Orwandel Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 (endret) Tja.. Jeg har som tidligere nevnt 980 SLI og i7 5930K å kjører spillet på high. ligger nå etter driver oppdateringen ganske så stabilt på 60-80 FPS men dropper litt når jeg er i skogområde og områder med mye røyk. i forhold til hvor pent det ser ut synst jeg det er helt kurrant. Når jeg omsider får begynt å gi litt arbeid til det andre kortet tenker jeg at ultra settings ikke er umulig. Hva bruker du til å vise FPS? Har prøvd både Fraps og AMD Gaming Evolved-greiene, men går ikke. Catalyst driverene, driver meg gal rett og slett! Har installert, men følge ccc bruker jeg drivere fra tidligere i høst. Håper ikke det går utover kvaliteten imorgen, vil at alt skal ligge til rette. Jeg måtte avinstallere absolutt alt av AMD-drivere først for å få den til å fungere skikkelig. Jeg fikk ikke brukt Mantle før jeg gjorde det. Men nå funker Mantle fint! Det skulle vært mange flere presets for character. Jeg liker friheten vi har, men det er en svær jobb å klare å finne den riktige kombinasjonen for å få til noe som ser bra ut. Med noen flere solide presets hadde det vært lettere å få laget bra chars. Jeg brukte litt tid, men jeg ble faktisk veldig fornøyd med karakteren min. Men jeg digger å lage karakterer. Og selv om det ikke er så mange presets, liker jeg likevel å ta utgangspunkt i en preset som ligner mest på den karakteren jeg vil lage. Om du bare bytter ut hår/skjegg og farger, så gjør det stor forskjell. Her er alvemagikeren min: Endret 18. november 2014 av Orwandel Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Hva bruker du til å vise FPS? Har prøvd både Fraps og AMD Gaming Evolved-greiene, men går ikke. Jeg bruker Fraps som jeg alltid har gjort og det fungerer helt fint her vertfall. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 (endret) Hva bruker du til å vise FPS? Har prøvd både Fraps og AMD Gaming Evolved-greiene, men går ikke. Jeg bruker Fraps som jeg alltid har gjort og det fungerer helt fint her vertfall. Merkelig. Skal undersøke litt. Redigert: Ja, jeg kjører jo Mantle, så... det forklarer saken Endret 19. november 2014 av Orwandel Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Folk som elsket DA:O, hva synes dere om kampene? Lenke til kommentar
barezell Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Minner mer om DA2 imo. Jeg bruker hvertfall ikke tactical enda. Synes man kan zoome alt for lite ut til at tactical gir noe som helst oversikt. Synes også det er veldig lite active skills/spells i forhold til tidligere. Virker som det er meningen man skal fullføre alle 4 grenene i hver klasse. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 (endret) Det skulle vært mange flere presets for character. Jeg liker friheten vi har, men det er en svær jobb å klare å finne den riktige kombinasjonen for å få til noe som ser bra ut. Med noen flere solide presets hadde det vært lettere å få laget bra chars. Jeg brukte litt tid, men jeg ble faktisk veldig fornøyd med karakteren min. Men jeg digger å lage karakterer. Og selv om det ikke er så mange presets, liker jeg likevel å ta utgangspunkt i en preset som ligner mest på den karakteren jeg vil lage. Om du bare bytter ut hår/skjegg og farger, så gjør det stor forskjell. Her er alvemagikeren min: Jeg brukte lang tid og dama så bra ut når jeg mekka hu, men ingame endte opp med å ligne veldig på en female Hannibal (Mads Mikkelsen) Passer forsåvidt bra ettersom hu skal være litt evil. Endret 19. november 2014 av barezell Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Minner mer om DA2 imo. Jeg bruker hvertfall ikke tactical enda. Synes man kan zoome alt for lite ut til at tactical gir noe som helst oversikt. Synes også det er veldig lite active skills/spells i forhold til tidligere. Virker som det er meningen man skal fullføre alle 4 grenene i hver klasse. Så trist! Av og til skjønner jeg ikke.. Dragon Age Origins fikk massivt med skryt nesten over alt, og spillere elsker spillet, stort sett.. "Well, this worked really, really great!! Let's not do that again.." Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Hvorfor krever Dragon Age Origins og Inqusition så sabla mye energi av pcn. Fullt modded Skyrim tar ikke like mye. Må bare legge spillet på hyllen da jeg ikke vil ødelegge pcn Blir og kjøpe PS4 så får jeg heller testet det der når Metal Gear og FF 15 kommer ut. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Hvorfor krever Dragon Age Origins og Inqusition så sabla mye energi av pcn. Fullt modded Skyrim tar ikke like mye. Må bare legge spillet på hyllen da jeg ikke vil ødelegge pcn Blir og kjøpe PS4 så får jeg heller testet det der når Metal Gear og FF 15 kommer ut. Fordi Skyrim har ikke i nærheten av samme grafikk? Uansett hvor mange modder du legger til i Skyrim vil du ikke kunne få den samme grafikken der. Vil anbefale deg å skru av MSAA og justere ned teksturoppløsning kraftig hvis du fortsatt har ditt gamle 570. Uansett hvor hardt du belaster PCen din vil den uansett ikke slutte å fungere. 1 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Og hvordan tenker du at PCen vil bli ødelagt egentlig ved å spille ett dataspill? 1 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Jeg synes MSAA tar mye mer ytelsestap i dette spillet sammenliknet med hva jeg er vant til. Liker ikke å måtte forholde meg til kun post-processing AA, men i dette spillet har jeg rett og slett ikke noe valg pga min 1600p skjerm. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Dragon Age Origins tok jo mer kraft av pcn en den skulle. så regner med at dette ikke er vanlig. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Jeg synes MSAA tar mye mer ytelsestap i dette spillet sammenliknet med hva jeg er vant til. Liker ikke å måtte forholde meg til kun post-processing AA, men i dette spillet har jeg rett og slett ikke noe valg pga min 1600p skjerm. Deferred rendering + MSAA krever masse ytelse, spesielt i Frostbite-spill (sannsynligvis fordi den kjører en tile-based deferred renderer.) Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Dragon Age Origins tok jo mer kraft av pcn en den skulle. så regner med at dette ikke er vanlig. Hva mener du med at "Origins tok mer kraft en den skulle" ? Når origins kom ut spilte jeg det på et ATi 4890 i 1080P uten at det bydde på noen problemer, så at akkurat det spillet er speislelt tungt for en moderne PC kan ikke jeg forstå, når jeg fyrer det opp i min nåværende PC viser den ikke antydninger til å stresse med noe. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 (endret) PCen er ikke en hest. Den dør ikke av overbelastning. I verste fall låser spillet seg og CTD. Forøvrig kan du lett se om PCen sliter med spillet utfra hvor glatt det kjører; er det for tungt blir spillet uansett så hakkete at det blir uspillbart. Hadde forøvrig planer om å kjøpe PC-versjonen i morgen, men etter å ha lett gjennom Steam fant jeg ut det er kun på Origin. Da ble det PS4 allikevel gitt. Endret 19. november 2014 av Spartapus Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Alle EA-spill av nyere dato er kun på Origin, dessverre... Jeg fant uansett en måte å vise FPS på. Siden er Frostbyte, brukte jeg bare konsollen (trykk tasten til venstre for 1) og skrev inn PerfOverlay.DrawFps 1 For de som sliter med ytelsen, anbefaler jeg å skru av alle overlay, inkludert Origin overlay. Det har hjulpet mange med å få nesten 10 ekstra FPS. Ellers kan du skru av motion blur mer enn innstillingene i selve spillet tillater, siden det bruker å hjelpe. Bare lag en fil i hovedmappen til spillet (der exe-fila ligger), kall den user.cfg og skriv inn dette WorldRender.MotionBlurEnable 0 WorldRender.MotionBlurQuality 0 WorldRender.MotionBlurMaxSampleCount 0 PerfOverlay.DrawFps 1 1 Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 For PS4: Noen som har noen hypotese på hvorfor spillet er så stort? Har lastet ned 7gb av 45gb og spiller spillet forsåvidt som om det skulle være helt. Dog har jeg en følelse på at grafikkteksturer o.l kan være innenfor her. Kan det stemme, hva ellers kan det være? I frykt for det så har jeg lagt spillet på hylla mens spillet lastes ned fra trege PS servere.. Lenke til kommentar
d4fF Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Bruker Rivatuner selv. Funker gudd... http://downloads.guru3d.com/RivaTuner-v2.09-download-163.html. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Alle EA-spill av nyere dato er kun på Origin, dessverre... Hva mener du med dette? Eg får jo kjøpt det flere steder på nettet? Eller at eg må bruke origin? Lenke til kommentar
d4fF Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Alle EA-spill av nyere dato er kun på Origin, dessverre... Hva mener du med dette? Eg får jo kjøpt det flere steder på nettet? Eller at eg må bruke origin? Du kan kjøpe det andre plasser ja.. men du må løse inn koden på Origin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå