Gå til innhold

Dragon Age Inquisition - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driver selv og preloader min utgave av dette også nå :D Men er det flere her inne som har opplevd at andre spill plutselig slutter og fungere mens man laster ned spill via Origin? Dette gjelder andre spill som er på Origin selvfølgelig. Skulle til og spille videre på Dragon Age II siden for å endelig få fullført det :p Men jeg får spille i noen minutter før spillet avsluttes med den standard Windows meldingen. Prøvde FIFA15 like etter på, med samme feilmelding, kom ikke en gang inn i spillet.

Men men, får heller vente til det er ferdig lastet ned da og heller game litt FM15 i mellom tiden :D

Lenke til kommentar

http://forum.bioware.com/topic/399000-the-dai-twitter-thread-play-quest-for-the-red-lyrium-reapers-unlock-dai-gear/page-2773?do=findComment&comment=17740656

Cutscenes har 30fps. Så man går altså fra smooth gameplay til hakkete cutscenes. Det er faktisk ganske irriterende at de ikke har klart å fikse noe som så åpenbart vil provosere PC-spillere. Cutscenes er jo også der man ser de mest kritiske øyeblikkene og høydepunktene i spille, og de vil altså være låst på en uakseptabel frame rate for oss som er vant til PC. Jeg har stor tro på spillet, og har forhåndsbestilt, men akkurat dette er for dårlig, og flaut. Dette bør de fikse uansett hvor mye de har rotet seg opp i et hjørne og påstår at det er for "vanskelig".

You're not controlling the characters (especially not in spinning around in circles) in conversations either. At least, the "full conversations' that are cinematic. The conversations that you still have player control over won't do this. At least they shouldn't, because the cinematic system isn't taking control.

This is done mostly because the animation system can behave oddly for complex animations if something happens that causes them to be updated asynchronously. So we synched the two during cinematics to work around this issue. Fixing the problem would be a lot of work, and likely won't be patched (definitely not day one) unless other, more serious issues end up manifesting as a result of this system.

Lenke til kommentar

Fikk Deluxe Edition i dag (PS4). Jeg får bare "Connecting to the Dragon age servers..." når jeg starter spillet. PSN koden jeg fikk med for armor, mount osv vil heller ikke la seg legges inn..

Fler som har problemer?

EDIT: Closet application og startet på nytt, fungerer nå.. Men PSN kode er fortsatt invalid :/

EDIT2: I dag gikk koden inn i PSN.

Dragon Age™: Inquisition Deluxe Edition Upgrade (Game Pack) :) Endret av Snoft
Lenke til kommentar

Om jeg skal være helt 100% ærlig, jeg er ganske så kritisk når det kommer til slikt. Men at de nå ikke bruker pre renderd cutscenes med langt laver oppløsning enn selve spillet men faktisk cutscenes som er rendret og kjører som resten av spillet bare cappet til 30 FPS synst jeg igrunnen fungerer helt greit, og mye bedre enn det vaset mange andre spill bruker der cutscenes faktisk har langt dårligere oppløsning og generelt sett dårligere grafikk enn resten av spillet. At akkurat de kjører i 30 FPS gjør meg ikke noe nevneverdig, men så har jeg en G-Sync monitor som får det hele til å se litt glattere ut.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Vanlige filmer blir jo laget i 24 fps... så jeg tenker at dette går helt fint.

Med en gang scenen er interaktiv (snurre på kamera osv.. ) merker man forskjell. SÅlenge man ikke kan gjøre noe og cutscenen er laget med høy oppløsning regner jeg med at dette går bra!

Lenke til kommentar

Det er noe rart med Cut scenes, klarer ikke og finne ut hva det er,men noe virker rart lol.

Måtte stille ned til High settings, Ultra ble for mye for pcn, spillet fungerer jo mye bedre en de gamle spillene.

Eneste som virker litt rart er at man må klikke på musen hver gang man skal angripe, dette gjør at spillet ikke blir som et mmo, men tror jeg kommer til og bli lei av og klikke på musen hvert sekund.

Lenke til kommentar

Sigh, nok et spill som er ødelagt på grunn av konsoll ....

Dette er et spill som er laget for kontroll, mus og tastatur er ikke anbefalt.

Tactical camera er noe av det mest knotetete dritten jeg har vært med på.

Du kan ikke zoome ut engang slik at du kan ha oversikt over kampen, typisk bullshit som aldri blir nevnt i anmeldelser.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sigh, nok et spill som er ødelagt på grunn av konsoll ....

Dette er et spill som er laget for kontroll, mus og tastatur er ikke anbefalt.

Tactical camera er noe av det mest knotetete dritten jeg har vært med på.

Du kan ikke zoome ut engang slik at du kan ha oversikt over kampen, typisk bullshit som aldri blir nevnt i anmeldelser.

Hva mener du her nå?

At det er laget for konsoll og en håndkontroll, eller at det er best med mus og tastatur? Vil jo tro sistnevnte?

Lenke til kommentar

Tja... jeg har nå lest flere plasser at tactical camera ikke er helt optimalt.

Håper det kommer en mod eller fix for det og museklikkinga. Jeg har jo ikke spilt spillet, men ser for meg at den klikkinga kommer til å irritere meg også :)

Lenke til kommentar

Fikk Deluxe Edition i dag (PS4). Jeg får bare "Connecting to the Dragon age servers..." når jeg starter spillet. PSN koden jeg fikk med for armor, mount osv vil heller ikke la seg legges inn..

Fler som har problemer?

EDIT: Closet application og startet på nytt, fungerer nå.. Men PSN kode er fortsatt invalid :/

Det slippes vel ikke før torsdag eller fredag her i Norge, så det kan vel være noe der?

Vanlige filmer blir jo laget i 24 fps... så jeg tenker at dette går helt fint.

Man skulle tro det, men det er så populært å klage over 30fps i dag at mange klikker bare de ser ordet. At det ikke har noe som helst å si på spillet er uviktig.

Lenke til kommentar

Tja... jeg har nå lest flere plasser at tactical camera ikke er helt optimalt.

Håper det kommer en mod eller fix for det og museklikkinga. Jeg har jo ikke spilt spillet, men ser for meg at den klikkinga kommer til å irritere meg også :)

Du kan holde inne fant jeg ut,(i tactical så fungerer det som Dragon age 1) men synes de feiler mange plasser på PC versjonen,

i stedet for og kan klikke fritt, så må du styre med WASD for og kontrollere tactical mode. det vil si at de har gidd faen i pc versjonen når de lagde dette spillet. noe som er trist fordi tactical mode er dritbra, mangler bare at man kan zoome ut og slippe konsoll kontollen.

Jupp her er det bare og drite i PC versjonen, kjøp til Xbox eller PS4 sier jeg.

Spillet hakker og i cutscenes.

(edit) bortsett fra at tactical suger på pc, så er spillet kjempebra, og anbefaler og sjekke det ut,

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Jeg har nå spilt gjennom prologen to ganger (fikk den sålang mest kjente buggen om at spillet omtaler deg med feil kjønn og feil klasse), og liker det godt så langt. Spiller det på Ultra, og det ser pent ut (selv om man kan skru det opp enda høyere med manuelle innstillinger). I slike spill prioriterer jeg eye candy fremfor 60 FPS (begge deler er det beste, såklart, men vil tippe jeg ligger rundt 40-50 FPS).

Spiller det på PC såklart, og dessverre er det taktiske kameraet nærmest ubrukelig. Spillet har altså en ganske høy consolitis-faktor, som er trist. Merker det spesielt på kamerastyringen og menyene, samt at alt har gigantiske fonter og menyer ment for TV. De tar opp mye plass uten å gi deg mye informasjon, så du må scrolle mye opp og ned og frem og tilbake. Men skal ikke være så negativ, ville bare nevne det. Koser meg glugg ihjel med settingen og stemningen.

Her er min (andre) alvemagiker som faktisk ble gjenkjent både som mann og som trollmann! Han passer på å forteller folket hva jobben hans er:

meLfXj0.jpg

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har på ultra selv, men synes cut screens lagger veldig mye.

Hmm... Jeg har ikke lagt merke til noe lagging. Nå som jeg har spilt spillet litt, kommer jeg til å kjøre litt testing og måle FPS i morgen, så får vi se hva jeg egentlig ligger på. Dessverre er benchmark-testen under 'Extra' menyen helt bonkers hos meg. Den kjører i fort-film, så stopper den, og så fort-film igjen. Når den er ferdig og det er svart skjerm, da kommer lyden...

Lenke til kommentar

Putting most options at High, textures at Ultra, with no AA and with SSAO, the game runs between 35 (rare) and 55 FPS, acceptable for me, with some stuttering, no crashes in an hour.

Visst dere har problemer med stuttering i gameplay.

Ellers vil jeg anbefale og skifte Q og E med A og D mye mye enklere og kontrollere i tactical.

MSAA skal visst være det som krever mest av pcn og gir minst tilbake.

Var så skuffet når jeg så at man ikke kan keybinde Muse klikk 3 4 og 5.

Og husk at dette spillet er som The Sims 4 hvor du må CTRL ALT DELETE Oppgave linje og lukke visst det er flere DAI EXE og Activivation UI EXE oppe.

Spillet legger til en extra EXE noen ganger når du starter.

Jeg sjekket og det var 3 versjoner av spillet som gikk sammtidig.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...