være nær nok. Det du looter kan like godt være bak deg. Bare trykk F. Du kan skifte fiende med TAB, ellers bare skyter jeg mot gruppen, så får du som oftest en "soft lock" på et mål. Endret 22. november 2014 av Orwandel Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 (endret) Edit Jeg rollet en warrior 1h+shield og lurer litt på om det var dumt. Jeg har jo med hun dama for det meste og hun gjør jo alt det jeg kan bare mye bedre. Men får se det litt an. Jeg vet ikke hvor langt du har kommet, med jeg anbefaler på det ALLER STERKESTE å stikke til Val Royeaux så snart du får muligheten. Du får da muligheten til å rekruttere mange flere. Du kan stikke rett tilbake til Hinterlands etter du har snakket litt med noen personer. Smeden i hjembyen din selger dessuten respec. smykker, hvor du får det første til 1 mynt. Val Royeaux is the capital city of Orlais, and home to the Andrastian Chantry. It lies on the northern coast of the far inland tip of the Waking Sea. It is one of the largest cities of Thedas. Endret 22. november 2014 av Orwandel Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Jo mer jeg spiller, jo mer åpenbart blir det at kampsystemet i spillet er nærmest ribbet for strategi: Høyere vanskelighetsgrad betyr mer HP på alle fiender, dette fører til at Hard og Nightmare er ubeskrivelig kjedelig å spille når du bokstavelig talt kan hakke ryggen til en fiende i 30 sekunder uten at han dør. Talents/abilities koker stort sett ned til å gjøre mer skade med noen sideeffekter, dette fungerte i Mass Effect 3 der du også måtte konsentrere deg om skytingen, men i DA:I er det ikke noe presisjonselement. For å vinne: Hold W+R nedpresset og trykk 1-8, juster kameravinkel etter behov. Det er svært få taktiske justeringer i AIen for laget ditt, dette resulterer i at du må trykke pause hvert sekund eller gi rent faen i taktikk. Om du går tom for potions, trykk M, finn nærmeste camp og fyll opp potions, gå så tilbake til der du var. Du blir ikke straffet for å la lagkamerater dø, du blir ikke engang straffet for å bruke potions! Jeg har nå spilt på Hard i 8 timer, ikke en eneste gang har jeg vært i nærheten av å dø, men jeg har gått tom for potions 10 ganger. Tactical Mode er ubrukelig, kameraet er alt for nærme bakken til at det kan brukes til noe nyttig og kontrollsystemet for kameraet i denne modusen er åpenbart ikke designet eller uttenkt for mus og tastatur. Det jeg ikke skjønner er hvorfor folk (Realzi ekskludert) ikke har påpekt dette. Inquisition er jo mindre morsomt å spille enn Alpha Protocol, og det spillet fungerer ikke! Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Brukte du mye taktikk i DAO da? Enig i at kameraet er for nærme bakken, men helt ubrukelig er det da ikkje. Og eg ser ikkje helt problemet med potion pratet ditt, hvir ellers skulle vi fått fatt i det om ikkje i campen? Og har det ikkje alltid vært sånn når du tenker deg om? Lenke til kommentar
Squeekie Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 (endret) Brukte du mye taktikk i DAO da? Enig i at kameraet er for nærme bakken, men helt ubrukelig er det da ikkje. Og eg ser ikkje helt problemet med potion pratet ditt, hvir ellers skulle vi fått fatt i det om ikkje i campen? Og har det ikkje alltid vært sånn når du tenker deg om? DA:O på høyere vanskelighetsgrad krevde taktikk. Hvilke spells magikeren kasta og plasseringen av roguen din kunne ha alt å si for utfallet. Dreit du deg ut på en av disse så kunne hele kampen være avgjort i løpet av sekunder, dessverre betød det at du måtte laste inn og prøve på nytt. Endret 22. november 2014 av Squeekie 2 Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 (endret) Jeg vet ikke hvor langt du har kommet, med jeg anbefaler på det ALLER STERKESTE å stikke til Val Royeaux så snart du får muligheten. Du får da muligheten til å rekruttere mange flere. Du kan stikke rett tilbake til Hinterlands etter du har snakket litt med noen personer. Smeden i hjembyen din selger dessuten respec. smykker, hvor du får det første til 1 mynt.Takk for tipset, har spilt nå i 7 timer men det betyr vel ikke så mye. Folka mine er lvl 4. Edit: Har testa det ut og det var deilig å se cutscens i 60fps Endret 23. november 2014 av -Léon- Lenke til kommentar
duppsko Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Veldig spesielt å lese om folk som klager på at de ikke blir rapet uansett vanskelighetsgrad. Dette spillet er noe av det bedre jeg har spilt på flere år, tenker siden Fallout NV. Jeg valgte den letteste vanskelighetsgraden da jeg er mer interessert i historien, loot og enkel gameplay. Å bruke tactical view.....bare å styre de andre i laget mitt manuelt er uaktuellt. Litt fasinerendes hvor forskjellig man kan være. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 (endret) Brukte du mye taktikk i DAO da? Enig i at kameraet er for nærme bakken, men helt ubrukelig er det da ikkje. Og eg ser ikkje helt problemet med potion pratet ditt, hvir ellers skulle vi fått fatt i det om ikkje i campen? Og har det ikkje alltid vært sånn når du tenker deg om? Jeg spilte nylig gjennom Origins med Combat Tweaks 3.2.3 på Nightmare med en Bow Rogue, det er et helt annet spill enn Inquisition. Det blir nesten som å sammenligne BF4 med Mass Effect 3. Inquisition føles som et MMO, bortsett fra at det er ingen andre du spiller online sammen med. Inquisition er det første spillet i serien der du har fått potions fra camp, i Origins måtte du enten lage Health Poultices eller kjøpe dem i butikken, her er konsekvensen av bruk av potions at du får mindre penger til å bruke på rustning og våpen, det kan ha en del å si for økonomien din om du mangler en Sword/Shield-warrior (som får massive fordeler til armor) og ikke bruker glitchen for penger. Tactical Camera viser meg 20% av det jeg trenger å se, det er helt idiotisk å måtte panne kameraet konstant når poenget med kameraet er å få bedre oversikt! DA:O på høyere vanskelighetsgrad krevde taktikk. Hvilke spells magikeren kasta og plasseringen av roguen din kunne ha alt å si for utfallet. Dreit du deg ut på en av disse så kunne hele kampen være avgjort i løpet av sekunder, dessverre bvetød det at du måtte laste inn og prøve på nytt. Så skrekkelig å måtte reloade når man dør ja, virkelig forferdelig av Bioware å lage et spill der man må tenke over beslutningene man tar. Enda mer forferdelig er det at de designet spillet med Friendly Fire, slik at du måtte bruke mer eksplosive spells med omhu. Endret 22. november 2014 av N o r e n g 1 Lenke til kommentar
Halky Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Skal til og starte med dette spillet her nå men, jeg likte ikke helt det med at spillet ikke vill importere saves fra Dragon Age Orgins eller Dragon Age II, sånn som ME serien gjorde. Her måtte man heller sette den sammen selv via Dragonkeep siden.... Kom opp en del små valg der ja men, jeg tror jeg fikk de fleste rett fra sånn som jeg hadde det Ihvertfall fra Dragon Age I, lenge siden jeg har spilt det spillet. Men jeg tror jeg husker det sånn passe greit Med tanke på de valgene man kunne velge. Det skal uansett bli artig og se åssen dette spillet her er i forhold til de to andre spillene. Rundet endelig Dragon Age II tidligere i kveld Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Veldig spesielt å lese om folk som klager på at de ikke blir rapet uansett vanskelighetsgrad. Dette spillet er noe av det bedre jeg har spilt på flere år, tenker siden Fallout NV. Jeg valgte den letteste vanskelighetsgraden da jeg er mer interessert i historien, loot og enkel gameplay. Å bruke tactical view.....bare å styre de andre i laget mitt manuelt er uaktuellt. Litt fasinerendes hvor forskjellig man kan være. Jeg hater å tape, men jeg elsker utfordringer. Det er lett å bli eid om man aktiverer Friendly Fire og kjører opp på Nightmare, men da jobber du ikke bare mot HP-sponge-fiender, men også dine egne kompanjonger som kommer til å drepe deg. Hvis du ikke er interessert i å spille spillet, hvorfor spiller du da? Når spillet består av 10% historie, 60% reise, og 30% "hold inne W+R og trykk på nummertallene som en maskin" skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å game framfor å lese romaner, prøv Witcher-bøkene for eksempel. 1 Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 (endret) Du liker ikke det samme som meg, så dine meninger er verdiløse! Endret 23. november 2014 av Orwandel 8 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Brukte du mye taktikk i DAO da? Enig i at kameraet er for nærme bakken, men helt ubrukelig er det da ikkje. Og eg ser ikkje helt problemet med potion pratet ditt, hvir ellers skulle vi fått fatt i det om ikkje i campen? Og har det ikkje alltid vært sånn når du tenker deg om? DA:O på høyere vanskelighetsgrad krevde taktikk. Hvilke spells magikeren kasta og plasseringen av roguen din kunne ha alt å si for utfallet. Dreit du deg ut på en av disse så kunne hele kampen være avgjort i løpet av sekunder, dessverre betød det at du måtte laste inn og prøve på nytt. For all del. Husker selv at eg rota rundt med hvilke spells/handling de skulle gjøre til de og de tidene, var artig det, men var ikkje akkurat sånn at eg forandra det hver gang. fant eg en ting som funket så kunne den vare lenge. Men ja, eg savner det litt selv. var inne å så på "taktikken" som kunne brukes her i spillet, og det var særs lite. Lenke til kommentar
duppsko Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Veldig spesielt å lese om folk som klager på at de ikke blir rapet uansett vanskelighetsgrad. Dette spillet er noe av det bedre jeg har spilt på flere år, tenker siden Fallout NV. Jeg valgte den letteste vanskelighetsgraden da jeg er mer interessert i historien, loot og enkel gameplay. Å bruke tactical view.....bare å styre de andre i laget mitt manuelt er uaktuellt. Litt fasinerendes hvor forskjellig man kan være. Jeg hater å tape, men jeg elsker utfordringer. Det er lett å bli eid om man aktiverer Friendly Fire og kjører opp på Nightmare, men da jobber du ikke bare mot HP-sponge-fiender, men også dine egne kompanjonger som kommer til å drepe deg. Hvis du ikke er interessert i å spille spillet, hvorfor spiller du da? Når spillet består av 10% historie, 60% reise, og 30% "hold inne W+R og trykk på nummertallene som en maskin" skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å game framfor å lese romaner, prøv Witcher-bøkene for eksempel. Hvor sa jeg at jeg ikke var interessert i spillet? Ihvertfall når jeg sa dette var det beste spillet på flere år. For meg så er dettte 30% historie, 60% reise og 10% kamp. Alle er forskjellige. Jeg har aldri vært interessert i å bli utfordret, det gir meg ingenting. Derfor digger jeg spill som jeg kan fullføre uten å lese en guide for optimal party og skills. Lenke til kommentar
d4fF Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Noen som vet hvor man får bedre skjold? Har gått rundt med et stygt et i lang tid nå Er lvl 7. Har nettopp recruita magene og er i Storm Coast Lenke til kommentar
d4fF Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Må forøvrig si at jeg digger craftinga i dette spillet. Kan forandre utseendet på våpna og armoren... digg! 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Du liker ikke det samme som meg, så dine meninger er verdiløse! Virker mer som om det fungerer slik: "Noreng og Realzi liker ikke det samme som de andre her i tråden, derfor burde vi holde kjeft fordi DA:I er et mesterverk uten like" Bra du bidrar til diskusjon og ikke avfeier mine meninger fordi de er i minoriteten Hvor sa jeg at jeg ikke var interessert i spillet? Ihvertfall når jeg sa dette var det beste spillet på flere år. For meg så er dettte 30% historie, 60% reise og 10% kamp. Alle er forskjellige. Jeg har aldri vært interessert i å bli utfordret, det gir meg ingenting. Derfor digger jeg spill som jeg kan fullføre uten å lese en guide for optimal party og skills. Av det jeg har spilt hittil har 30% av tida gått med til slåssing, 60% av tida til å vandre rundt i ødemarka og "nyte naturen," og de resterende 10% har vært for å snakke med andre, det kan godt hende at du har valgt andre retninger enn det jeg har gjort, men hittil har jeg ikke blitt imponert. Poenget mitt er at om du spiller for historiens skyld (30% ifølge deg selv,) hvorfor tolererer du da å gå gjennom dobbelt så mye lite givende? Derfor foreslo jeg også bøker, der får du nemlig historie 100% av tida. Gjorde jeg forresten en feil ved å gå til kysten for å etterforske Grey Wardens rett etter Hinterlands? For hittil har opplevelsen vært som SWTOR bortsett fra at SWTOR har mindre grinding og mer dialog. 1 Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Jo mer jeg spiller, jo mer åpenbart blir det at kampsystemet i spillet er nærmest ribbet for strategi Uenig i noe du skriver, men enig i noe. Hvor langt har du kommet? Er selv i level 10 og spillet tar seg virkelig opp rundt der (bare gled dere). Spilte uansett på hard ganske lenge, men etterhvert ble det ganske umulig. Mulig jeg også bevegde meg mot territorier som ikke var egnet for levelet. Uansett - veldig enig i at differansen mellom medium/hard burde gått mer på det taktiske. Lenke til kommentar
Squeekie Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 DA:O på høyere vanskelighetsgrad krevde taktikk. Hvilke spells magikeren kasta og plasseringen av roguen din kunne ha alt å si for utfallet. Dreit du deg ut på en av disse så kunne hele kampen være avgjort i løpet av sekunder, dessverre bvetød det at du måtte laste inn og prøve på nytt. Så skrekkelig å måtte reloade når man dør ja, virkelig forferdelig av Bioware å lage et spill der man må tenke over beslutningene man tar. Enda mer forferdelig er det at de designet spillet med Friendly Fire, slik at du måtte bruke mer eksplosive spells med omhu. i 2014 så virker det som endel spillere synes nettopp dette, virker jo som spill blir gjort enklere og enklere kampmessig for å trekke de store massene. Ser bare på vanilla Skyrim det finnes jo ikke en utfordring i spillet, nå som jeg har modda skyrim til peking med ai mods og kamp mods så kan tilogmed det å angripe 4 banditter vise seg å være alt annet enn lett. Brukte du mye taktikk i DAO da? Enig i at kameraet er for nærme bakken, men helt ubrukelig er det da ikkje. Og eg ser ikkje helt problemet med potion pratet ditt, hvir ellers skulle vi fått fatt i det om ikkje i campen? Og har det ikkje alltid vært sånn når du tenker deg om? DA:O på høyere vanskelighetsgrad krevde taktikk. Hvilke spells magikeren kasta og plasseringen av roguen din kunne ha alt å si for utfallet. Dreit du deg ut på en av disse så kunne hele kampen være avgjort i løpet av sekunder, dessverre betød det at du måtte laste inn og prøve på nytt. For all del. Husker selv at eg rota rundt med hvilke spells/handling de skulle gjøre til de og de tidene, var artig det, men var ikkje akkurat sånn at eg forandra det hver gang. fant eg en ting som funket så kunne den vare lenge. Men ja, eg savner det litt selv. var inne å så på "taktikken" som kunne brukes her i spillet, og det var særs lite. I alle CRPG så er det alltid visse kombinasjoner som funker bedre enn andre og blir favoritten å bruke, men plasseringa av f.eks roguen din i DA:O var kritisk. plasserte du han ikke bak det du sloss mot så gjorde han nesten ikke skade. i DA2 så hadde ikke plassering noe å si, fordi man bare klikka på en egenskap så hoppa roguen fra en side av kartet til den andre for å backstabbe.. Heldigvis så forstår enkelte utviklere at taktikk er viktig selv i 2014, bare så synd at endel av AAA utviklerne ser ut til å ha glemt det... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå